Gå til innhold

Badstu. Vanlig eller infrarød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bygge badtu på vårt nye bad.. Hadde i utgangspunktet planlagt en ordinær badstu, men har nå lest en del om infrarød, og dette høres jo helt fantastisk ut.. Vil noen dele sine erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om det bortsett fra at jeg har prøvd det på SPA en gang. Det føltes veldig behagelig, var ikke så tørr luft som i badstu og man svetta mye mer. De helsemessige effektene skulle visst være mye større med infrarød. Bl.a. fordi strålene og varmen traff mye dypere i huden enn ved ordinær badstu.

Mulig en del sverger til den "gode" gamle pga. "sjarmen", men velkommen til fremtiden sier jeg! :)

Skrevet

Har ikke prøvd infrarød, men kan skrive om erfaringen jeg har.

På 90-tallet installerte vi vanlig badstuovn. Den var grei nok, men ikke alle liker det - kan bli for varmt og ubehagelig for enkelte.

Var på spahotell, der hadde de mange ulike varianter å velge mellom bl.a. Tylø sin Tylarium, dvs. dampbadstu. Sjekket det ut, og byttet den gamle ovnen vår med en kombiovn, der man kan "nyte både tradisjonelle badstubad og dampbadstubad (Tylarium™) i samme badsturom": http://www.badestampen.no/badstu/combi.htm

Skrevet

Jeg har innfrarød badstu og er kjempefornøyd. I vanlig badstu blir det ofte mye damp som jeg føler er veldig ubehaglig for meg. Jeg orker bare å sitte kort stund der om gangen. I den infrarøde badstuen blir det ikke damp og tørr luft. Den bruker også lite strøm, blir varm på veldig kort tid. Du har også lavere temperatur i innfrarød badstue men svetter som bare fy.....

Jeg er veldig fornøyd med innfrarød badstue.

Anbefaler deg å finne et sted som leier ut f.eks. spahotell eller lign.

Greit å vite hva man kjøper....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...