kamela Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Min eldste datter flyttet sammen med kjæresten for snart et år siden. I forkant av dette ønsket hun seg bl.a. noe til huset, og noe kjøpte jeg også som presanger fordi jeg visste det var noe de kom til å trenge. Hun har også fått "fornutige" presanger etter at de flyttet. Hva gjøre guttenes foreldre? Få gutta på vei ut av barndomshjemmet fornuftige ting som kjeler og sengetøysett i presang? Hennes samboer har aldri fått en presang med tanke på å stifte eget hjem. Tilfeldig, eller er det sånn det er?
brumma* Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg fikk (og ønsket meg også!) ting jeg trengte til en framtidig hybel/leilighet de siste årene jeg bodde hjemme. Får enda ting til leiligheten hvis det er noe jeg trenger. Gutten i familien får ikke... Men han bor hjemme enda, og ønsker seg absolutt ikke sånne ting. Greit nok egentlig. Han må jo uansett kjøpe det han trenger når han flytter. Jeg syntes det var greit å ha litt på forhånd. Det samme går igjen hos de fleste jeg kjenner, så det er nok ofte sånn det er!
Gjest Frk Åberg Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Både samboeren og broren min fikk en del prakiske gaver da de flyttet hjemmefra. Broren min fikk bl.a. kjøkkenmaskin til jul i fjor, og ble kjempeglad. Nylig fikk han også vaffeljern og en god stekepanne. Ser ikke noen grunn til de skal trenge praktiske ting til huset noe mindre enn jenter? Hvertfall ikke når det gjelder mer basisting (pynteting slår kanske ikke like mye an). Selv syns ikke jeg det er mer morsomt å få andre ting enn praktiske ting, men blir jo glad for det fordi jeg da slipper å kjøpe det selv.
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Sånn er det med meg og min samboer og. Han hadde bodd for seg selv før vi flytta sammen, men alt han hadde av kjøkkenutstyr var slik han kjøpte den dagen han flytta.. Jeg derimot hadde ønska meg hybeltinger siden jeg var 13, siden jeg visste at jeg kom til å flytte på hybel da jeg ble 16 I år kommer jeg til å ønske meg ting som jeg har sett vi mangler gjennom høsten. Det blir plutselig annerledes når man er to, man trenger plutselig helt andre ting, og man trenger mer av alt.. Sammenlignet med min storebror som enda bor hjemme, og har gjort det alle 4 1/2 årene jeg har bodd borte så har jeg mye mer til hus/hjem.. Han har nesten blitt skuffa hvis han har fått noen husting "Hva skal jeg med dette?" Tror det er sånn med de fleste gutter jeg. At det er jentene som begynner tidlig å tenke på hus og hjem, mens guttene ikke tenker på at de trenger slike saker før de sitter i leiligheten sin.. Og mange flytter jo sammen med jenter som har "alt" også, så hvorfor skal de ønske seg noe?
kamela Skrevet 7. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2006 Jeg vet ihvertfall at poden skal få like praktiske presanger som søstrene har fått. Miksmaster, vaffeljern, sengetøy osv! Kanskje et tips hvis noen har store sønner på vei ut av redet
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Kanskje jenter ofte ønsker seg ting til huset/praktiske ting mens gutter ønsker seg andre type gaver?
kamela Skrevet 7. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2006 Jada, samboern til den ene har masse utstyr for å mekke bil!
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 (endret) Minner meg på hva svigermor spurte meg om for noen dager siden; Hva ønsker dere til jul? Jeg svarte at vi ønsket oss noen lysestaker til hytta. Hvorpå min kjære svigermor spurte igjen; Og hva ønsker xx (mannen min) seg da? Og vi er voksne og har barn selv Endret 8. november 2006 av Marillia
kamela Skrevet 8. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2006 Akkurat ja! Kanskje mødrene med sønner på vei ut av redet helst ser at de blir boende hjemme og derfor ikke legger noe til rette for at de skal flytte ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå