Gå til innhold

Hotmailen min er hacket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hotmailkontoen min er hacket.. Det var heldigvis ikke den jeg bruker mest, men likevel ekkelt.. Nytter det å anmelde dette til politiet? Synes å huske at jeg leste en artikkel om dette for noen år siden, hvor politiet ikke kunne finne ut noe som helst..

Noen som vet??

Skrevet

Hacket hvordan da?

Skrevet

Så fremt du ikke har noe anelse om hvem som har "Hacket" kontoen din, så er det ikke noe politiet får gjort.

Skrevet

Den er hacket slik at de har kommet seg inn og endret passordet..

Men hvis jeg anmelder det, kan de ikke få ip-adressen til de som har gjort det fra hotmail, og så finne ut ved hjelp av den hvem som har gjort det?

Skrevet

Fint lite du kan gjøre med det. Bruk en sikrere mailklient, pass på passordet/bruk et bedre passord neste gang.

Skrevet

Hmm.. Ja, jeg må vel det.. Jeg kunne jo tatt en telefon til politiet og hørt også, bare for sikkerhets skyld..

Skrevet

Det er mulig å finne ut hvem som har vært inne på mailen din. Men, dette koster så mye penger å få gjort at det er noe som kun blir brukt i store saker (drap, grove ran osv)

Anmelder du saken blir den garantert henlagt før du omtrent har kommet ut døra.

JEg hadde ikke giddi bruke tid på det. Men, de kan ikke nekte deg å anmelde, så dersom du ønsker det, så er det bare å troppe opp på nærmeste lensmannskontor/politistasjon

Skrevet

Nå står vel sannsynligvis serverne til hotmail i usa, så da er det i tilfelle til amerikansk politi du må anmelde uansett. Og jeg kan garantere at de ikke gidder å bruke ressurser på det.

Skrevet

Glem hele greia og opprett en ny konto i stedet. Personen som hacket kan sitte i India for alt du vet.

Skrevet

Mest sannsynlig har noen bare gjettet seg til passordet.

Skrevet

Hvordan har noen fått tilgang til å endre passord ?

Skrevet

De har vel klart å gjette passordspørsmålet mitt da.. :S

Skrevet

Det har vel gått 6 år siden dette, så det kan jo hende at sikkerheten har bedret seg siden den gang. Men jeg kjente en fyr som påstod at han hunne hacke seg inn på enhver hotmail-konto så lett som bare det, og for å bevise det hacket han seg inn på min. Jeg fikk ikke lov til å se på hvordan han gjorde det, men etter 5 minutter viste han meg resultatet. Og jommen hadde han klart det!

Lurer på om det er like lett ennå...

Skrevet (endret)

Jeg tror nok det er ganske vanskelig hvis man har et passord (OG et passordhint) som inneholder stor og små bokstaver, tall og spesialtegn (som er nødvendig for å ha et sikkert passord). Problemet er at de fleste ikke har det, og da kan man "brute-force" passordet ganske raskt.

endret: pluss at passordet ikke består av ord du finner i en ordbok, det skal helst være "tilfeldig" rekkefølge på bokstavene.

Endret av ayrabeth
Skrevet

Hotmail er et notorisk skikkerhetshull. Jeg driver et annet community og Hotmail er utrolig nok det største sikkerhetshullet vi har.

Det koster derimot ikke mye å hente ut den informasjonen fra Hotmail. Ved en annmeldelse er Microsoft pliktig å utlevere den informasjonen. De har bare gjort det så fordømt vanskelig.

Det er viktig å annmelde det selv om det sikkert blir henlagt, men du bør uansett endre passordene du har andre steder ASAP. Det samme med andre kontoer du eventuelt har registrert med den adressen bør du endre på slik at ingen ting er knyttet til den eposten lengre.

Mest sansynligvis er det noen du kjenner / har kontakt med som har gjort dette. Det er lite poeng for noen totalt ukjente å hacke kontoen din.

Skrevet

Men kommer jeg til å finne ut hvem det er hvis jeg anmelder da?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Men kommer jeg til å finne ut hvem det er hvis jeg anmelder da?

Sannsynligvis ikke.

Skrevet

Jeg ville tenkt nøye igjennom hvem som kan ha gjort dette. Har du en sjalu kjæreste/ekskjæreste, eller noen andre som kan være tenkende til å gjøre noe slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...