Gå til innhold

Fingermat

Gjest Gjest_tuscany_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tuscany_*
Skrevet

Har noen spm ang. fingermat. Trenger også noen tips :)

Jeg skal ha en liten fest snart, og tenkte å lage fingermat.

Orker ikke å lage noe avansert, men litt sånn enkelt :)

Tenkte å lage:

Spyd med marinert kyllingfilet med sesamfrø

Kjøttboller

Pølsebiter av krydderpølser

Marinerte scampi

Våruller?

Av sauser og dip'er:

Peanøtt dip

Chilidip

Soyasaus

Avokadodressing

Er litt i tvil om vårullene, for det er litt stress å lage dem selv. Er det noen kjøpe våruller som er gode?

Andre ting jeg kan ha? Trenger ikke flere sauser/dressinger, men skulle kanskje hatt noe mer kjøtt?

Det er veldig kjekt med sånne ting som kan lages klart på forhånd :)

Tips til frukt og grønt jeg kan ha til? Lurer litt på melonbiter?

Er det ikke og ok å steke alt på forhånd, også bare varme det i ovnen når gjestene kommer?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet
Er det ikke og ok å steke alt på forhånd, også bare varme det i ovnen når gjestene kommer?

Det er helt ok, ellers synes jeg disse tingene er gode kalde også.

Har ikke noen gode erfaringer med kjøpevårruller, og er enig at det er stress å lage dem.

Melonbiter, ananas og druer er godt. Det går an å lage små fruktspyd av det, det blir kjempegodt! Evt med vaniljesaus ved siden av som dip. Andreas Viestad hadde for en stund siden oppskrift på ananasspyd med chilipulver, det hørtes utrolig godt ut... Har ikke oppskriften nå, dessverre.

Planene dine høres kjempegodt ut! :)

Skrevet

Kjøp Coctailpinner og stikk dem inn i osteterninger, skinke, kjøttboller scampi, kylling i biter, eller annet kjøtt og grønnsaker.

Går veldig kjapt og greit.

Skrevet
Det er helt ok, ellers synes jeg disse tingene er gode kalde også.

Har ikke noen gode erfaringer med kjøpevårruller, og er enig at det er stress å lage dem.

Melonbiter, ananas og druer er godt. Det går an å lage små fruktspyd av det, det blir kjempegodt! Evt med vaniljesaus ved siden av som dip. Andreas Viestad hadde for en stund siden oppskrift på ananasspyd med chilipulver, det hørtes utrolig godt ut... Har ikke oppskriften nå, dessverre.

Planene dine høres kjempegodt ut! :)

Det var ikke dumt med sånne fruktspyd, det skal jeg tenke på. Men passer det bedre som dessert, eller sammen med resten av maten? Tenkte å ha et par kaker til dessert.

Ananas med chilipulver hørtes fantastisk godt ut ja!!

Skrevet
Kjøp Coctailpinner og stikk dem inn i osteterninger, skinke, kjøttboller scampi, kylling i biter, eller annet kjøtt og grønnsaker.

Går veldig kjapt og greit.

Ja ost har jeg tenkt litt på, men hvilken ost bør jeg bruke og hva kan ha til, er jo fint med ost pluss noe annet på en pinne.

Kom på at jeg har glemt løkringer, det tenkte jeg og at jeg kunne servere, men kjøper nok disse ferdige...

Skrevet

Kjøp en ost som alle liker. Eller kjøp 2-3 forskjellige.

Jeg synes at vellagret norvegia er veldig godt. Selv om den smaker ganske mye, så er den mild og passer til det meste.

Gjest LilSweetie
Skrevet
Det var ikke dumt med sånne fruktspyd, det skal jeg tenke på. Men passer det bedre som dessert, eller sammen med resten av maten? Tenkte å ha et par kaker til dessert.

Tja, tenkte ikke på at du skulle ha dessert, så tenkte på det som en minidessert på bordet sammen med resten. Men går an å ha ved siden av kakene også.

Ja ost har jeg tenkt litt på, men hvilken ost bør jeg bruke og hva kan ha til, er jo fint med ost pluss noe annet på en pinne.

Hvis du skal ha ost på pinne synes jeg ridderost er godt, den er fast nok til å ha på pinne og smaker litt mer enn andre lignende oster. Jeg har fått det sammen med kjøttboller, kommer ikke på noe annet kreativt nå...

Skrevet

Ja vellagret norvegia og ridder er veldig gode. Og det er vel oster som alle liker.

Fant noen tips på nettet:

Jarlsberg og tørket aprikos

Vellagret Norvegia, soltørket tomat og spekeskinke

Tror kanskje jeg kan ha disse to i tillegg til det andre..

Skrevet

Vårruller kan du lage ferdig god tid i forveien og fryse de ustekte, da er de bare å tine og steke dagen de skal serveres.

Når vi lager tapas hjemme har vi alltid med marinert avocado, marinert avocado

Skrevet
mmm, ja det hørtes godt ut!!

dette er meg ja, glemte å logge meg inn igjen.. :sjenert:

Det var lurt å lage vårullene på forhånd ja, men jeg har ikke så god tid til det, da vi skal ha dette på lørdag...og denne uken er veldig travel.

Men en annen gang skal jeg ha med vårullene...

Skrevet

Du kan marinere kyllingen i satay-saus som du kjøper ferdig, og heller ha marinert svinekjøtt med sesamfrø. Da får du plutselig en ekstra kjøttrett med minimalt med arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...