Gå til innhold

Helloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde to gutter på døra nettopp, 9-10år gamle kanskje, ikke noe kostyme (hvis man ikke regner genseren over hodet som kostyme da), og en plastikkpose. De sto bare å flirte, måtte spørre hva de ville. De mumlet noe om knask eller knep. Jeg sa det ikke ble noe knask uten kostyme, nevnte ikke at det er feil dag da jeg ble litt usikker. Var jeg kjip som ikke ga dem noe? De fikk tilbud om epler da... Hadde kanskje vært noe annet om det hadde vært fredag eller lørdag, men akkurat denne "tradisjonen" synes jeg faktisk man bør feire på dagen, ellers må man jo ha godter på lager i flere uker ettersom når nabolagets unger finner det for godt å feire.

Morsomt med helloween, men synes kanskje vi må lære ungene reglene rundt denne adopterte tradisjonen, er ikke bare å gå rundt å tigge godis på dørene på feil dag uten en liten maske på engang... Og så har vi jo julebukk da, vi kunne kanskje heller fremmet den tradisjonen litt mer, ikke noe søtere enn småtroll som kommer og synger en julesang i romjula, DE får godis - garantert!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjorde det rette. Halloween er 31 oktober.

Skrevet

Her er det i allefall på onsdag. Selv om barna i nabolaget har løpt rundt i kostymer i en uke nå.

Men har ikke hatt noen på døra ennå.

Så en gutt på t-baneperrongen som løp etter sin lillebror i skjelettkostyme mens lillebror gråt av skrekk. Tenker mora angrer seg nå.

De to guttene har vel gründere i seg da og ville øke godteinntekten.

Det er jo en kommersiell høytid mer enn noe annet. I alle fall i Norge.

Skrevet
Her er det i allefall på onsdag. Selv om barna i nabolaget har løpt rundt i kostymer i en uke nå.

I resten av landet er det på tirsdag ;)

Jeg tror jeg skal være borte i morgen jeg, slukke alt lys så det synes at vi ikke er hjemme. Orker ikke masse mas. :forvirret:

Skrevet

Halloween er nok i morgen ja.. vil ikke si helloween siden det er mer eller mindre det orginale navnet og langt ifra amerikansk tradisjon med godteri o.s.v.

Skrevet

Halloween er i morgen (31 oktober) og med mindre de kommer riktig dag, OG er utkledd får de ingenting hos oss.

Skrevet

Halloween er i dag (31 okt). Vi har full fest her snart. Masse hekse-barn som kommer, for datteren min har bursdag. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...