:-) anna Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Sønnen min ber meg om å fortelle vitser hele tida, og jeg vrir hjerna mi så godt jeg kan, men kommer ikke på en eneste en. Så kjære søte snille KG-damer. Kan dere noen vitser som unger liker? Gjerne svenskevitser, gjerne platte. Den eneste jeg kommer på er den evige tomatvitsen, så nå trenger vi påfyll.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Vet du hvorfor svenskene sitter med dodøra åpen? For at ingen skal titte i nøkkelhullet! Den slo hvertfall veldig godt an hos meg (igjen og igjen) da jeg var på den aldreren.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Hva sier en spurv på 20 gram? - "pip pip" med liten tynn stemme Hva sier en spurv på 20 kg? - "PØPP PØPP!!" med høy grov stemme Både barn og store ler så de triller, spesielt om man vrir ansiktet på den siste setningen...
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Tror ikke min snart-femåring har noe forhold til gram og kilo ennå..? Bruker de å ha det i 4-5 års alderen?
Dizzy Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Min sønn på 4 år fortalte meg en vits/gåte her en dag.... -Mamma, vet du hvorfor Banan gikk til legen? -Nei -Fordi den følte seg så skrellt Må si jeg lo godt, har aldri hørt han fortelle en vits før. Og jeg aner fortsatt ikke hvem han har lært den av.
Gjest Miloine Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Det er bare å finne på noen historier som inholder promp, tiss og bæsj! Da ler de selvom det ikke er noe poeng med fortellingen! men det er helt sant da, selvom noen finner dette inlegget ekkelt! Endret 30. oktober 2006 av Miloine
Tiit Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Det var en gang ei mus og en elefant som gikk over ei bru. Brua rista, og elefanten sa; "hvorfor rister brua sånn?" "Det er bare jeg som har så tunge støvler på meg", sa musa. Denne har min lille venn fortalt i mange år, og han er seks nå. Vet ikke om han skjønte poenget like godt for to år siden som han gjør nå. Og så kom denne: Det var en gang musa og elefanten gikk tur i ørkenen. Elefanten fremst. Etter ei lang stund stoppet de og tok en pause. Så snudde elefanten seg og sa: "Nå er det din tur å gå fremst, for nå vil jeg gå i skyggen!"
ashera Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Musungen løp gledesstrålende hjem til mor etter å ha møtt Hr. Flaggermus for første gang. - Mamma, mamma, idag har jeg sett en engel! Norsken, svensken og dansken skulle se hvem som klarte å være lengst inne i grisehuset. Først gikk svensken inn, etter fem minutter fes grisen og svensken styrtet ut. Med nestemann gikk det likedan. Ti minutter, grisefis og vips ut med dansken. Så var det nordmannens tur. det gikk fem minutter, ti minutter, femten minutter - og etter en time klarte ikke nordmannen å holde seg lenger. Han slapp en kjempefis! Døren til grisehuset ble revet opp, og grisepurka kom løpende ut med ville hyl. Hvor mange svensker trengs det for å skru i en lyspære? 200! 1 til å holde pæra, og 199 til å skru huset. Vet du hvorfor svenskene går midt i veien? Fordi de er redde for de ville blomstene i veikanten. (Unnskyld, Fürstina....) Endret 31. oktober 2006 av hera
Gjest *Snart medlem* Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Noen av de mest banale svensken, dansken og nordmannen-vitsene slo veldig godt an hos meg da jeg var liten. Hva med: Svensken, dansken og nordmannen skulle se hvem som kunne tisse lengst. Svensken tisset en meter, dansken tisset to meter, og nordmannen tisset så langt at ingen kunne se det. Neste dag stod det i avisen: "gult regn i Kina".
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Det er bare å finne på noen historier som inholder promp, tiss og bæsj! Da ler de selvom det ikke er noe poeng med fortellingen! men det er helt sant da, selvom noen finner dette inlegget ekkelt! ← Greit nok, selv om det nok finnes et flertall foreldre som ikke synes det er veldig ok at det skal signaliseres at promp, tiss og bæsj er noe det er helt greit å snakke om til alle. Rollemodell er en fin bil.
Dizzy Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Greit nok, selv om det nok finnes et flertall foreldre som ikke synes det er veldig ok at det skal signaliseres at promp, tiss og bæsj er noe det er helt greit å snakke om til alle. Rollemodell er en fin bil. ← Helt enig! Jeg oppfordrer i alle fall gutten min til å ikke bruke de ordene mer enn nødvendig. 1
flickan Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 En kanin hopper inn i en butikk og spør: "Har dere gulrøtter?" "Nei", svarer ekspeditøren. "Okei", sier kaninen og hopper ut igjen. Neste dag kommer han tilbake og spør: "Har dere gulrøtter?" "Nei" svarer ekspeditøren igjen. "Okei", sier kaninen og hopper ut igjen. Dagen etter er kaninen tilbake og spør: "Har dere gulrøtter?" "Nei", svarer ekspeditøren og begynner å bli litt irritert. "Okei", sier kaninen og hopper ut. Neste dag kommer kaninen igjen og spør:" Har dere gulrøtter?" "Nei", sier ekspeditøren med irritert stemme."Og ser du den veggen der borte?" "Ja", sier kaninen. "Neste gang du kommer inn her og spør om gulrøtter tar jeg og spikrer deg opp på den veggen" "okei" sier kaninen og hopper ut igjen. Neste dag er kaninen tilbake og spør: "har dere spiker?" "Nei" svarer ekspeditøren. "okei, men har dere gulrøtter da?" sier kaninen.. STOR suksess hos min 5 år gamle nevø.. 2
flickan Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Hva sa den ene veggen til den andre veggen? Møtes på hjørnet... Hva er det som går og går men aldri kommer til døra? Klokka Hvordan kan du se at det har vært en elefant i kjøleskapet? Det er spor i leverposteien..
My Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Elefanten og musa var på badeland men elefanten hadde glemt badedrakta si. Da sa musa: "Du kan låne min!"hihi EDIT: skrivefeil Endret 31. oktober 2006 av My
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Greit nok, selv om det nok finnes et flertall foreldre som ikke synes det er veldig ok at det skal signaliseres at promp, tiss og bæsj er noe det er helt greit å snakke om til alle. Rollemodell er en fin bil. ← Jeg tror nok at barn får med seg at promp, bæsj og tiss er tabuord som ikke skal snakkes om til alt og alle selv om det er lov å spøke litt med det! Og er det ikke nettopp det at det at det er så tabu som gjør det interessant og morsomt? Tror uansett at alle små barn går gjennom en periode der det er hylende morsomt, også tror jeg de fleste vokser det av seg og etterhvert syns det er barnslig. Barn er ikke dumme. Og selv om foreldrene "tar helt av" og f.eks bytter ut ord i en sang med "promp" så tror jeg ikke det gjør det helt store utslaget i det store bildet.
Lionda Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Ang. tiss/bæsj/promp-humor: Vi hadde stort hell med å innføre en regel om at hvis man skulle prate om sånt utenom relevante sammenhenger kunne man gå på badet. Dermed kunne vi ligge på badegulvet og synge "her kommer ole promp" til 4-åringen hylte av latter, og likevel uten problemer stoppe det i andre sammenhenger. Og det er heldigvis begrenset hvor lenge det er morsomt
:-) anna Skrevet 1. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 1. november 2006 Det er helt greit at dere sporer av tråden HVIS dere legger inn en ny vits i hvert innlegg. For øvrig så synes jeg prompehumor er greit hos barn i avgrensende mengder. (Og min vits: Vet dere hva den ene haien sa til den andre haien - Hai Og vet dere hva den andre svarte Hai hai)
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Vits som inneholder ordet bæsj: Det var en gang en elefant og en mus som gikk over en bro, elefanten først og musen like bak. Så slapp plutselig elefanten en gedigen elefantbæsj på musen. Det varte og det rakk, og langt om lenge kom musen kravlende ut av bæsjen. Så så den anklagende på elefanten og sa "Og så midt i øyet, da!". Ellers var det en vits om en papegøye, og en skipper som tisset seg ut, men den ler jeg så fælt av fremdeles at jeg ikke klarer å skrive den
Gjest Miloine Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 Det er helt greit at dere sporer av tråden HVIS dere legger inn en ny vits i hvert innlegg. For øvrig så synes jeg prompehumor er greit hos barn i avgrensende mengder. ← Det var bra! Nesten alle barn synes at promp og bæsj er morsomt, men ikke voksne. (Veldig enig med "Kosemose" og hennes inlegg) I vitseforskningen opereres det med veldig klare humortyper innen de ulike aldersgruppene. I 6-7 års alderen er det veldig mye promp og bæsj, mens litt eldre forteller hverandre sex-vitser. VITSER FOR BARN: Vet du hvorfor jesus gikk på vannet? fordi han ikke kunne svømme. --- Telefon til lærerrommet: - Jeg tror det er best at sønnen min blir hjemme fra skolen i dag, han er ikke riktig frisk. - Hvem er det som ringer? - Det er faren min... ----- Læreren: - Alle matematikkstykkene dine er jo riktige! Det pleier de ikke å være. Eleven: - Det er fordi pappa er så syk at han ikke kunne hjelpe meg. ---- Læraren til Jens: - Si navnet på et dyr. Jens: - Kaffe! Læraren: - Men kaffe er ikke noe dyr. Jens: - Jo, for i går sa pappa at kaffen var blitt dyr. ---- Læreren til elevene: - Er det ikke rart hvordan kyllingen kommer ut av egget helt av seg selv? Ole: - Det synes ikke jeg. Det er rarere at de kommer inn! ----- Lise: - Kan man bli straffet for noe man ikke har gjort? Læreren: - Nei, det ville vært urettferdig. Lise: - Flott, jeg har ikke gjort leksa til i dag! ------ Læreren: - Nå barn må dere ikke glemme å se på solformørkelsen på lørdag. Lille Ole: - På hvilken kanal da, lærer? EN VOKSENVITS: En kvinnelig hjernecelle kom inn i en manns hodeskalle. Der var det jo tomt! Den kvinnelige hjernecellen ropte: hallo! Ingen respons! HALLO!!!!.... da lød et svakt svar i det fjerne: vi er her NEDE!!!. Sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå