Gå til innhold

Utendørs bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_dharma_*
Skrevet

Er det noen som har giftet seg utendørs eller vært i et utendørs bryllup?

Hva med pynting, hvordan har det blitt gjort?

Vi tenker på å gjøre det, men jeg vet ikke om vi må ha en backup-plan.

Det lokale vi skal ha festen i er ikke egnet til noen vielse.

Glemte å si at vi skal gifte oss gjennom Human-etisk forbund.

Skrevet (endret)

Følger med på denne, vi skal også ha utendørsbryllup med HEF. Men aner ikke hvordan pyntingen og sånn skal gjøres ennå...

Endret av ayrabeth
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har gjest i tre utendørsbrylluper, og de har uten unntak vært flott brylluper.

Pynting ble gjort på forskjellig måter. En gang var det svære melkespann fulle av markblomster rundt omkring, en annen gang var det drysset blomster utover plenen, og en tredje gang var den hagen det var i mer enn nok pynt i seg selv, men det var lagt en rød løper for brudefølget å komme og gå på, pluss at det var satt opp et lite bord for brudeparet til å signere papirene etter seremonien.

Så har det vært gjort forskjellig i forhold til værmeldinga, om det har vært satt opp partytelt i tilfelle regn eller ikke, men heldigvis var man heldig med været alle tre gangene.

Skrevet

Jeg har vært i bare ett utendørsbryllup, og der var det ikke gjort noe veldig utav pynting, det var et bord der til signering og sånn, og helt sikkert noe blomster (men det vokste vel blomster der også) Det er ne del år siden, så jeg husker ikke helt (kan sjekke bildene mine når jeg kommer hjem) men det var fint i alle fall.

Og ettersom det ikke regnet, så var ikke det noe problem.

Dette var utenfor lokalet der festen skulle være da (som er en gammel festning) og området var jo spesielt i seg selv, og fint

Skrevet

Vi skal og ha hagebryllup. Spurte om mye av det samme for litt siden, fikk en del gode tips.

gammel tråd om hagebryllup

Har ikke kommet så langt i planleggingen selv, annet enn at jeg vet hvor i hagen vielsen skal være og at det er nok stoler til alle gjestene.. Ha også bestilt to blomsteroppsatser som skal stå på hver sin "søyle" på hver sin side av brudeparet under vielsen.. Tror også vi skal ha en form for hvit løper strødd med roseblader...

Skrevet

Takk for link Bare Bea. Det var masse tips der.

Nå har jeg funnet ut at det går an å leie et rom på Rådhuset, så vi må tenke litt på om det i det hele tatt blir utevielse. Det er unektelig en del mer å tenke på ja ser jeg.

Skrevet

Vi gifta oss ute på ei brygge.

Selv synes jeg at det er mye pynt i seg selv å være ute, så så mye pynt hade vi ikke.

Jeg, pappa og brudepikene hadde den tradisjonelle inngangen med brudemarsjen. Egentlig skulle vi ha en løper, men grunnet vind blåste den bare bort... Brudepikene strødde roseblader foran meg og pappa. Oppe satt min kjære og forlovere på stoler og ventet på oss. Vi hadde et lite rundt bord (erstatning for alter), med lang duk, en flott bukett og ringene vråre.

I bakgrunnen så du havet og mange små øyer - en skikkelig skjærgårdsvielse var det!!!

Lykke til - og gled deg!

• 3 år senere...
Skrevet
Vi skal og ha hagebryllup. Spurte om mye av det samme for litt siden, fikk en del gode tips.

gammel tråd om hagebryllup

Har ikke kommet så langt i planleggingen selv, annet enn at jeg vet hvor i hagen vielsen skal være og at det er nok stoler til alle gjestene.. Ha også bestilt to blomsteroppsatser som skal stå på hver sin "søyle" på hver sin side av brudeparet under vielsen.. Tror også vi skal ha en form for hvit løper strødd med roseblader...

Hei!

Hvordan fikk du tak i hvit løper???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...