Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 min svigermor klager så mye over deres yngste datter , hun tjener ingen penger å har heller ikke mye i stipend.så jeg tenkte at hun kan vaske til meg , å sitte barnevakt til mine to små( en gutt på 2 år og ei jente på 6 måneder . hvor mye skal hun ha i vaskepenger i timen å det å sitte barnevakt , å hvor ofte skal hun vaske?? Svigermoren min er litt freidig synes jeg å mente 150 kr. timen . for vaskingen ? jeg VET at hun er ganske sein i å jobbe generelt.. Men det er jo for å hjelpe litt til ? hva mener dere hun kan gjøre å hvor mye bør hun få for de forskjellige tingene? vi bor på landet, langt unna butikk å hun er nå 19 år
Gjest niomi Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hehe, 150 kr for å vaske? SVART?!? Renholdere som jobber hvitt tjener mye dårligere enn det. Dersom jenta jobber sakte, ville jeg lagt meg på fastpris. Og da spiller det ingen rolle om hun bruker 2 eller 8 timer på vaskinga. Jeg ville ikke gitt mer enn 100 kr timen verken for vaksingen eller barnepassingen. Heller mindre (80, kanskje). Broren min jobbet nettopp i butikk, og han tjente rundt 100 kr timen før han ble 18, og 112 etter at han ble 18. Hvit jobb, med skattekort og hele pakka (eller frikort, da, som han naturligvis klarte å tjene over...)
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 150 kroner timer er ALT for mye. DU kan heller gi en fastpris på 200-300 kroner for å vaske huset kanskje? Eller timespris på 80-100, alt ettersom det er svart eller ikke. Jeg får 105 kroner timer for å jobbe i barnehage, og betaler 25 % skatt, altså ca 77 kroner timen, og det er en veldig slitsom jobb.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 jeg skjønner ikke hvorfor svigermoren min skal være slikt et rass****. ' men det har ingenting med dette å gjøre. tusen takk for svarene. ingen som kommer på noe anet jeg kan å bruke henne til. vi er mye ut å reiser også men stoler 0 på henne til å passe huset . det tørr jeg ikke. men 100 kr. i timen for vasking? barnepass synes jeg 80- 100 er dyrt. vist hun skal sitte om natta blir jo d en formue
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 jeg skjønner ikke hvorfor svigermoren min skal være slikt et rass****. ' men det har ingenting med dette å gjøre. tusen takk for svarene. ingen som kommer på noe anet jeg kan å bruke henne til. vi er mye ut å reiser også men stoler 0 på henne til å passe huset . det tørr jeg ikke. men 100 kr. i timen for vasking? barnepass synes jeg 80- 100 er dyrt. vist hun skal sitte om natta blir jo d en formue ← Du gir mindre for å sitte barnevakt enn for å vaske. Da kan hun jo sitte å se TV eller sove, det blir jo noe helt annet enn å vaske. For vasking kan du gi 80 kroner hvis det er svart.
Ugla Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 men 100 kr. i timen for vasking? barnepass synes jeg 80- 100 er dyrt. vist hun skal sitte om natta blir jo d en formue ← Kr 100 pr time "SVART" for vasking må da være ganske godt betalt (75 - 80 hadde også vært bra, synes jeg)! Dersom hun sitter barnevakt en natt, kan jo det sammenlignes med de som jobber og har "hvilende vakt" (hun har sikkert mulighet til å legge seg og sove?). Hvilende vakt betales ofte 1:3 eller 1:5. Det vil si: 1:3 = 3 timer betales som 1, 1:5 = 5 timer betales som 1. Event. + litt "nattillegg"?
Gjest niomi Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Men en annen sak: Jeg hadde ikke giddet å gi jobb til noen jeg ikke stoler på... Du stoler ikke på henne til å passe huset når dere er bortreist. Tør du virkelig å la henne sitte barnevakt? La nå dama skaffe seg jobb selv. Ellers får hun leve på det lille stipendet hun har. Du har jo ingen underholdningsplikt for niesen din!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Men en annen sak: Jeg hadde ikke giddet å gi jobb til noen jeg ikke stoler på... Du stoler ikke på henne til å passe huset når dere er bortreist. Tør du virkelig å la henne sitte barnevakt? La nå dama skaffe seg jobb selv. Ellers får hun leve på det lille stipendet hun har. Du har jo ingen underholdningsplikt for niesen din! ← Ja, jeg er faktisk enig med deg !! så hun kan finne seg jobb en anen plass.. JEG ER IKKE SOSIALKONTOR -men det var jo egentlig vaskingen jeg ville ha hjelp med dah jeg har et 4 etasjer hus å har aldri vært den personen som springer rundt med støvklut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå