Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 HUn gikk de 3 første skoleårene på en skole,der trivdes hun kjempegodt. Jeg bygde hus og vi flytta 4 km lengre vekk,men innen samme kommune. Det betød at hun måtte bytte skole. Til en liten skole med flere hundre elever mindre. Så hun begyne der i august i 4 klasse. det tok ikke lang tid før ting starta. det ble møter på møter på møter. Hun begynte i 5 klasse og da begynte hun selv å snakke om å bytte skole. det ble mye gråt.hun var alltid alene,ingen ringte,,ingen kom og når hun tok initiativet passet det aldri. i alle tenkelige ferier skolen har så har jeg som mamma vært hennes venninne. Det er jo fullstendig feil. Læreren så problemet og støttet oss hele tiden. Så begynte hun i 6 klasse nå i august,første dag i høstferien bryter hun sammen i gråt,jeg er så alene mamma sier hun,da tok jeg affære, sendte mail til læreren midt i ferien,dette var ikke lenger forsvarlig. Nå er det stopp og nå bytter vi. Jeg skrev brev til skolen og fikk godkjennelse av rektor og lærer på hennes skole om at hun bør bytte pga mobbing osv. jeg tok kontakt med skolesjefen, han var inneforstått med problemet og det offentlige dekker gratis skyss. Så begynner problemene på bussholdeplassen første gang hun skal ta buss alene til den nye skkolen,fortsetter inne på bussen og avsluttes da hun går av. 2 skoledag på den nye skolen begynner med gråt. Eleven som plager er en lokal gutt herfra som går på ungdoms-skolen. jeg tar kontakt med u-skolen og de griper fatt i dette. Gutten får ikke lov å ta skolebuss lenger. Han må ta vanlig rutebuss eller sykle. men gutten gir blaffen. I går møtte han opp og jenta mi kom hjem for det sa jeg til henne at hun skulle gjøre hvis han dukka opp. Jeg kontakter u-skolen igjen og moren til gutten blir ringt etter så hun får hente gutten sin. Min jente har opplevd så mye stygt,vi har fått fri transport rett og slett pga helsa hennes,psyken hennes tåler ikke mer. Jeg kjører henne til skolen for å skåne henne for mer vondt. Men er ikke dette også et offentlig problem fra kommunens side? u-skolen sa at dette var helt uholdbart,jenta mi skal få bruke skolebussen,det er ikke mobbeofferet som skal endre sine rutiner eller sin hverdag pga mobberen. Men lurer på om kommunen ser på det på samme måte? For det er jo de som må punge ut og betale en annen skyssordning for min datter hvis det ikke blir noen løsning på problemet. Nå har jenta mi hatt bursdag,hun ba gamle venner,de ville ikke hjem,noen sov her i helgen,ei ble med hjem etter skolen igår og ikveld kommer det flere som skal gå halloween med henne. Så mye hun har lekt med klassevennene sine nå i helgen og i går har hun ikke lekt med de som gikk på den skolen her borte. Og der gikk hun i over 2 år. jenta mi har grått. Når hun ikke har sett så har jeg som mamma blitt trøstet av lærer på barneskolen. Og her om dagen satt jeg på u-skolen å gråt,det bare rant over,skal jenta mi aldri få fred?? Noen gode råd?
:-) anna Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Så flink du har vært som har tatt tak i ting og faktisk fått ting bedre. Jeg er imponert over hvor sterk du tydeligvis har vært gjennom dette. Jeg har ikke anna å si en at det høres ut som om ting blir mye bedre fra nå, og det unner jeg virkelig jenta di. Det er få ting som kan få meg til å bli mer eitrende forbanna enn mobbing. Hold ut og fortsett med å motivere jenta di!! Det er en mager trøst, men jeg tror mennesker som har opplevd vonde ting ender opp som mer gjennomtenke og kloke mennesker.
Gjest Mayamor Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Blir så trist av å høre om mobbing. Ta vare på deg selv og datteren din. Høres ut som om at du gjør en god jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå