Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde dere med noen flere(f.eks mor) enn bare kjæresten/sambo/mannen under fødselen?

Moren min har så lyst til å være tilstede under fødselen...men jeg vet ikke..

Samboeren min skal jo være der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare mannen min med på fødselen. ALDRI om mamma eller svigermor hadde fått vært med. Har et veldig godt forhold til begge to, men føler at de ville ha vært i veien under en fødsel. For min del var dette noe bare jeg og min kjære skulle dele.

Men jeg vet jo at mange finner trøst i å ha en tredjeperson der, en som har vært gjennom fødsel selv. Tror nesten dette er noe dere to, altså du og samboeren din, må finne ut av selv. Hvis det ikke kjennes rett ut for dere sier dere bare til moren din at dere helst vil dele opplevelsen bare dere. Det skjønner hun nok.

Lykke til!

Skrevet

Første fødselen var det bare min kjære og jeg. Er glad for det. Men med andre barnet var Mamma også med. Det var vi som ville det (Min kjære og min mamma har et veldig godt forhold), men hun var faktisk litt skeptisk først. Begge fødslene mine var svært ukompliserte, så det var bare jordmor og barnepleier i tillegg til oss.

Anbefaler dere å være alene denne gang,- du vet jo ikke hvordan det kommer til å bli...

Anbefaler også å vente med besøk til dere i alle fall er ute av fødestuen (2,5 timer e.f.). Jeg var litt vel "sprek" og vi hadde flere venner inne med en gang nr. to var ute. Det var ikke akkurat lurt, nei... Ikke viste de tegn til å gå heller... Jeg er ikke typen som sier ifra... Og man er jo litt på tuppa med hormoner i en sånn situasjon, ikke sant...

Ville ikke hatt svigermor der,- det er ihvertfall sikkert :-?

Gjest tobarns mor
Skrevet

Samboeren min var med under mine to fødsler.Denne gang skal min venninne være med også.Hun vil utdanne seg til jordmor og er veldig interessert.

Gjest indiangranny
Skrevet

Det er jo snart 21 år siden,tenker jeg etter gubben var ute å spiste et par timer borte fra meg fordi han var sliten.Når han kom tilbake ved 18.00 var ungen født og han var sint på jordmora fordi hun ikke fortalte at fødselen var så nærme.jeg var bare glad til for at han ikka var der tror de hadde fått mere problemer med han enn med meg. :ler: Fødselen i seg selv er smertefull men en slik smerte glemmer du fort og det kommer noe godt ut av det.Jeg hadde veldig lett fødsel det var som å trøkke ut en hard bæsj værre var det ikke for meg.

Skrevet

Dette er d bare du og din partner som kan finne ut av! D vanligste ville nok vært hvis d bare var dere to....Men hvis du og din mor har et nært og fortrolig forhold, og du selv og din partner ØNSKER d, ser jeg ingen grunn til at hun ikke skulle kunne være m. Her er d VELDIG viktig at først og fremst du og din partner gjør som dere ønsker; dette er en såpass viktig begivenhet, om ikke den viktigste, i livet, at den må kunne sees tilbake på m positivitet og vekke gode minner. Ingenting som kan virke forstyrrende på en, for dere, harmonisk fødsel, må dere la dere presse til å gå m på. Men som sagt; dette vet dere best selv.

Skrevet

Når jeg en dag føder skal BÅDE kjæresten min og mamma være der! :)

Skrevet

Hadde mannen min med da jeg fødte vår datter for 20 år siden, og da vi fikk vårt andre barn var hun med under hele fødselen. Da var hun 8 år!

TBee

Gjest Lottemor
Skrevet

Jeg hadde bare mamma med heg....

hun var da den tryggeste personen i hele verden......

Bestevenninna mi hadde med seg sambo og mor for hun var redd sambo skulle svime av og da var det godt med mamman som var i bakhånd :)

Snakk med din sambo/mann om dette,er jo ikke noe ille i å ha din mor med om du føler det naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...