Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sagt opp leiligheten min. Har to måneders oppsigelsesfrist som løper fra den 15. eller den siste i hver måned. Jeg regnet med at jeg da kunne bo i boligen ute den siste dagen i måneden, og flytt ut innen kl. 12 påføgende dag. Altså den 1. Hvordan ville dere trodd det var. Har kontrakt på ny leilighet fra 1. november.

I papirene står det at jeg må flytt ut innen kl. 12 den 31. Men jeg har da vitterlig betalt for å bo der ut måneden, altså ut hele november.

Uff, litt stresset akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå som jeg har skrevet det at det jo er åpenbart hvordan man skal tolke det, står jo der svart på hvitt. Men er det helt vanlig praksis at man skal flytte ut den siste i måneden? De fleste kontrakter går jo fra første dag i måneden. Jeg regnet bare med at det var sånn at jeg kunne flytte ut dagen etter... Sånn kan det gå når man ikke leser nøye gjennom ting.

Skrevet

Men den første har jo det begynt en ny måned, så da har du jo ikke betalt, så skjønner ikke hvorfor du skal kunne bo der da? Jeg vil tro at klokka 12 den 31. er det riktige. Men du kan jo spørre om du kan bli en dag til da, på grunn av den nye leiligheten, eller spørre der du skal leie om du kan komme en dag tidligere. :)

Skrevet

Enig.

Du har betalt ut oktober, og da skal du være ute når november begynner, og det er da helt vanlig å måtte være ute klokka 12 den siste dagen (eller annet avtalt tispunkt)

Det er kanske muligå få ha den en dag ekstra, eller å få overta de neste en dag før.

Men er det vanlig å flytte sånn "på dagen?" Hadde komme til å sagt opp slik at du hadde et par ukers overlapp jeg da, men det er vel fordi vi brukte flere dager på å flytte ut av leiligheta vår, og vi hadde umulig klart å gjøre det på en dag, vi brukte jo flere dager bare på å kjøre flyttelasset, og deretter vaske ut. Å gjøre alt det der på en dag, hadde vært umulig (håper du har et LANGT mindre omfattende flyttelass, med andre ord...)

Skrevet

Det som står er jo at jeg skal være uten innen kl. 12 den 31 første. Og at husleie beregnes til den 31. Regner jo med at dette begyr at jeg egentlig skal være uten innen 12 , og at det står noen og tripper etter å flytte inn rett etter meg. Uff, uff.

Skrevet

Sannsynligvis skal nok ikke den etter deg flytte inn før første, og uansett kan det jo hende at den ikke MÅ flytte inn akkurat den dagen, men kan vente en dag, så det er jo bare å spørre ;)

Skrevet

Jeg er så enig, så enig med dere. Måtte bare skrive litt for å sortere tankene. Regner med det går fint å få være til 1. Det er vel ikke vanlig at leiekontrakter begynner å løpe før den 1. i måneden, så får håpe den som skal flytte inn har kontrakt fra 1. Høres litt merkelig ut å ha en kontrakt som løper fra den 31 i en måned. Krysser fingrene.

Skrevet

Kan jo være at huseier synes det er greit å ha en dag i mellom for å kunne gå igjennom leiligheten om det er noen skader eller lignende før depositumet ditt tilbakebetales...

Men er jo bare å høre, i verste fall får du nei...

Men jeg er også ganske imponert over prosjektet ditt. Klart en klarer å flytte på en dag om en ikke skal så langt og har hjelp. Men når skal du vaske ut...

Vi brukte en uke på alle småting, men ryddet da mye på plass i nytt hus. Møbler og lignende brukte vi en dag på. Utvasking tok ca 4 timer ved hjelp av 3 driftige mødre og stemødre...

Skrevet
Kan jo være at huseier synes det er greit å ha en dag i mellom for å kunne gå igjennom leiligheten om det er noen skader eller lignende før depositumet ditt tilbakebetales...

Men er jo bare å høre, i verste fall får du nei...

Men jeg er også ganske imponert over prosjektet ditt. Klart en klarer å flytte på en dag om en ikke skal så langt og har hjelp. Men når skal du vaske ut...

Vi brukte en uke på alle småting, men ryddet da mye på plass i nytt hus. Møbler og lignende brukte vi en dag på. Utvasking tok ca 4 timer ved hjelp av 3 driftige mødre og stemødre...

Jeg gjorde det også som ts når jeg flyttet! Men flyttet jeg fra kollektiv til kollektiv, da, ikke fra en stor leilighet til en annen. Men jeg var veldig bevisst på at jeg hadde betalt ut 31. i måneden, og derfor ikke trengte å levere nøkkelen før kl. 23.59. Litt akkedering og diskutering funker alltid. Da har jeg som regel vært ferdig med all flytting av stæsj nedi leid varebil og vasking (inkl. vasking av fellesareal) i 10-11-tida på kvelden.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg lurer også på når du skal få vasket ut av leiligheten, med mindre det står i kontrakten at det ikke er ditt ansvar.

Jeg vasket ut en leilighet på ca 50 kvm selv en gang, og da skal jo bla vegger og tak og ikke minst skap skures. Det tok ikke bare ett par timer, for å si det sånn.... Heller noen dager

Neste gang leide jeg inn byrå til å gjøre jobben. De var 3 personer og brukte 4 timer på tilsvarende stor leilighet

Skrevet

Det forundrer meg stadig hvordan leieboere skal klare å flytte ut og inn på samme dag. For dersom den nye leiligheten din skal være innflyttingsklar 1.november, så kan man jo regne med at de som skal flytte inn i din gamle også vil flytte inn der 1.november, og da blir jo det nødvendigvis det samme tidspunktet.

Når jeg har skiftet leieboere, har de stort sett vært ute noen dager på forhånd. Om du er heldig synes huseieren det er greit med en ekstra dag, men du har jo ikke krav på det som du selv sier.

Men jeg var veldig bevisst på at jeg hadde betalt ut 31. i måneden, og derfor ikke trengte å levere nøkkelen før kl. 23.59.

I TS' kontrakt sto det kl 12, da er det det som gjelder. Dersom det ikke står blir man enige om tidspunkt. Kl 23.59 sover jeg vanligvis, så jeg hadde nok ikke godtatt det tidspunktet. (Og velviljen avhenger litt av leietakeren også.) Jeg har latt folk sende nøklene tilbake i posten når det har passet sånn, og andre ganger har folk flyttet tidlig, det kommer litt an på om jeg skal gjøre noe i leiligheten før den leies ut på nytt eller om jeg har andre leietakere på hånden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...