Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hvor synes dere grensen går for når på kvelden man kan ringe en person man har truffet før, men ikke kjenner godt. Har selv tenkt at grensen går 22, men de færreste legger seg vel så tidlig? Hva synes dere?
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Når det er en person du ikke kjenner godt, synes jeg ikke at man skal ringe etter 22. Personer jeg kjenner og vet er lenge oppe kan jeg godt ringe så sent som 23.30.
Gjest Purple Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg syns 22 når det er noen du ikke kjenner så godt. Syns egentlig 22 er grensa generelt. Jeg kan ringe til mamma senere, men det er fordi jeg vet hun legger seg senere. Selv liker jeg ikke at folk ringer meg etter 22, for da er jeg liksom i legge-meg-modus.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Hva med tekstmelding av typen "er du oppe?" Men en del har jo høylytte ringetoner på meldinger også, og mobilen på nattbordet. Så kanskje ingen god ide det heller ...
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Hjemmefra så har jeg med meg at man ikke ringer etter 22.00 på kvelden.Men tekstmeldinger sender jeg
Malama Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Man ringer mellom 10 og 22. Noen du kjenner godt, og VET er oppe kan du ringe etter ti, men ellers er det en uting. Mulig "de ferreste legger seg så tidelig", men jeg er i alle fall i gang med "legge meg"-prosessen min klokka ti (og ofte i seng kort tid etter) og jeg er ikke den eneste. Og da vil jeg ikke bli oppringt, noe som medfører at selv om jeg ikke hadde lagt meg, så kommer jeg i alle fall senere i seng enn jeg hadde tenkt, da jeg i stedet for å kunne pusse tenner altså snakker i telefonen... Unntak fra dette er selvsagt "spesielle ting", men denslags kommer fra mine nærmeste (med spesielle ting mener jeg f.eks syke slektninger eller spesielt store nyheter) Neon du "har møtt før, men ikke kjenner" vil jeg anse det som uhøfflig å ringe etter klokken ti. Det er "kveldsro", selv om ikke alle har lagt seg til å sove enda.
Trampe Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg synes grensa går klokka 22. Jeg kan godt sende meldinger etter den tid, men til folk jeg vet er våkne.
Gjest Bellatrix Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Neon du "har møtt før, men ikke kjenner" vil jeg anse det som uhøfflig å ringe etter klokken ti. Det er "kveldsro", selv om ikke alle har lagt seg til å sove enda. ← Enig. Det handler ikke om hvem som har lagt seg eller ikke, men om å få fred på kveldstid.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 Ringe kan jeg gjøre fram til 12. Senere hvis jeg vet personen er oppe. Dette gjelder mobil vel å merke (hvis folk forventer fred så regner jeg med at de skrur av lyden) Sende melding har jeg ikke no sperre for klokkeslett (igjen: vil ikke folk forstyrres får de ha mob på lydløs)
Gjest LilSweetie Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 Hva med tekstmelding av typen "er du oppe?" Men en del har jo høylytte ringetoner på meldinger også, og mobilen på nattbordet. Så kanskje ingen god ide det heller ... ← Jeg synes heller ikke man skal ringe etter klokken 22, men å sende en sånn melding synes jeg er helt greit Det pleier jeg og vennene mine å gjøre, veldig greit. Er man oppe og har lyst til å snakke svarer man, er man ikke det er det bare å droppe det.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg ringer aldri folk etter kl 22, og ser helt at folk ikke ringer verken meg eller min mann etter det. Såpass tidlig på kvelden sover jeg relativt lett og våkner lett. Dersom jeg allerede har sovnet når noen ringer, får jeg ikke sove igjen før etter mange timer uansett om jeg tar telefonen eller ikke. Og hvis jeg først har lagt meg så tidlig, er det fordi jeg trenger å sove alle de timene jeg kan få, og da er det irriterende å ligge oppe fordi noen har ringt. Synes det er greit å sende melding og høre om vedkommende er oppe, dersom man må prate med de. Har selv fått sånne meldinger. Hvis jeg er våken, ringer jeg opp igjen, og hvis jeg sover lar jeg det vente til dagen etter
Ugla Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Neon du "har møtt før, men ikke kjenner" vil jeg anse det som uhøfflig å ringe etter klokken ti. Det er "kveldsro", selv om ikke alle har lagt seg til å sove enda. ← Enig med denne, selv ringer jeg (helst ikke) etter 2130. Selv om jeg er et "natt-dyr", ønsker jeg heller ikke å bli oppringt etter ca 2130, dersom det ikke er noe "helt spesiellt". Her i huset må både jeg og Uglemannen (p.g.a. våre jobber) høre telefonen også om natta (kan bli oppringt ved "kriser"), så det med å sende en sms for å høre om vi er våkne er jeg heller ikke no for (må i såfall ikke være senere enn ca 2230 - 2300). Kan jo være mange grunner til at folk vil/må ha telefonen på, også om natta.
Gjest -eline- Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Som de fleste andre så ringer jeg ikke noen etter klokken 22.00, dvs mamman min er et unntak siden jeg vet hun sjelden er i seng så tidlig... men da skal det jamen meg være noe spesielt jeg skal snakke med henne om, ikke bare fordi jeg er skravlesjuk.
Liskat Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har også grensen ved ca kl 22, selv om jeg sjelden er i seng før 12. Men etter kl 22 vil jeg helst ikke bli forstyrret. Jeg har stort sett mobilen på lydløs det meste av dagen siden jeg ikke vil bli forstyrret mens jeg studerer, men har den ved siden av hvis jeg er tilgjengelig. Men etter kl 22 tar jeg bare telefonen fra familien, nære venner og sjefen min, andre svarer jeg som regel ikke. SMS er helt greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå