Gjest Wenche84 Skrevet 29. januar 2003 #1 Skrevet 29. januar 2003 Hei eg er ei jente på 19 år, som har ei lita jente på 10 mnd. Barnet mitt har ein far som er 21 år. Og her er min historie, eg trenger litt råd!! Eg var la med barnets far for ca. 3 år sidan, vi hadde det heilt suverent. Heilt til meldinga kom att eg var blitt gravid når vi hadde vert på ferie i Sverige. Han var først kjempe glad, ringte mora og greier. Og eg vart sjølvsagt like glad..tenkte, no er vi ein familie.... Til meir magen min voks vart han meir og meir surgrinete, og orka nesten ikkje ta på meg, tok aldri på magen min..noke alle jenter drømmer om. Når dagen kom, 16.mars i fjor var vi begge glade, men det gjekk fort over hos han. Max. 1 veke..! Så blei det til at vi snakka mindre og mindre til kvarandre, og han hata meg i ein periode. Han slo opp. Det gjekk 3-4 mnd før vi prata litt igjen. Og litt etter litt gjekk det bedre, men han hadde ikkje lyst og sjå jenta vår Vi til slutt begynte og ha det veldig fint sammen, kyssa, klemma, hadde sex, var veldig intime Men eg veit ikkje om det er rett, for han vil ikkje bli i lag med meg igjen. Han er glad i meg, men nei.... Eg veit ikkje, han gjer blaffen i jenta si, skjønnar ikkje kvifor, ho er verdens skjønnaste! Så eg er veldig lei meg Eg elskar han overalt på dinna jord, kvar gong eg prøvar og ro meg vekk kjem han tilbake for fullt, og sånn går det.......... :cry: Eg veit jo ikkje heilt kva han vil, og eg blir rett og slett forvirra berre av og tenke på det... Kan noken der ute hjelpe meg.... På forhånd takk!
Stilken Skrevet 29. januar 2003 #2 Skrevet 29. januar 2003 Ærlig talt!! Har typen din en personlighetsforstyrrelse...... eller?? Han virker ikke helt i vater. Ikke la han få hersje med deg! Det kan virke som om han synes at han har deg i "sin hule hånd" nå når dere har en unge sammen. Nå har han "taket på deg", kan det virke som, og hans virkelige jeg har kommet frem. Men vi lever i det år 2000...og det er slutt på den tiden at mannfolka har "makta og bukta i begge ender" i et forhold pga. økonomien. For all del; Få ikke flere barn med ham og "logg deg ut" av forholdet, dette orker du ikke i mange år uten å få en knekk i psyken. Han blir i vert fall ikke bedre med årene - hilsen en med erfaringer.
Stilken Skrevet 29. januar 2003 #3 Skrevet 29. januar 2003 Ærlig talt!! Har typen din en personlighetsforstyrrelse...... eller?? Han virker ikke helt i vater. Ikke la han få hersje med deg! Det kan virke som om han synes at han har deg i "sin hule hånd" nå når dere har en unge sammen. Nå har han "taket på deg", kan det virke som, og hans virkelige jeg har kommet frem. Men vi lever i det år 2000...og det er slutt på den tiden at mannfolka har "makta og bukta i begge ender" i et forhold pga. økonomien. For all del; Få ikke flere barn med ham og "logg deg ut" av forholdet, dette orker du ikke i mange år uten å få en knekk i psyken. Han blir i vert fall ikke bedre med årene - hilsen en med erfaringer.
ROBBAN Skrevet 29. januar 2003 #4 Skrevet 29. januar 2003 Hei Wenche84! Jeg føler sterkt med deg og skjønner meget godt hvordan du har det. Nå er jo jeg ikke noen kvinne så du får min syn på saken fra en manns ståsted. Det som slår meg er alderen deres, ja det er sant at kvinner er mye mer modne en menn generelt. Jeg personliken trur at han ikke er moden til å være far, han er red og føler seg sikkert låst og lammet. Ja det er ikke mye til trøst når du er så fortvilet og emosjonelt oppbrakt. Mit råd til deg er at du prøver å få i stand en dialog kring dette, ni bør prøve å snakke med hverandre, og du bør spørre hann hvorfor han er likegyldig ovafor småen. Det er ikke uvanlig at unge men for en form for angst, at han unnviker jenten sin kan bero på at han ikke klarer av den emosjonelle følelsen som vil oppstå. Det kan være en form for forsvarsmekanisme der fornektelse av ansvar er en sterk faktor. Selvfølgelige så er jo dette bare en spekulasjon, det er kun bare en som har svaret på dette og det er faren til barnet. Jeg ser også positivt på saken, han søker kontakt med deg, ni har det trivelig sammen, dette er en god begynnelse. La de gå en stund nå og se hvordan han legger ut kortene sine. Skjer det ikke forendringer, ja da må du stille krav til hann. Jeg mener, skal han være sammen med deg, så må han også ta sitt ansvar som far. Dette må du være sterkt bevisst på. Ni fins der, og nå er det opp til ham om han vil være en del av det eller ikke. Stå på dit og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå