Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ilag med tremenningen min for et og et halvt år siden. Mine foreldre var ikke akkurat overlykkelig. Moren min likte det ikke, men har etterhvert vendt seg til det og prater og tuller med han. Faren min er det noe helt annet med. Før vi ble ilag pratet faren min med han, nå, ikke i det hele tatt. Han ser ikke på typen min engang. Går bare ut når vi kommer på besøk.

Dette gjør at typen min nesten aldri blir med meg når jeg drar hjem til mine foreldre. Og jeg skjønner han veldig godt. Men jeg synes det er så dumt at det skal være slik. Mine søsken har ingen problem med dette og moren min godtar det så lenge jeg har det bra. Men faren min ødelegger alt....

Kusinen min er også ilag med tremenningen sin, men foreldrene hennes har ingen problemer med dette.

Skjønner liksom ikke at et voksent menneske skal kunne oppføre seg på denne måten. Jeg og faren min har i utgangspunktet ikke noe godt forhold heller, så jeg skjønner egentlig ikke at han orker å bry seg med dette.

Det eneste jeg har hørt fra han er nedsettende ord om typen min. Jeg blir så sint!

Dette gjør at det går lenger og lenger tid mellom hver gang jeg er hjemme. Men samtidig tenker jeg på at det går jo utover moren min og, for hun blir jo så glad når jeg/vi kommer. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal takle dette, jeg blir bare sint hver gang jeg ser faren min når han oppfører seg på denne måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min har prøvd å snakke med han om det. At hun synes det er dumt at han skal oppføre seg på den måten. Men han hadde ikke sagt et ord....Nytter ikke å prate til han.

Skrevet

Om du ikke har forsøkt kan du heller ikke si at det ikke nytter ;)

Ta det opp med han på en voksen,velformulert måte uten at du blir sinna,begynner å kjefte eller grine.

Det kan hende han trenger en liten oppvåkning,kanskje ikke av moren din men av nettopp deg.

Skrevet

Regner med du er klar over at deres avkom mest sannsynlig blir under gjennomsnittlig intelligent og/eller blir født med misdannelser? Er det ikke også litt ekkelt å tenke på at deres oldeforeldre er de samme? Og hvordan oldreforeldrene hadde måtte oppleve at barna til barnebarna som de har følgt siden de ble født innleder et seksuelt forhold/kjærester? Jeg skjønner faren din selv om reaksjonen er i overkant.. Han gjør bare det han tror er det beste for å få dere ut av forholdet

Skrevet
Regner med du er klar over at deres avkom mest sannsynlig blir under gjennomsnittlig intelligent og/eller blir født med misdannelser?

Ærlig talt, det er ingen stor sjanse for å få barn med misdannelser ved å få barn med en tremening. Forutsatt at ikke hele familien oppover har vært i nær slekt med hverandre.

Ikke sikkert disse to har vokst opp sammen heller, jeg kjenner f.eks ingen av tremeningene mine.

Skrevet

Tremenninger er vel av den mer perifere familie. Pa grensa til at jeg vil kalle det slekt engang. Faren din kommer nok til å forandre mening når han har tenkt seg om. Vet om noen som er gift med kusina si. Deres barn er smarte og flotte på alle måter.

Skrevet

Æsj! Jeg skjønner faren din. Husk at foreldrene deres er søskenbarn!

Kvalmt. :kvalm:

Skrevet
Regner med du er klar over at deres avkom mest sannsynlig blir under gjennomsnittlig intelligent og/eller blir født med misdannelser?

Dette er fullstendig usaklig. Det er overhodet ikke mest sannsynlig at barnet "blir under gjennomsnittlig intelligent og/eller blir født med misdannelser" det er derimot svært usannsynlig. I norge har man lov til å gifte seg med søskenbarna sine, fordi det allerede da er SVÆRT usannsynlig at barna kommer til å ta noen skade av det.

Til trådstarter, er du sikker på at det er derfor faren din har noe i mot han? Jeg har en venninne som har opplevd noe lignende, og problemet var egentlig ikke at hun og kjæresten var fjernt i slekt, det var at faren generelt ikke likte personer hun ble sammen med. "Slektskapet" ble bare brukt som en unnskyldning for å ikke like han. Jeg syns uansett at du må prøve å ta en prat med faren din, før du kan si at det ikke nytter. Prøv å forklare at det faktisk er lov til å gifte seg med søskenbarna sine her i landet, og hør på forklaringen hans på hvorfor han synes at det at du er sammen med tremenningen din er så ille. Vær helt rolig og si at du er et voksent menneske som er fullstendig i stand til å bestemme over deg selv, og at han ikke har noe med hvem du har som kjæreste. Hvis det ikke fungerer får du sette hardt mot hardt, og ikke komme på besøk lenger. Inviter heller moren din hjem til deg.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om min datter ble kjæreste med sin tremenning, som i mine øyne er tjukke slekta. Men jeg hadde respektert hennes valg, det er da ike ulovlig heller.

Skrevet
Regner med du er klar over at deres avkom mest sannsynlig blir under gjennomsnittlig intelligent og/eller blir født med misdannelser? Er det ikke også litt ekkelt å tenke på at deres oldeforeldre er de samme? Og hvordan oldreforeldrene hadde måtte oppleve at barna til barnebarna som de har følgt siden de ble født innleder et seksuelt forhold/kjærester? Jeg skjønner faren din selv om reaksjonen er i overkant.. Han gjør bare det han tror er det beste for å få dere ut av forholdet

Hehe...ja, de deler jo hele 1/32 av genene.

Skrevet

det er faktisk mer sannsynlig at barna blir ekstraordinært vakre og intelligente. Hvis det er mye innavl i familien, f.eks. hvis foreldrene og besteforeldrene har giftet seg med søskenbarn, kan det være fare for defekter

Skrevet

Dette høres ikke kjekt ut, det er aldri kjekt når nær familie ikke vil godta den en er glad i . Som forresten er ganske middelaldersk, skulle tro en kunne velge ganske fritt i dag... Kanskje det er vanskelig for deg å snakke med faren din... Men hvis han allikevel drar sin vei når dere kommer, kanskje dere skal bare fortsette å komme, han er jo der ikke allikevel? Så gleder dere moren din og dere får gleden av å være med henne? Hvem vet, etter en stund kommer kanskje fra tuslende og vil være med på kosen også....

Skrevet
det er faktisk mer sannsynlig at barna blir ekstraordinært vakre og intelligente. Hvis det er mye innavl i familien, f.eks. hvis foreldrene og besteforeldrene har giftet seg med søskenbarn, kan det være fare for defekter

Jada, plutselig strider alt mot evolusjonsteorien og heterozygositet har absolutt ingenting å si for avkommet :ironi:

Jeg kan jo bruke dyr som eksempel. Blant dyr som er utrydningstruet vil nære slektninger få avkom. Det tar mange generasjonen før den genetiske variasjonen kan bli sett på som tilfredstillende. På sett og vis (les: direkte) kan man se en analogi med hvordan mennesket har utviklet seg gjennom de siste hundre årene; vår intelligens har utviklet seg i takt med den genetiske variasjonen.

Skrevet

Dette tok jo Dr Phil opp i begynnelsen av uke. Og jeg er fullstendig enig i konklusjonen hans. Ikke noe galt i å være sammen med tremenninger... ikke er det noen fare for barna dere kan få heller.

Jeg har selv over 250 tremenninger.. jeg aner ikke hvem de er engang. Og langt bak er vi jo alle i slekt. Fetteren min er forresten gift med sin tremenning.. og har 3 friske barn. Ikke noen har tenkt over eller sagt noe om at de langt bak er i slekt.

Så stå på og la ikke noen få ødelegge.

Skrevet

... og jeg kjenner en som gjorde det slutt med tremenning kjæresten fordi foreldrene ikke likte det. Tydeligvis den store kjæreligheten, for han fant seg aldri noen andre..... :forvirret:

Gjest Gjest_Gamal_*
Skrevet

Uten at sammenlikningen skal tas med en klype salt: husdyravl har vært basert på innavl. Det er slik de har fått fram raser med ønskede egenskaper.

Det er ikke mange generasjonene siden at ekteskap med tremenninger og søskenbarn snarere var regelen enn unntaket. I europeiske kongehus har jo dette gitt seg enkelte snodige utslag opp gjennom historien, men om det skal gå galt så er det fordi det er genetiske trekk som kan ligge latent i en slekt og som gir seg utslag nettopp når to med samme genetiske disposisjonen treffer hverandre. På den andre siden: om de begge er genetisk perfekte så er det jo en ypperlig måte å sikre gode gener på...

Skrevet

Kilder?????????

Skrevet

Hvis du får barn med ditt søskenbarn, som igjen får barn med sitt søskenbarn, så er det en økt sannsynlighet for at ditt barnebarn får eventuelle arvelige sykdommer som går igjen i deres felles familie. I første ledd er det faktisk helt uproblematisk. :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...