Vendie Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Sitter her og prøver å lage en liste over filmer som er verdt å ha i samlinga, skal bestille fra nett før jul en gang. Noe til ungene, noe til meg selv og mannen, og noe som kan passe for hele familien. Har skrevet opp High School musical, Ulvehunden, Håkon Håkonsen og Annie, men nå står det bom stilt her! Hvilke filmer kan dere se om og om igjen uten å bli lei? Endret 19. november 2006 av Vendie
sacred Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Love actually kan jeg se mange ganger uten å bli lei!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Nemo Disney Charlie og sjokoladefabrikken whale rider Star wars Ringenes herre Narnia Hesteviskeren Stekte grønne tomater De mistenkte Pulp Fiction Noen av dem i hvertfall
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Henger meg på Stekte Grønne Tomater. I tillegg: The Firm, Kill Bill 1+2, Pianisten, og Onskapen
Gjest Fantus Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Cinema Paradiso La Vita e Bella (Livet er herlig)
Gjest -eline- Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Pulp Fiction, Dogma, Festen, Nightmare before Christmas, The Godfather collection (hvertfall I&II), Dirty Dancing, Grease, Finding Neverland, Flåklypa Grand Prix (evt Ivo Caprino boksen), Donnie Brasco, Lord of the Rings, My Fair Lady, Rear Window, Psycho, Singing in the Rain, Clockwork Orange, Pirates of the Caribbean 1&2, What's Eating Gilbert Grape, Sleepy Hollow, Fear and Lothing in Las Vegas, alt av Monty Pyton, Charlie & the Chocolate Factory, Corpse Bride, Finding Nemo, Toy Story 1&2, Fight Club, Edward Scissorhand, The Devil's Advocate, Scarface, Kill Bill I&II, O' Brother, Where Art Thou?, The Oman (orginalen ja), Rosemary's Baby, The Exorcist, Fried Green Tomatoes, Todo sobre mi madre (All about my mother), Lock, Stock and Two Smocking Barrels, Snatch... Tror jeg gir meg nå
Gjest Fantus Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 The 10th Kingdom som varer 7 timer ← Jaaaa! Fine miniserien!
Vendie Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Her var det mange gode jeg hadde glemt! *noterer* Håper det kommer enda fler! Endret 31. oktober 2006 av Vendie
TheHairyToothfairy Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Nå har jeg en ganske ekstensiv DVD-samling som snart passerer 800 titler. Å velge ut en håndfull som jeg bare må ha er egentlig ikke så fryktelig lett. Men la oss lage en topp ti. 10. Saving Private Ryan 9. Moulin Rouge 8. Full Metal Jacket 7. Christine (Stephen King) 6. Pulp Fiction 5. James Bond - Living Daylights 4. Jason Bourne 3. Top Gun 2. Sin City 1. High Fidelity Og samtidig så kan jeg ikke være foruten Simpsons og Futurama.
Anglofil Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Oi, hehe, dette er tråden for meg! *Smiler fra øre til øre* Du kan alltids ta en titt på dvdsamlingen min her og på mine hjemmesider (dog der er ikke alle dvdene mine lagt til enda, mangler noen få igjen, skal rette det opp i løpet av dagen). På mine hjemmesider kan man også sortere dvdene alfabetisk og årstall. Sjanger kommer senere når jeg får tid. Men for å begynne; Shadowlands Giant The Color Purple Roman Holiday Pretty Woman Lover Come Back All That Heaven Allows Young At Heart Avanti! Jane Eyre (mini-serie) (1973) Pride & Prejudice (mini-serie) (1995) The Thorn Birds War & Peace (miniserie) (1972) War & Peace (1956) Anastasia (1956) Anne of Green Gables (mini-serie) The Apartment As Time Goes By - tv-serie, for de som liker britisk humor. A Beautiful Mind Bridget Jones Diary Bridget Jones: The Edge of Reason Casablanca Gone With the Wind Shogun (mini-serie) (1980) Cary Grant: The Collection Canterbury Tales (2003) Cleopatra (1963) Controversial Classics: Box Set (The Americanization of Emily etc) (bokssett) (Rosamund Pilcher's) Coming Home CSI: Las Vegas - tv-serie. Dandelion Dead Dark Passage Key Largo To Have and Have Not Xiao Cheng Zhi Chun (Da våren kom til byen) David Copperfield (mini-serie) (1999) Moulin Rouge Days of Wine and Roses Dead Poets Society The Big Sleep Dirty Dancing Singin' in the Rain Sound of Music Grease Doc Martin - tv-serie, for de som er glad i britisk humor. Doctor Zhivago To Kill a Mockingbird You've Got M@il The Elephant Man Amores Perros (Elskede kjøtere) Emma (mini-serie) (1973) Emma (1996) The Emperor's Club Fight Club Enchanted April Essential Love Collection: Jack & Sarah, When Harry Met Sally & French Kiss (bokssett) Everybody Loves Raymond - tv-serie Farenheit 9/11 Bowling for Columbine A Fine Romance - tv-serie, for de som er glad i britisk humor. Wire in the Blood - tv-serie, for de som er glad i britisk krim. Foyle's War - tv-serie, for de som er glad i britisk krim (under 2. verdenskrig). Four Weddings and a Funeral Folk flest bor i Kina Five Easy Pieces For Whom the Bell Tolls Notting Hill Love Actually Sense and Sensebility (1995) Forrest Gump The Forsyte Saga - serie Krøniken - tv-serie To the Manor Born - tv-serie, for de som er glad i britisk humor. The Good Life - tv-serie, for de som er glad i britisk humor. Yes, Minister/Yes, Prime Minister, tv-serie, for de som er glad i britisk humor. Breakfast at Tiffany's Sabrina (1954) The Gary Cooper Collection (bokssett) The Girl in the Café Goodbye Mr Chips (2002) Goodbye Mr Chips (1939) - er på min egen ønskeliste. Grabben i graven bredvid The Grapes of Wrath From Here to Eternity High Society Dead Reckogning Holiday In Her Shoes Ice Age Ice Age 2 Shrek Shrek 2 The Little Mermaid - er på min egen ønskeliste, kommer snart på dvd. The Beauty and the Beast - er på min egen ønskeliste. Jewels 1 (mini-serie) Jewels 2 (mini-serie) Cold Feet - tv-serie Pillow Talk The Lady Eve Little House On the Praire - tv-serie Little Voice As Good As It Gets Lois & Clark - tv-serie Lost in Translation Love in the Afternoon Love is a Many-Splendored Thing The Lion King Madagascar Monsters, Inc. Magic Love's Labour's Lost Mansfield (1999) Marilyn Monroe: The Diamond Collection (bokssett) Mary Poppins While You Were Sleeping Million Dollar Baby Walk the Line - er på min egen ønskeliste. The Maltese Falcon My Big Fat Greek Wedding Trilogien om Elling (bokksett) Music From Another Room The Notebook Must Love Dogs Gigi My Fair Lady My Sister Eileen Paris When it Sizzles Never So Few Never Been Kissed North & South (mini-serie) (2004) - britisk dramatisering basert på Elizabeth Gaskells bok med samme navn. North & South (mini-serie) (1985) - amerikansk dramatisering om den amerikanske borgerkrigen. The Norman Conquests (trilogi) Northanger Abbey On the Beach Out of Africa What's Up Doc? The Pallisers - tv-serie - britisk drama, for de som elsker britiske kostymedrama. Fever Pitch Phantom of the Opera (1943) Persuasion The Girl With the Pearl Earring A Place in the Sun A Portrait of a Lady The Pretender - tv-serie Prizzi's Honor Rain Man Ray Remains of the Day Så som i himmelen The Scent of Green Papaya Shadows in the Sun The Cider House Rules Spider-Man Spider-Man 2 Much Ado About Nothing Summertime That '70s Show - tv-serie Three Up, Two Up - tv-serie, for de som liker britisk humor. To Catch a Thief Keeping the Faith Spellbound 2000 Acres of Sky - tv-serie, for de som liker britisk drama/humor. Victoria & Albert (mini-serie) The Way We Were White Christmas William & Mary - tv-serie, for de som liker britisk drama/humor. Wives and Daughters (mini-serie) The Woodsman Written on the Wind You Only Live Once Young Adam Reckless (mini-serie) Our Mutual Friend (mini-serie) Aristocrats (mini-serie) Clarissa (mini-serie) (1991) Teachers - tv-serie, for de som liker britisk humor. Mvh Yvonne
Tabris Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Chocolate Interview with the Vampire Harry Potter-filmene Titanic Ninth Gate
Gjest Purple Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Love actually kan jeg se mange ganger uten å bli lei! ← Jeg også, og jeg har den i min bittelille samling. Moulin Rouge også. De to er mine favorittfilmer.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Lost in Translation Sideways Mot veggen (en film som man ikke glemmer...) Historien om den gråtende kamel Skult
sacred Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg også, og jeg har den i min bittelille samling. Moulin Rouge også. De to er mine favorittfilmer. ← Åja, den også selvfølgelig! Kjempe fin film!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 4. Jason Bourne ← Hvilken versjon? (Richard Chamberlain eller Matt Damon)
BergensAnd Skrevet 31. oktober 2006 #19 Skrevet 31. oktober 2006 Oi, hehe, dette er tråden for meg! *Smiler fra øre til øre* Du kan alltids ta en titt på dvdsamlingen min her og på mine hjemmesider (dog der er ikke alle dvdene mine lagt til enda, mangler noen få igjen, skal rette det opp i løpet av dagen). På mine hjemmesider kan man også sortere dvdene alfabetisk og årstall. Sjanger kommer senere når jeg får tid. Men for å begynne; Shadowlands Giant lang, lang liste ... ← Og jeg trodde jeg var filmnerd Trenger ikke mer enn dette for et helt liv, Yvonne. Bortsett fra at lista mangler sære filmer, da ... men lista di var likevel imponerende
Mrs. K Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 Delicatessen er forresten også en måha i samlingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå