Gå til innhold

Utførte aborter i syvende måned

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)
Jeg synes det er litt drøyt å kalle dette et mord. Ja, det er mye senere enn det som er lov her i landet men senaborter foregår over hele verden og mange land har lengre grense enn Norge for når man kan ta abort. I England fks. kan man ta abort i uke 24, og det er ikke så innmari stor forskjell. Det er bedre at noen tar seg av disse kvinnene så de ikke må føde barn de ikke vil ha! Tenk på at når de betaler så mye for en abort så må de ha en veldig god grunn. Hva vet dere egentlig om disse kvinnenes situasjon? Jeg syns ikke dere skal fordømme dem når dere ikke vet hva som gjør at de ikke vil ha barn eller hva de har opplevd. Det er ingen som tar abort for moro skyld! Ihvertfall ikke senabort. Og uansett så er faktisk fosteret fremdeles en del av kvinnens kropp og det er bare kvinnen selv som kan ta et slikt vanskelig valg som angår hennes kropp og hennes fremtid.

Du snakker her om det som om det kun handler om kvinnens kropp og hennes rett til å bestemme over den. Det handler også om et annet liv. Når du tar liv av et foster i 7. eller 8. mnd, så kaller jeg det mord. Og jeg er rett og slett ikke interessert i hvor vanskelig hun har det. Når hun har latt det gå så lang tid, så må hun ta ansvar.

Endret av Frk Åberg
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Spica_*
Skrevet

Det er mord! Fins ikke annet ord for det!!

Helt grusomt, uansett hvordan kvinnen har det.

Vi trenger et vern for de ufødte barna, det er iallfall helt sikkert :tristbla:

Skrevet

Så lenge barnet er et foster, og fortsatt befinner seg i mors mage, da er det morens eiendomsrett, og ikke statens (les: rettsvesen).

Dersom moren dreper sitt barn etter at det er født ut av kroppen er det mord. Dersom moren dreper fosteret mens det fortsatt er inne i hennes kropp er det lovlig, dvs. etter hennes egen lovlige vurderingsevne.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Så lenge barnet er et foster, og fortsatt befinner seg i mors mage, da er det morens eiendomsrett, og ikke statens (les: rettsvesen).

Dersom moren dreper sitt barn etter at det er født ut av kroppen er det mord. Dersom moren dreper fosteret mens det fortsatt er inne i hennes kropp er det lovlig, dvs. etter hennes egen lovlige vurderingsevne.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget. Mener du virkelig at moren har full eiendomsrett til barnet i 7. mnd f.eks? Eller prøver du å forstå hva disse mødrene tenker? Jeg ser hvertfall ikke den store forskjellen mellom å ta livet av et barn i 7. eller 9. måned.

Skrevet

Det er ingen forskjell på 7 mnd. og 9.mnd.

Et barn som blir født i 7. mnd. er jo levedyktig med eller uten, respirator, oksygentilskudd og kuvøse!

Det er kun lungene som ikke er helt utviklet når et barn kommer til verden i 7. svangerskapsmnd. og det at barnet skal legge på seg!

Forferdelig grusomt er det av de som utfører dette, og av en vordende mor å gjøre noe sånt!

Det abortvalget skulle hun ha tatt lenge, lenge, lenge før det har gått så lang tid - eller adoptert barnet bort etter endt svangerskap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...