Gå til innhold

Borddekorasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Funderer på hvordan jeg skal ha borddekorasjonene i bryllupet. Synes det er veldig fint med lys, men er usikker på hvor godt det gjør seg i midten av juli...

Vil de egentlig komme til sin rett når det fortatt er lyst ute? De produserer jo dessuten en del varme...

Bruker jo egentlig aldri lys ellers om sommeren.. Skal dere andre sommerbruder bruke stearinlys under middagen?

Endret av Bare Bea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi skal ha stearinslys. Nå gifter jo vi oss i USA da hvor det er mørkt om kvelden + at de har mye A/C inne...så det blir kanskje ikke helt det samme likevel....

Skrevet

Koslig med lys på bordet uansett, med mindre det er hetebølge, da kan dere velge å ikke tenne lysene.

Skrevet

Vi skal ha noen lys og tenne innendørs. Men vi kommer til å begrense antallet lys..

Skrevet

Det har jeg også fundert over... men bordet blir jo veldig tomt uten lys føler jeg...

Tror nok vi kommer til å kjøre enten kubbelys eller telys, men det vil jo ikke akkurat lyse så veldig opp når det er så lenge lyst ute i juli ;)

Skrevet

Hva med noen enkle lysslynger?

...ikke for det, jeg tror også stearinlys går fint :)

Skrevet

Jeg har ikke sett for meg et bord uten lys i alle fall, sommer eller ei.

Men kanskje ikke mange, lange, høye stearinlys. Kanskje et par av dem ved "hovedpynten", men akkurat nå så jeg pluselig for meg hjerteformede flytelys...

Noe lys blir det nok i alle fall på ett eller annet vis tror jeg. For det "hører med".

Skrevet

Vi kommer til å ha noen få kubbelys satt utover middagsbordet og litt flere på bordene der vi skal servere kaker og avec!

Svigerinna mi hadde lys i sitt bryllup i sommer og selv om lysene kanskje ikke lyste opp i det fine solværet, pyntet det opp bordet ganske fint! Og det ble riktig koselig når solen gikk ned :)

Skrevet

Kubbelys er flott. Telys kan ofte slokne under middagen siden den ofte varer noen timer. Men kubbelys varer lenger dessuten er det flott hvis de f.eks står på et speil.

Synes lys hører med på et festbord uansett årstid.

Skrevet

Jeg ville brukt stearin lys UANSETT årstid. :)

Skrevet

Jeg gifter meg 21. juli og skal definitivt ha stearinlys... Skal ha kubbelys på speil, med "perlepynt" rundt. Synes det er pent å se på, og stemningskapende.

Skrevet

Vi hadde stearinlys på bordet i juli, og det var kjempefint :)

Skrevet
Jeg gifter meg 21. juli og skal definitivt ha stearinlys... Skal ha kubbelys på speil, med "perlepynt" rundt. Synes det er pent å se på, og stemningskapende.

Har du funnet noe sted de selger speil til en overkommelig pris?

Skrevet

Vi gifter oss 30. juni, og skal ha kubbelys. Nå er lokalet vårt en rustikk, gamme sjøbod uten store vinduer, så jeg ser for meg at det er litt mørkt der inne selvom det er lyst ute uansett!

Skrevet

Vi hadde ikke lys i juli i år, og det var egentlig like greit, for vi sleit veldig med varmen. Hadde konstant gjennomtrekk, men de folk var knapt inne mer enn de måtte alikevel.

Det viktigste er jo ikke om det er lys i dekorasjonen, men om totaldekorasjonen er koselig. :)

Hadde litt telys på kaffebordene utpå kvelden. Og det var jo mest for kosene skyld. Men da hadde det begynt å bli mørkt også.

Skrevet
Har du funnet noe sted de selger speil til en overkommelig pris?

Jeg har funnet små sekskantede speil til 10 kr på MAX... men synes de ble akkurat for små. Vil at perlepynten skal ligge på speilet, ikke henge utenfor. Men de passer akkurat hvis du kun skal ha kubbelyset...

Speil som er akkurat passe for vanlige kubbelys og litt pynt rundt har jeg funnet på Nille for 20 kr/stk. Sekskantede de også. Perlepynten fant jeg også på Nille for 14,90/stk. Kremfargede og kjempefine:) Hadde også flere farger.

Når det gjelder lysene vil jeg helst ha med riller ("striper") - synes det ser bedre ut enn glatte kubbelys. Har sett overalt, men tror jeg blir nødt til å kjøpe dem på nærbutikken. Faktisk eneste plassen hvor de hadde elfenbensfargede kubbelys med riller. De kostet 16,90/stk.

Altså litt over 50 kr for hver "oppsats"... Men det blir veldig fint:)

Skrevet

Men kanskje ikke mange, lange, høye stearinlys. Kanskje et par av dem ved "hovedpynten", men akkurat nå så jeg pluselig for meg hjerteformede flytelys...

Kjøpte røde hjerteformede flytelys på ikea forrige uke. Fant de blandt julepynten. Så kjempe fine ut synes jeg, så de skal nok jeg ha i bryllupet vårt.

Skrevet

Vi hadde starinlys ja. Gikk helt fint det. Var varmt ja, men tror ikke det var lysenes feil. Trenger jo ikke dekke hele bordet med dem, så det tror jeg går helt fint.

Det kom jo litt stemning ut av det selv om det var lyst ute..

Skrevet

Ka farsken....

Hvordadn legger man ut bilde her da? Har et bilde av bordet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...