Gå til innhold

Kurs - velegnet som treffsted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange tråder der brukere forteller at de har vansker med å finne seg venner eller en kjæreste dukker det samme forslaget opp: Meld deg på et kurs!

Er det noen her inne som faktisk har hatt hell med å finne seg en venn eller kjæreste på denne måten?

Jeg spør fordi jeg har da gått på et og annet kurs i mitt liv selv, og jeg ser det absolutt ikke som noen god arena for å bli godt kjent med folk. Man småprater, javisst, men jeg ville synes det var unaturlig å skulle bli bedre kjent med noen på denne måten.

Så, er det noen som kan bekrefte at kurs er en god arena for å skaffe seg vennskap eller kjærlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurs er vel tross alt en mulighet til å treffe andre mennesker med lignende interesser dersom man føler seg isolert.

Selv elsker jeg å gå på div. kurs, men da helst fordi jeg faktisk er interessert i kurset. Og må si meg enig med deg. Kan ikke se det helt store potensialet der for å dra på partnerjakt. Da skal du ha urimelig stor flaks tror jeg.

Skrevet

Jeg gikk på et kurs for litt siden, og der var det en gutt og en jente som så ut til å finne tonen, det var jo hyggelig :)

Skrevet

Tror det er veldig sjelden,ja.

Man velger jo kurs etter interesser og ikke etter hvilke potensielle partnere man håper er der.....og selv er jeg på kurs med omtrent bare kvinner som regel.

-Jeg og ei venninne lurte på om vi skulle melde oss på et båtførerkurs for noen år siden, og det kun for å treffe menn. :ler: Har faktisk hørt om noen som fant hverandre på båtførerkurs.

#vurderer kranførerkurs# ;):ironi:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg møtte kjæresten min gjennom en organisasjon, så nesten ;)

Og har hørt om flere som har funnet hverandre på kurs og turer med turistforeningen!

Ellers tror jeg at det er en god ide, så lenge man går på et kurs med begge kjønn, og at man faktisk interesser seg for kurset. Noe av poenget er vel at man kanskje har en felles interesse, og noe å snakke om på begynnelsennår det ellers kan være litt vanskelig.

Jeg synes kurs og organisasjoner er den letteste arenaen for å komme i kontakt med folk, også for å få venner. Men det kommer vel an på hva man er vant med. Av en eller annen grunn synes jeg det er vanskeligere å få ordentlig kontakt med folk på studiesteder, men vet at mange synes omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...