Suki Skrevet 30. oktober 2006 #1 Del Skrevet 30. oktober 2006 vet dette kanskje ikke høres ut som de største framtidsplanene verden har sett, men lurer på om noen her vet om man trenger noe skole/kurs for å bli sekretær? har bare gått 2 år på media og kommunikasjon på vgs, må jeg gå på vgs på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det er ingen formelle krav for å bli sekretær, men det er lettere å få jobb hvis du har fagbrev i kontorfag. Vanligste måten å få fagbrev på er grunnkurs og VG1 Salg og Service, deretter to år som lærling før man tar fagprøven. Jeg holder på å ta fagbrev, og gjør det på en litt annen måte, jeg fikk det lokale opplæringskontoret til å sende inn papirene mine til realkompetansevurdering. Jeg har fått godkjent de fleste fagene jeg må ta på grunnkurs og VG1, og må ta eksamen i noen få fag (jeg har jobbet bl.a. i butikk og turistkontor og fått dette godkjent som realkompetanse). Nå skal jeg være lærling i ett og et halvt år før jeg tar fagprøven. Men det kan være vanskelig å få lærlingplass, og lønna er ikke stor selv når man har fått fagbrev, så jeg har begynt å lese for å ta økonomi og administrasjon som privatist på høyskole for å kvalifisere meg til bedre jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå