Gå til innhold

Kjøpe Epsom-salt i Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Hei.

Prøver å kjøpe Epsom-salt, helst noen kilo, men vet ikke hvor de selger dette i Bergen? Er det noen som kan hjelpe meg?

• 7 måneder senere...
Skrevet
Hei.

Prøver å kjøpe Epsom-salt, helst noen kilo, men vet ikke hvor de selger dette i Bergen? Er det noen som kan hjelpe meg?

Hei

Jeg vet ikke hvis du har finne det nå men jeg har fått same problem i Oslo hvor jeg bor. Jeg har søkt overalt uten suksess. Jeg tro det vil vare vanskelig for deg å finne det med en god pris. På apotek koster det 1000kr per kilo (!!!!!!!). Men du kan prøve, kansje lit bedre i Bergen. Ellers du må spørre noe som reise utland (England, USA). Til slut har jeg kjøpt det på internet i England. Det har kostet meg omkring 50 kr per kilo MEN jeg har kjøpt 25 Kilo (Inkludert toll + post) ! Jeg har funnet noe i Oslo som var interessert a dele pake med meg. Håper det hjelper deg litt. Lykke til.

En grønn frosk også (Jeg har fransk and veldig opptat med økologi og alternativ måte).

Gjest Gjest
Skrevet

Muligens Kinsarvik fruktutsalg?

Gjest hallekalle
Skrevet
Hei.

Epsomsalt kan kjøpes på apoteket til ca kr 300 pr kilo. Dersom en kjøper de minste boksene koster det over 1000 kr pr kilo. Blir ikke epsomsalt regnet som et legemiddel ? Det er jo magnesiumsulfat og helsekosten opplyste meg at de ikke hadde lov å selge dette. Kunne godt tenke meg å bestille fra utlandet, men har ikke gjort det enda siden jeg tenkte at det kom til å bli problemer i tollen.

Har du en lenke til hvor du har bestilt fra?

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Samba_*
Skrevet
Hei.

Magnesiumsulfat kan kjøpes hos FK (felles kjøpet). Koster kr 185 for 25 kilo. Sålenge dette skal benyttes til badesalt er det helt supert. Det er tross alt bare salt og vanvittig at apoteket tar 1000 kr per kilo.

• 11 måneder senere...
Gjest Gulgrønn
Skrevet
Magnesiumsulfat kan kjøpes hos FK (felles kjøpet). Koster kr 185 for 25 kilo. Sålenge dette skal benyttes til badesalt er det helt supert. Det er tross alt bare salt og vanvittig at apoteket tar 1000 kr per kilo.

Ringte felleskjøpet for å høre om de hadde inne/bestille. De skjønte ikke hva jeg snakket om, enda jeg også nevnte Magnesii Sulfas og Epsom salt som mulige betegnelser.

Er der noen som kan hjelpe med direktelink, bestillingsnummer eller produktnummer?

Skrevet

Dette ble jeg interessert i. Kan noen forklare meg hva det er og hva det brukes til. Googlet litt, men fant ikke det jeg trengte for å stille nyskjerrigheten..

• 7 måneder senere...
Skrevet

hva er det som er så spesielt med dette saltet da?

Skrevet

Ble veldig nysgjerrig jeg og på hva dette epsomsaltet var for noe... men etter litt google-virksomhet fant jeg dette: (fra en side med oppskrift for å lage eget badesalt)

"Dersom du virkelig vil slå på stortromma, går du på apoteket eller stikker innom en akvariebutikk (!) og kjøper med deg magnesiumsulfat (også kjent som engelsk salt eller epsom salt) også, og blander med havsaltet. Dette tilfører visstnok kroppen din ekstra magnesium, som dermed bidrar til å øke energien, redusere stress og senke blodtrykk"

Kunne ønske jeg hadde badekar... sukk

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Michael_*
Skrevet (endret)

hos dette firmaet får dere det dere leter etter.

Magnesium sulfat

Synonymer: Epson salt

Forpakning: 25 kg sekk, 1000 kg Big Bags

Kontaktperson

Erik Karstensen

Daglig leder

Telefon: +47 67 81 93 13

Fax: +47 67 81 93 11

E-post: [email protected]

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Hei,

hva spør man etter på Felleskjøpet om man skal ha tak i ditt tips? Bare rett og slett magnesiumsylfat?

Mvh

Maria

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_astrid_*
Skrevet
Hei

Jeg vet ikke hvis du har finne det nå men jeg har fått same problem i Oslo hvor jeg bor. Jeg har søkt overalt uten suksess. Jeg tro det vil vare vanskelig for deg å finne det med en god pris. På apotek koster det 1000kr per kilo (!!!!!!!). Men du kan prøve, kansje lit bedre i Bergen. Ellers du må spørre noe som reise utland (England, USA). Til slut har jeg kjøpt det på internet i England. Det har kostet meg omkring 50 kr per kilo MEN jeg har kjøpt 25 Kilo (Inkludert toll + post) ! Jeg har funnet noe i Oslo som var interessert a dele pake med meg. Håper det hjelper deg litt. Lykke til.

En grønn frosk også (Jeg har fransk and veldig opptat med økologi og alternativ måte).

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Nå er det en god stund siden jeg la inn dette (som Grønn Frosk), men jeg kan forklare hva det er godt for, siden noen har spurt om det i trpden. Epsomsalt skal være ett ganske flott badesalt, og godt til såre bein etc. Har en i familien som fikk prøve det når han hadde store diabetessår på føttene, og det fungerte veldig godt til å dempe smerten/delvis helbrede disse.

Var derfor jeg i min tid var ute etter det :) Nå har jeg funnet noen gode kremer til personen i stedet som gjør samme nytta, så jeg trenger ikke å kjøpe rådyr salt lenger :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hjelle kjemi i bergen selger dette i 25 kg sekker. De er en del rimeligere enn apotek.

• 1 år senere...
Skrevet

Fant dette om epsom salt:

Dere har sikkert hørt om Victoria Beckhams hemmelig slanketips, Epsom Salt.

Hun avslører at kvelden før en stor fest, tar hun et Epsom salt bad.

Dette virker fordi det drar ut det ekstra vannet fra kroppen.

En gang gikk hun ned så mye som 2-3 kg på en natt!!!!

Så nå er det bare løpe ut og kjøpe Epsom salt og teste dette :)

Epsom Salt har mange bruksområder og er veldig populært i England og USA.

Som skjønnhetspleie kan Epsom salt brukes som en peeler på huden.

Badesalt absorberes Epsom Salt gjennom hunden og tilfører kroppen magnesium. Studier viser at magnesium kan redusere stress ved å øke serotonin nivået og redusere adrenalin nivået i kroppen samtidig som det senker blodtrykket.

Eksperter har også funnet at magnesium øker energinivået i kroppen og anbefaler å bruke Epsom Salt i badekaret tre ganger i uken for å se og føle deg bedre og få mer energi.

Studier viser at komponentene i Epsom Salt har disse fordelene:

Magnesium:

Forbedrer søvn og konsentrasjon

hjelper muskler og nerver å fungere bedre

hjelper til å forhindre blodpropp

gjør insulin mer effektiv

reduserer inflammasjon og er smertedempende

reduserer muskel kramper og forbedrer opptak av oksygen

Sulfater:

Renser ut slagstoffer

Forbedrer opptak av næringsstoffer og lindrer hodepine og migrene

http://www.tv2underholdning.no/gkn/victoria-beckhams-slankehemmelighet-avsloert-2934200.html

Er det noe i det????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...