Gå til innhold

Mange venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og lurer litt på dette.

Var på ett jobb intervju i dag og intervjuer spurte om jeg hadde venner. Heldigvis så har jeg det, men synes spørsmålet er ubehagelig for det.

Jeg er voksen,alene med ett barn og har tatt høyere utdanning, har rett og slett ikke hatt tid til å søke nye venner eller pleie vennskap på den måten jeg vil. Så de vennene jeg har er skikkelig gode barndomsvenner som er der for meg.

Etter at jeg ble voksen har jeg mistet mange også, noen har jeg valgt vekk fordi de ikke ville meg noe bra.

Hva er det egentlig som er vanlig? og blir man vurdert etter hvor mange venner man har?

Da jeg var yngre og mer "overfaldisk" hadde jeg maaaange venner som ringte til alle døgnets tider. Var nok ikke mer lykkelig av den grunn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke antall venner er et godt mål på om man er vellykket eller ikke ;) Jeg har bare 4-5 venner, men jeg betegner meg likevel som vellykket. Jeg har en lang utdanning med kun toppkaraterer, i tillegg til at jeg har flere givende hobbyer på fritiden. Jeg ser ikke noen grunn til at folk skulle synes jeg var en flopp. Jeg har et meningsfylt liv, og er fornøyd med det.

Å ha mange venner må da være litt stress også. Man skal jo ha tid til å ta vare på vennene sine. Har man "for mange" blir det jo ikke tid til mer enn litt overfladisk med dem.

Men å ha -ingen- venner i det hele tatt må være temmelig stusselig, da ser jeg for meg at det er lettere for at man får depresjoner og blir utbrent og stresset. Det var kanskje noe sånt invervjueren spurte om. At det ikke nødvendigvis var om du hadde haugevis eller ikke, men om du i det minste hadde -noen- å koble av og gjøre noe gøy sammen med innimellom.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Å ha mange venner må da være litt stress også. Man skal jo ha tid til å ta vare på vennene sine. Har man "for mange" blir det jo ikke tid til mer enn litt overfladisk med dem.

Men å ha -ingen- venner i det hele tatt må være temmelig stusselig, da ser jeg for meg at det er lettere for at man får depresjoner og blir utbrent og stresset. Det var kanskje noe sånt invervjueren spurte om.

Jeg tenker også som gjest. Har aldri helt forstått meg på de som sier de har 100 nære venner, og i tillegg jobber/studerer ved siden av. Man kan da ikke ha tid til å ha så mange nære venner hvis man jobber 8-12 timer hver dag?

Jeg ville også tenkt at de kanskje spurte om det for at de ville forsikre seg at man har noen i livet som man kan diskutere ting med, få ut frustrasjon, få råd, etc.

Familie, kjærste og venner er jo det viktigste man har :)

Skrevet

Jeg har et mindretall av nære venner (5-6 stk) og resten bekjente. Mer trenger jeg ikke og mer har jeg ikke tid til heller.

Kan ikke se at det er status feks å ha mange venner. Kanskje når man er 18, ja, men ikke som man blir eldre.

Skrevet

kan jo hende de er ute etter nettverket ditt også..

Gjest Gjest_Lisemor_*
Skrevet

Det er ikke tvil om at mange venner gir status for noen. Men jeg stiller spørsmålstegn ved om disse vennene kun er bekjente eller virkelige,nære venner. Noen skryter av at de hadde så og så mange venner på fest/bursdag hjemme hos seg.

Har ei venninne, ja hun kaller meg det selv om vi såvidt har kontakt en gang i året, gjerne ikke det en gang. Overfor andre kaller hun meg sin gode barndomsvenninne, har jeg hørt.

På sin "runde" bursdag inviterte hun hele jobben sin, vaskehjelp og vaktmester og hele bunten. Men det var nok for å kunne fortelle folk i ettertid hvor maaaange som kom i bursdagen.- Antallet hørtes jo imponerende ut. :ironi:

Ved nærmere ettertanke så tror jeg at jeg heller foretrekker en bursdag med 4-6 nære, gode og virkelige venner............

Skrevet

Hva ble du spurt om? Om du hadde venner, eller om du hadde mange venner?

Det siste spørsmålet burde være irrelevant, men det første kan jo være et tegn på at det er en arbeidsgiver som bryr seg om de ansatte. Eller som ser det som et sunnhetstegn at vedkommende har et sosialt nettverk.

Skrevet

Hvis noen spør om en har venner, er det vel bare å svare ja det?

Bare idioter spør "hvor mange har du".

Skrevet

de vennenne jeg har som er virkelige gode,er de jeg ahr hatt siden barneskolen,har selvfølgelig kommet nye til etterhvert også,har vel en 5-6 som er virkelig nære og x antall bekjente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...