Gå til innhold

Knappe opp skjorta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken måte er "riktig"? Begynner man ovenfra eller nedernfra når du skal knappe opp skjorte?

Jeg lærte fra jeg var liten at du begynner overnfra og at det er den "rette" måten å gjøre det på.

Samboeren min insisterer å gjøre det nedenfra. Det irriterer meg noe grenseløst når jeg ser ham gjøre det. :sur:

Men hva er "riktig"? Jeg skjønner at begge måter får jobben gjort, men hva er riktig bon ton?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg begynner alltid på midten og knapper alltid feil :ler:

Sånn det første som slår meg er at å begynne øverst er "riktig".

Skrevet

Er det en RIKTIG måte å knappe skjorter på også nå? Så lenge skjorta blir kneppet gir jeg en lang bæsj i hvordan det blir gjort.

Skrevet
Er det en RIKTIG måte å knappe skjorter på også nå? Så lenge skjorta blir kneppet gir jeg en lang bæsj i hvordan det blir gjort.

:klappe:

Skrevet

Knappe opp: starte ovenfra.

Knappe igjen: starte på midten (deretter nedover og øverst til slutt).

Skrevet

Det er vel ikke noen riktig eller feil måte..

Men i følge Top Model (tror jeg det var..) skulle de begynne nede når de skulle åpne kåpa.. Det ser altså best ut ;)

Så dersom du skal strippe e.l begynn nedenfra!

Skrevet
Hvilken måte er "riktig"? Begynner man ovenfra eller nedernfra når du skal knappe opp skjorte?

Jeg lærte fra jeg var liten at du begynner overnfra og at det er den "rette" måten å gjøre det på.

Samboeren min insisterer å gjøre det nedenfra. Det irriterer meg noe grenseløst når jeg ser ham gjøre det.  :sur:

Men hva er "riktig"? Jeg skjønner at begge måter får jobben gjort, men hva er riktig bon ton?

Er det virkelig grenseløst irriterende?

Skrevet

Irritert over å se samboer knappe skjorta 'feil'....? :overrasket:

get a life...

Skrevet
get a life...

Det er da likeelementært å kneppe riktig som å vite at sokkene skal av før BH'en, og BH'en skal av før trusa.

Skrevet
Det er da likeelementært å kneppe riktig som å vite at sokkene skal av før BH'en, og BH'en skal av før trusa.

Hehe, her ryker som regel bukse, truse og sokker samtidig, og BHen til slutt. ;)

Skrevet

Ja slik gjør jeg og det.

Gjest Catwoman
Skrevet

Knepper igjen litt hulter til bulter jeg. Starter gjerne i nærheten av midten, knepper litt feil gjerne og,

Når jeg knepper opp begynner jeg nederst tror jeg - ser for meg at det faller seg mest logisk for meg.

Skrevet

Knepper ikke opp og igjen skjorter, men tar de over hodet som jeg gjør med genserne. ;)

Skrevet

Hvordan klarer du å gjøre det riktig, da?

Når skjorta/blusen skal på begynner man selvfølgelig nede, og motsatt når den skal av. Da blir det riktig.

(Trodde forøvrig det het "en knapp" men "å kneppe", hvilket dansker syns er ganske morsomt...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...