AlmaCity Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har alltid brukt litt tid på å få følelser for gutter. Liker best å bli kjent som venner først, og så kanskje kjærester om man blir ekstra glad i personen. Nå har jeg vært på "date" med en kompis av ei venninne. Kjekk fyr forsåvidt, og virker interessant. Synes det var litt stivt, men det er vel kanskje for at jeg var litt nervøs. Blir jo litt kunstig i starten når man ikke kjenner hverandre. Men sånt løser seg opp fort, jeg er jo egentlig flink til å konversere og slapper lett av. Etter denne ene daten rakk jeg ikke å danne meg så veldig inntrykk. Ble ikke forelsket selvfølgelig, men likte typen greit. Vi avtalte jo at vi kunne møtes senere også. Han likte visst meg veldig godt. Etter to telefonsamtaler den følgende uken, og invitasjon til romantisk middag hjemme hos han ble jeg litt reservert til hele greia. Vi kjenner jo ikke hverandre egentlig, og han kunne jo ikke bli så enormt begeistra over meg etter bare noen timer. Derfor lurer jeg litt på om han er desperat? Avlyste middagen fordi jeg ville ha det litt mer uformelt og avslappende før jeg gav meg i kast med levende lys og romantisk setting liksom... Nå har han spurt rett ut om hvordan jeg ser på oss osv. Det er jo greit han spør rett ut, da jeg svarte at vi fikk bli kjent og bli litt venner først svarte han; er vi på sjekkern eller i ferd med å bli venner da? Synes han virker litt for intr...Hva synes dere? Etter to dater, er det normalt å ha litt følelser da? Får ikke til å føle noe jeg, når jeg blir litt "presset" liksom...
Top Gun Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg trenger ikke engang ha snakket til en kvinne for å være tiltrukket av henne. Tror dette gjelder alle menn.
Gjest niomi Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Hmmm... Trodde man var på sjekker'n når man begynte å date hverandre, jeg... :klø: Men nå er jeg svært lite erfaren med dating - hater det som pesten, gitt, og har funnet drømmemannen på en helt annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Skjønner godt at han lurer, etter 2 dater bør du vite om du er interessert eller kommer til å gi ham støvelen snart... Du virker litt lunken og det har han sikkert merket. Dermed spør han for å ikke "drite seg ut"...
AlmaCity Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2006 Så er det bare jeg som synes at det tar litt mer enn to dater før man vet om man er intr da?
Gjest niomi Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Man går ikke på date nr. to uten at man er en smule interessert, nei. Det er å lure motpart. Man kan bli bedre kjent på helt andre måter enn i en typisk date-situasjon, noe man bør benytte seg av i stedenfor å gå på date.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Så er det bare jeg som synes at det tar litt mer enn to dater før man vet om man er intr da? ← Du har tydeligvis ikke følelser for han, men det er slett ikke utenkelig at han har det for deg. Du skriver at han ikke kan blir forelsket i deg etter noen timer. Selvsagt kan han det. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor lang tid man bruker på det.
Caramba Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, jeg vil si dere er på sjekkern, hva man nå legger i det ordet. Klart han lurer på hvor han har deg.... Du får gi han en sjanse til hvis du er litt interessert. Jeg synes ikke han høres desperat ut heller, han virker som om han liker deg godt. Er ikke det fint, da?
aline Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 det kan jo virke som dere er ute etter to helt forskjellige ting, og det er alltid litt upraktisk når det dreier seg om følelser. han er på utkikk etter en kjærste, du er på utkikk etter en venn som kanskje kan bli en kjærsten når dere kjenner hverandre veldig godt som venner først. jeg skjønner at han spør, selv er jeg av typen som ikke er ute etter en venn når jeg går på kafe med en mann som jeg ikke allerede ER venn med, jeg er ute etter å finne ut om det er kjemi og interesser for å bli bedre kjent ja, med den tanken å finne ut om det kan bli noe mer. og ja, jeg vet stort sett etter en til to dater (som jeg kaller det å gå ut med en jeg ikke kjenner for å se om det er noe interessant) om det er grunnlag der til å bli bedre kjent, altså om det foreligger kjemi eller ikke. det er ikke snakk om at jeg blir forelsket etter to dater, men å vite om det er noe jeg har lyst til å bruke mer tid på eller ikke. jeg ville ikke ha datet en som hadde din instilling, ikke fordi det er noe som helst feil med din innstilling, men rett og slett fordi vi da ikke ville vært ute etter det samme.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg hadde ikke gått på date med en jeg bare ville være venn med. Hadde nok ikke takket ja til date nr 2 om jeg ikke var interessert. Men det er jo forskjell på å være interessert og forelsket. Forelsket blir man jo kanskje etterhvert, men det forutsetter jo at interessen er tilstede?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Har vært borti samme situasjon noen ganger, og det er vel endel menn jeg kanskje kunne blitt ganske så forelsket etter en stund som har fått fyken siden det skal være så kjapt alt sammen. Man orker bare ikke presset, beskyldningene og alt som kan følge av at man ikke blir hodestups forelsket med det samme. Nå er jeg lykkelig sammen med en mann som har samme tempo som meg og som ikke hadde angst for den såkalte "vennefella". Jepp, de finnes de også, men man gjør faktisk lurt i å ikke date noen hvis man er av typen som bruker litt tid på å finne intimitet og trygghet i forhold til det annet kjønn. Si at du ikke dater, men at dere kanskje kan finne på noe sammen og være konsekvent på at dere ikke dater. Da slipper du masse styr og stress er min erfaring.
AlmaCity Skrevet 1. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2006 Ja, etter to dater så burde man vel vite om man er intr. Og jeg vet ikke...Og når jeg trenger litt mer tid og skriver det til han, og han spør om vi er på sjekkern eller på vei til å bli venner, da føler jeg at jeg er svar skyldig. Vet ikke hva jeg skal si til det jeg. Kanskje jeg bare ikke er intr da? Jeg mener...Jeg kjenner han jo ikke, noen timer høflig konversasjon er for lite. Jeg trenger å vite mer, se han mer og gjerne i en sosial setting. Er redd for å møtes mange ganger, og så finne ut at det ikke er noe...Og kanskje skape større forhåpninger, eller noe sånt. Det er jo en risk å ta, men hvorfor skal alt være så seriøst? Er det en date, eller ikke? Er vi på vei til å bli venner, eller ikke? Argh! Kan man ikke bare møtes da, dra på cafe, kino, fest, gå tur, uten alle disse spørsmålene? Får jo helt forpliktelsesangst her jeg sitter... Jeg vil jo ha en kjæreste, er på utkikk i allefall. Jeg er jo ikke på jakt etter en ny venn, hvis det virka sånn. Men synes ikke det er noen spesiell romantikk i lufta etter bare en date altså. Men kanskje jeg er for lite dreven i dette "spillet" som dating er. At er det ikke full klaff etter to dater, så kan jeg bare si det rett ut og ferdig med det? Mulig...
Gjest regine Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Det er vel ikke nødvendig å stresse sånn? Jeg skjønner det veldig godt, jeg trenger også tid for å bli kjent med folk. Jeg mener at det må være lov å treffes i "uformelle" settinger, cafe/kino whatever for å bli kjent - uten at det skal defineres slik og sånn. Hvis man ikke hodestupsforelsker seg (noe jeg selv har liten tro på blir varig) da MÅ man jo bruke tid på å bli kjent da! Og det skal du vel ikke måtte ha dårlig samvittighet for? Kan du ikke bare si til han at du vil gjerne treffe han og bli bedre kjent, men du kan ikke pr i dag si at "joda det blir dere"? Det må du ta litt som det kommer. Etter mitt skjønn signaliserer du jo da interesse, men uten at du lover "evig troskap" etc. etter EN date! Alt må ikke være klart definert på date nr. 1! (som jeg syns det høres ut på en del her. Hadde jeg operert etter det moduset, så hadde jeg ikke hatt kjæresten min nå..... og han ville jeg for all del ikke gått glipp av pga konvensjoner om at man MÅ vite sikkert etter første date....) lykke til - vær ærlig overfor mannen, og ha det gøy!
AlmaCity Skrevet 1. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. november 2006 Godt svart! For det er akkurat det jeg mener Hva er vitsen med å stresse? Dating handler jo om å bli kjent, og det ligger jo i kortene at man ønsker å bli kjæreste om man blir kjempegodt kjent og fremdeles liker hverandre. Det er synd han er så altfor gira på å få svar med en gang nå. At han ikke drøyer det så jeg får tid til å tenke litt. Jeg jobber en annen plass enn han, og har frem til jul bare tid til å møtes i helgene. Da er jeg som regel veldig sliten og slapp, så tidspunktet til litt "forpliktende" dating er kanskje ikke helt den beste heller. Det har jeg selvfølgelig forklart han da. Jeg kunne godt se meg selv med en fyr som han! Men han er litt alvorlig. Jeg skjønner han ikke helt kanskje, og lurer litt på om dette er noe som løser seg opp senere... En "mas" til, og jeg gidder ikke mer.
Gjest Pusa Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 Man går ikke på date nr. to uten at man er en smule interessert, nei. Det er å lure motpart. Man kan bli bedre kjent på helt andre måter enn i en typisk date-situasjon, noe man bør benytte seg av i stedenfor å gå på date. ← Slik jeg forstod det så ville TS nettopp dette..Bli kjent med fyren i en ikke typisk date situasjon. Romantisk middag 2.gang man møtes vil jeg si er en typisk date situasjon.. Skjønner godt at TS sa nei takk til det siden hun enda ikke vet helt hva hun føler for dette mennesket.. han er på utkikk etter en kjærste, du er på utkikk etter en venn som kanskje kan bli en kjærsten når dere kjenner hverandre veldig godt som venner først. jeg skjønner at han spør, selv er jeg av typen som ikke er ute etter en venn når jeg går på kafe med en mann som jeg ikke allerede ER venn med, jeg er ute etter å finne ut om det er kjemi og interesser for å bli bedre kjent ja, med den tanken å finne ut om det kan bli noe mer. og ja, jeg vet stort sett etter en til to dater (som jeg kaller det å gå ut med en jeg ikke kjenner for å se om det er noe interessant) om det er grunnlag der til å bli bedre kjent, altså om det foreligger kjemi eller ikke. det er ikke snakk om at jeg blir forelsket etter to dater, men å vite om det er noe jeg har lyst til å bruke mer tid på eller ikke. jeg ville ikke ha datet en som hadde din instilling, ikke fordi det er noe som helst feil med din innstilling, men rett og slett fordi vi da ikke ville vært ute etter det samme. ← TS har jo sagt at hun er på utkikk etter en kjæreste men at hun bare bruker litt tid på å finne ut om denne fyren virkelig kan være et kjæreste-emne. Synes det er flott at man ikke tar så lett på dette jeg. Og om hun så bruker lengre tid enn dere andre så betyr vel ikke det at hun gjør noe feil.. Man kan jo kanskje si da at TS er mer reflektert enn dere andre da.. Hun er jo ikke på utkikk etter en venn..men mange vil jo også at deres kjæreste også er deres beste venn! Jeg tror kanskje ordet venn her blir brukt for å harmonisere det hele litt.. Jeg tror bare TS vil trå litt varsomt siden fyren hun dater virker ganske intr..Siden TS føler hun vil bruke mer tid på å bli kjent så vil hun kanskje ikke buse ut med ting som kan gi store forhåpninger hos fyren hun dater. Det er jo bare å holde føtterne på jorda og være realistisk. De kan jo være ute etter det samme bare at den ene bruker litt lengre tid på å finne ut av det enn den andre..er jo ikke noe feil eller galt i det.. Jeg hadde ikke gått på date med en jeg bare ville være venn med. Hadde nok ikke takket ja til date nr 2 om jeg ikke var interessert. Men det er jo forskjell på å være interessert og forelsket. Forelsket blir man jo kanskje etterhvert, men det forutsetter jo at interessen er tilstede? ← Her har jo du svart for deg selv da..Det virker ikke som om TS bare vil være venn..hun utelukker ikke at noe kanskje skje men hun vil bare bruke mer tid! Hun utelukker ikke at hun er litt intr så derfor takka hun ja til date nr 2 men synes det tok litt av med romantisk middag ( og det tror jeg lett kan gi litt "press" "angst" selv hvor romantisk det er..) Ts har jo heller ikke avvist denne fyren totalt. Hun er jo intr men bruker bare litt tid på forelskelsen som KANSKJE kan komme. Jeg sier bare lykke til til deg AlmaCity. bruk den tida du trenger. Og blir han irritert for at du ikke har bestemt deg enda så er han ikke noe å samle på
AlmaCity Skrevet 1. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 1. november 2006 Godt å høre at det er normalt å ha lyst til å bli kjent før man blir sammen
Gjest KATTAstrofe Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 De fleste blir vel kjent med kjæresten sin før de blir sammen, håper jeg. Poenget er hvilket utgangspunkt man velger: romantikk eller vennskap? Det virker som om han er ute etter det ene og du det andre, og da blir det jo litt krasj i begynnelsen. Det virker jo som om du har tenkt på det å bli sammen med ham, så da er du kanskje interessert? Bare enda ikke blitt forelsket? En viss interesse må du jo ha siden du tar opp dette temaet.
AlmaCity Skrevet 1. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 1. november 2006 Jeg har jo selvfølgelig tenkt på det å bli sammen med han. Men dette er jo et menneske jeg ikke visste eksisterte for to uker siden. Derfor er det jo naturlig for meg å ønske å bli kjent først!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Jeg tror jeg ville svart ham noe sånn som: "Vanskelig å si. Men det vil vel vise seg etter en date eller to til. " Da er du jo ærlig, men samtidig tar du det med godt humør. Det virker kanskje som om du har fått kalde føtter hvis du svarer ham med en alvorlig mine.
AlmaCity Skrevet 2. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 2. november 2006 Jeg har bestemt meg for å si at jeg ikke er interessert jeg. Han tar seriøst altfor mye kontakt, sånn at det jeg trodde kunne være en fin anledning til å bli kjent med en ny potensiell fyr endte med at jeg ikke gidder. Jeg hadde tenkt å ringe han denne uka, eller sende noen koselige sms, men han kommer alltid i forkjøpet. Gutter: Turn off deluxe at dere viser altfor stor interesse altfor tidlig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå