Gå til innhold

Hvor vanlig er det blit med 2 forlovere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor fikk hysterisk annfall, da veninden min fortalte att hun skulle ha 2 forlovere.

Min mor mener dette er en amerikansk greie,noe jeg forsåvidt er enig i.

Jeg bare lurer på om det har blitt vanlig i norge også.

Du trenger ikke svare mere en ja eller nei, men setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, om det er vanlig veit jeg ikke, men det er ikke lengere uvanlig.

Av de åtte jeg kjenner som har giftet seg de siste fem årene så har en av brudene og ingen av brudgommene hatt dobbel forlover.

Tror vel ikke det er en amerikansk skikk, tror det går mere på at jentene ikke greier å bestemme seg, og dermed ender opp med to.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det i Norge.

Hva i all verden er vitsen med to forlovere, de skal jo bare signere papirene. Har man flere venner som ønsker å hjelpe til med bryllupsforberedelser, holde tale, arrangere utdrikningslag osv er jo det kjempefint, men ingen grunn til å ha flere enn en forlover spør du meg.

Skrevet (endret)

Det er bare en som KAN signere papirene, så formelt sett er det bar en forlover, men noen velger altså å la en til få "andre forloverroller" og kaller dem forlover, uten at de formelt sett er det.

Jeg har lest her inne om flere, men ikke opplevd det noen gang.

Men så har jeg ikke vært i bryllup på ca ti år heller da, så det kan kanskje ha med det å gjøre...

Endret av Malama
Skrevet

Opplevd både to og tre forlovere for bruden, men aldri mer enn en for brudgommen.

Skrevet

Så dette er mere en greie for folk som ikke klarer å ta en avgjørelse..

Om en ikke kan ha mere en en forlover, blir den/de andre nesten som voksne brudepiker...?

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Har opplevd to forlovere både for brud og brudgom. Klarer ikke mene så mye om dette jeg...

Gjest kinakål
Skrevet

Har opplevd to forlovere hos både brud og brudgom, og det er nok mye fordi de begge har to like gode venninner/kompiser som de ønsket å ha med like mye.

Fungerte helt fint det...

Skrevet

Broren min har to gode venner, de tre står hverandre veldig nær. For ham ble det helt umulig å velge en av dem som forlover, og endte opp med begge to (i navnet, om ikke på papiret). Det handler jo også om hvem man har stående ved sin side (bokstavelig og billedlig talt) på en sånn dag - det er da det samme hvordan folk ordner seg, bare det kjennes riktig for de involverte?

Skrevet

jeg har bare hørt om det her inne, har aldri hørt om noen IRL. Og jeg syns det er usedvanlig fjollete. Ihvertfall så lenge det bare er en som skal skrive under forlovererklæringen.

Skrevet
jeg har bare hørt om det her inne, har aldri hørt om noen IRL. Og jeg syns det er usedvanlig fjollete. Ihvertfall så lenge det bare er en som skal skrive under forlovererklæringen.

Jøss, synes dronning Bridezilla at noe som helst som har med bryllup å gjøre er fjollete?? Jeg er dypt sjokkert.

Noen av oss er faktisk så heldige at vi har to bestevenner som vi setter like høyt og som vi ikke vil gjøre forskjell på, derfor blir begge forlovere i mitt tilfelle.

Hva jeg synes er fjollete er å bruke søsken som forlovere. Har man ingen venner å bruke?

Skrevet
........ dronning Bridezilla ........

*vurdere nickskifte* :sjarmor:

Skrevet
Hva jeg synes er fjollete er å bruke søsken som forlovere. Har man ingen venner å bruke?

Det synes JEG var "fjollete" sagt. Hadde jeg hatt en søster og hatt et nært forhold til henne, så hadde jeg nok hatt henne som forlover. Hvorfor skal det være en mal for akkurat dette?

Min samboer skal ha 2 eller 3 forlovere. Jeg skal ha 1 eller 2. Hva andre mener gir jeg blanke i.

Skrevet

Til dere som skal ha flere forlovere.

Er det forde dere ikke klarer å velge eller er dere redd for å såre en av dem?

Jeg må innrømme att jeg ser på det litt som en feil handling..

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Har opplevd at bruden har hatt 2 forlovere.

Reagerte ikke på det jeg.

Mye annet jeg har lest her inne på bryllupsforumet som er mye mere fjollete enn dette.

Skrevet

Jeg har ogsaa opplevd dette. Og jeg reagerte heller ikke paa det, bare saa det er sagt. :)

Skrevet

Hvorfor i all verden er det fjollete å ha 2 forlovere/ha søsken som forlovere???

Jeg personlig synes det er litt sårendes å høre slik.

Jeg selv har valgt 2 forlovere, en venninne og min søster, dette fordi at de begge betyr utrolig mye for meg og at jeg ikke kunne tenkt meg å holdt noen av dem utenfor.

Det har ingenting med at jeg ikke klarer å velge, bare at begge betyr mye for meg og at jeg ønsker å dele dette med dem begge, om noen syns det er fjollete, så får de heller bare gjøre det da,,,

Jeg ser ihvertfall frem til en flott dag med nær familie og gode venner :sjenert:

Skrevet

Vel, du har jo bare en forlover. Formelt sett. At du har to som "er der hele tiden og gjør alt mulig rart" er greit nok det.

Skrevet
Vel, du har jo bare en forlover. Formelt sett. At du har to som "er der hele tiden og gjør alt mulig rart" er greit nok det.

Just presis. Man har egentlig kun en forlover, uansett hva folk velger å kalle resten av vennene.

Skrevet
Til dere som skal ha flere forlovere.

Er det forde dere ikke klarer å velge eller er dere redd for å såre en av dem?

Jeg må innrømme att jeg ser på det litt som en feil handling..

Min sambo klarer ikke å velge bare 1, jeg hadde nok klart det hvis jeg absolutt måtte. Men jeg synes det viser at man setter pris på de man velger. En fin gest, og så trenger man kanskje litt hjelp og råd i forbindelse med forberedelsene.

Hva mener du m "feil handling"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...