Gå til innhold

Weekend i Pisa

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg skal på lang-weekend tur til Pisa i påsketider. Men hva er det vi må oppleve mens vi er der?

Er det noen som har tips til spisesteder, bra hotell og kanskje en vingård vi kan besøke?

Vi vurdere å leie bil for å kunne nå litt lengre på kort tid, men hva er det som vi ikke må gå glipp av?

Er takknemlig for alle tips om Pisa og området rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAr dessverre ingen tips til deg, for jeg lurer egentlig på akkurat det samme.

Det vil si, vi har flybilletter til Pisa, men planlegger å være i Firenze...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr dessverre ingen tips til deg, for jeg lurer egentlig på akkurat det samme.

Det vil si, vi har flybilletter til Pisa, men planlegger å være i Firenze...

God ide.

Pisa er rett og slett en nokså kjedelig by, synes jeg. Jeg spiste en veldig god sjømatsrisotto like ved tårnet, og det er vel det beste jeg har å si om byen. Firenze derimot er kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har tid ville jeg tatt en tur til Cinque Terre. Det er 5 små bilfrie byer man kan spasere mellom. Den mellomste byen Corniglia er kjent for vinen sin,

og det er vanligvis enkelt å bli invitert inn på en liten vingård for omvisning/prøvesmaking.

http://www.cinqueterre.it/

Det enkleste er å ta toget dit .

http://www.trenitalia.com/

Ellers så kan jeg som andre anbefale Firenze.

Lucca ligger bare 2mil fra Pisa og er en fin by med en 14m bred bymur rundt som man kan ta en spasertur på.

Portovenere er også en flott litenby.

For restauranger prøv denne linken

http://www.italytraveller.com/en/r/tuscany/restaurants

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Tror nok vi leier bil så vi kan få med oss litt mer en Pisa. Frykter at den kan bli litt kjedelig etter noen timer.

Jeg skal studere linkene litt mer, så skal vi nok få oss en flott helg tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pisa er fin å shoppe i. De har en skummel handlegate med Armani, Prada, alle andre butikker du kan bruke penger i...

Men Pisa er mest for pisanere, ikke så mye for turister. Jeg syntes det var en fin by, men når du har sett på tårnet og handlet litt, så har du egentlig gjort Pisa.

Hvis dere leier bil, så bør dere vurdere å dra til Lucca. Ligger under 1 times kjøring fra Pisa, mellom P. og Firenze. Veldig koselig middelalderby med moderne by ved siden av. Parker på utsiden av gamlebyen... Veldig, veldig koselig!

Hvis dere skal være der i forbindelse med påskehøytiden, ville jeg sjekket på forhånd hvilke steder som er åpne på hvilke dager. Forestiller meg at mye er stengt på høytidsdagene, men det kan godt være jeg har helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal studere linkene litt mer, så skal vi nok få oss en flott helg tenker jeg!

Dere får nok en super tur! Husk å spise italiensk is! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...