Gjest jersey i.i Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Skal ha verdivurdering av leiligheten min nå. Men lurer litt på..Hva er det de ser etter? Er det noe spesielt jeg burde gjøre for å "gjøre leiligheten klar" utenom å rydde og sånne generelle ting?
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Verdivurdering, og ikke takst? Da vil de bare vite det helt grunnleggende: Areal, boder, fellesgjeld for borettslag/sameie og hva som er inkludert i husleien, kvaliteten på gulv, vegger, kjøkken etc, oppvarming (gulvvarme/radiator/ovner etc), og selve bygget. Det var i alle fall det megleren vi hadde her på fredag spurte om.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Takk for svar.. Hva får man vite utifra den verdivurderingen de tar?
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Hva megleren tror boligen er verdt i dagens marked. Tror jeg. Har ikke hørt fra megleren igjen ennå...
Gjest Jersey i.i. Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Hva megleren tror boligen er verdt i dagens marked. Tror jeg. Har ikke hørt fra megleren igjen ennå... ← Okey. Takk for svar Hvilken megler bruker du? Vi kontakt exact nå.
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Vi har borettslagsleilighet, så vi kontaktet Garanti, da de selger de fleste br.lag leiligheter her i byen. Men vi vurderer å selge leiligheten selv uten megler, istedet bruke noen bare til å ta kontrakt og oppgjør.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Kontakt flere meglere og innhent tilbud. Det de ser etter er hvilken stand leiligheta er i, om den er påkostet osv. Beliggenhet er veldig viktig, både i forhold til område, og hvor i blokka leiligheten er. En etg opp kan utgjøre 50-100 000 i prisforskjell. Andel av fellesgjeld, samt husleie spiller en viktig rolle. Og så sammenlikner de selvsagt med andre leiligheter som er solgt i området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå