Vela Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Har ikke mulighet til å ha peis i leiligheten, noe jeg har veldig lyst på. Har hørt om elektrisk peis, men har aldri sett en "live". Er dette ett bra alternativ, eller ser det uvirkelig og glorete ut?
Cata Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Det varierer sikkert, men har sett en del utgaver som ser nokså ekte ut. Varmer bra gjør de også. (Men så bra som ekte utgave blir de naturligvis aldri.)
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Hva med gasspeis? Er jo dyrt da, men flott.
Hu i Svingen Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Noen av de nyere elektriske peisene er ikke så aller verst, men henger med på gjest og foreslår gasspeis i stedet. Gasspeis krever avtrekk, men dette kan legges rett ut gjennom yttervegg de fleste steder. Det er imidlertid ganske dyrt i drift hvis du ikke har innlagt gass fra tank. Ellers finnes det gelebrennere som gir et lite bål inne. Også et OK alternativ, og rimeligere enn både gass og elektrisk.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Elektrisk penis leste jeg!
ashera Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Elektrisk penis leste jeg! ← Ikke så over at du leste det - nå har de forresten nissebabydoll og nissestrømper på SparKjøp. Det gjør seg foran peisen til jul. Ikke den elektriske, vel merke. TS: Gasspeis fås i mange varianter og prisklasser. De gir en annen varme enn de elektreiske og har et ekte levende flammebilde.
Hu i Svingen Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 TS: Gasspeis fås i mange varianter og prisklasser. De gir en annen varme enn de elektreiske og har et ekte levende flammebilde. ← Sant nok, siden gasspeiser faktisk har flammer. MEN mye dyrere enn de elektriske da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå