Gå til innhold

Trekke tilbake anmeldelse?

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Kan man trekke tilbake en anmeldelse fra et annet politikammer enn der gjerningsmannen ble anmeldt?

Saken er at ingen av vitnene jeg har snakket med er sikker på om de tør å vitne pga. at han er en kjent voldsmann og jeg er bekymret for at han vil gå løs på vitnene selv om de ikke tør vitne.

Selve saken kan også bli henlagt pga. bevisets stilling og politiet sa at det ikke var nødvendig å gå til legen selv om jeg har blåmerker da jeg anmeldte saken. :overrasket: Jeg trodde en legeattest var viktig under en evt. rettsak, men kanskje jeg tar feil? Det er ennå ikke for sent å oppsøke lege, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Sliter ennå med hjernerystelse.

Det er mulig gjerningsmannen er en som gir info om dop til politiet og at de helst vil ha han ute i samfunnet men det er bare gjetning fra min side.

Selv om han blir dømt, vil han være ute igjen om par måneder.

Men spørsmålet er om jeg kan trekke anmeldelsen tilbake fra et annet politikammer pga. at jeg ikke er der saken skjedde og ikke har råd til å reise dit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Kan man trekke tilbake en anmeldelse fra et annet politikammer enn der gjerningsmannen ble anmeldt?

Saken er at ingen av vitnene jeg har snakket med er sikker på om de tør å vitne pga. at han er en kjent voldsmann og jeg er bekymret for at han vil gå løs på vitnene selv om de ikke tør vitne.

Selve saken kan også bli henlagt pga. bevisets stilling og politiet sa at det ikke var nødvendig å gå til legen selv om jeg har blåmerker da jeg anmeldte saken.  :overrasket: Jeg trodde en legeattest var viktig under en evt. rettsak, men kanskje jeg tar feil? Det er ennå ikke for sent å oppsøke lege, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Sliter ennå med hjernerystelse.

Det er mulig gjerningsmannen er en som gir info om dop til politiet og at de helst vil ha han ute i samfunnet men det er bare gjetning fra min side.

Selv om han blir dømt, vil han være ute igjen om par måneder.

Men spørsmålet er om jeg kan trekke anmeldelsen tilbake fra et annet politikammer pga. at jeg ikke er der saken skjedde og ikke har råd til å reise dit.

Ja du kan trekke tilbake anmeldelsen på et annet politikammer. Jeg skjønner ikke at de anbefalte deg å ikke gå til legen og få dokumentert "skadene". Kanskje du skal gjøre det alikevel? Høres leit ut dette, håper alt går bra! :blomst:

Endret av Chrizzy
Skrevet

Selv om du trekker tilbake anmeldelsen, kan politiet velge å gå til sak likevel. Så det er ikke sikkert du oppnår "fred".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...