~white lady~ Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Ja, jeg kjøpte et glass med dijon sennep idag. Har aldri kjøpt det før (likte ikke sennep som barn.. ) men det stod som en ingrediens i en oppskrift. Men det er så mye igjen, så hva i all verden kan jeg bruke resten til? Forslag? Den er ganske så sterk...*host host* Takknemlig for alle svar!
Donpedro Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Pølser, og de fleste typer svinekjøtt. I saus.
Drua Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Jeg kjøpte også mitt første glass Dijonsennep i dag, for jeg skal lage Fransk fiskeform til middag. Ellers vet jeg ikke, så jeg får følge med på denne tråden Fant en oppskrift til med Dijonsennep som ingrediens: Løvskiver med mozarella Endret 30. oktober 2006 av Drua
~white lady~ Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2006 Pølser, og de fleste typer svinekjøtt. I saus. ← Å, glemte å si at jeg er vegetarianer. Eller, jeg spiser visst litt fisk....
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Dijonsennep er nydelig på ostesmørbrød. En annen måte å bruke den på, for oss om ikke er vegeterianere, er å smøre den på valnøttbrød og ha skinke på. Kjempegodt.
Gjest piaf Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Du kan bruke dijonsennep i vinaigrette, dvs salatdressing, sammen med olivenolje og sitron, vineddik eller balsamico. Kjempegodt på vanlig grønn salat, pastasalat eller feks salat med basis av bønner/linser/kikerter. Ellers gjør jeg som Brunhilde og bruker sennepen på smørbrød - med alle mulige pålegg, egentlig, istedet for smør el.
~white lady~ Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2006 Mange gode forslag her, thanks! Jeg kjøpte også mitt første glass Dijonsennep i dag, for jeg skal lage Fransk fiskeform til middag. Ellers vet jeg ikke, så jeg får følge med på denne tråden Fant en oppskrift til med Dijonsennep som ingrediens: Løvskiver med mozarella ← Den franske fiskeforma tror jeg at jeg skal prøve meg på altså Og det var dressing jeg trengte sennepen til igår, men hvor mye sennep skal det være i forhold til olje/balsamico?
pulverheksa Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 til dressig bruker jeg 1/2-1ts sennep, til 1-2 ss balsamico og ca 3-5 ss olje. Kommer litt an på hvor sterkt du liker det.
pulverheksa Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Bruker forøvrig dijon sennep i hjemmelaget majones, dressinger, og i gryteretter med rømme/fløte, på smørbrød. Egentlig der jeg ville brukt annen sennep.
~white lady~ Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2006 til dressig bruker jeg 1/2-1ts sennep, til 1-2 ss balsamico og ca 3-5 ss olje. Kommer litt an på hvor sterkt du liker det. ← Takk for den infoen! Jeg gjorde vel omtrent omvendt, 2 spiseskjeer med sennep, osv. Ikke rart det ble sterkt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå