Gjest Hvitveis Skrevet 29. januar 2003 #1 Skrevet 29. januar 2003 Er dere fornøyd med fastelegen deres? Jeg har bare brukt min en gang etter at jeg fikk ham som fastlege (jeg brukte ham frivillig et par ganger før det), og han er akkurat som en husdoktor i England ... jeg er såååå fornøyd. Etter å ha lest Lindbergs diettteori gikk jeg til fastlegen min og spurte om jeg kunne få målt blodukkeret mitt, og så ble vi sittende å prate om Lindberg. Og han hadde også satt seg inn i hva han mente og hva som skilte ham fra andre ernæringsvitere. Bare ikke bli hysterisk, sa han, vi trenger litt karbohydrater også; fastlegen min mener at alt er bra med måte. Untatt røyking Og i stedet for bare å måle blodsukker skal jeg gå igjennom hele pakka med lever, kolostrol, jern, alt. Veldig bra.
Mrs. H Skrevet 29. januar 2003 #2 Skrevet 29. januar 2003 Fra jeg var liten har jeg vært ofte syk (allergi, luftfveisinfeksjoner, halsbetennelse, lungebetennelse flere ganger i året) og har derfor vært borte i mye rart mht. leger. Jeg går ikke til fastlegen min, men har derimot funnet en fantastisk lege på et privat legesenter. Det er en effektiv dame i 50-årene som tar seg tid til å gjennomføre en skikkelig undersøkelse og ikke bare sitter og skriver på pc'en bak en skjerm. Hun lytter, stiller spørsmål og følger opp. Et minstekrav, skulle man tro, men etter alle de "rare" legene jeg har truffet på er hun et unikum!
Gjest Duchess Skrevet 29. januar 2003 #3 Skrevet 29. januar 2003 Jada, jeg er stort sett veldig fornøyd med han.
starie Skrevet 29. januar 2003 #4 Skrevet 29. januar 2003 Jeg bruker Volvat og er kjempefornøyd, selv om det koster litt.
Usikker Skrevet 29. januar 2003 #5 Skrevet 29. januar 2003 Jeg er veldig godt fornøyd med min fastlege. Jeg har brukt han i 12-13 år, og har ingen ting å utsette på han. Har et spesielt forhold til han - da han var den personen som "tok tak" i mine problemer og gjorde noe for å hjelpe meg. Han har vært - og er fortsatt - utrolig tålmodig og hensynsfull. Han reddet rett og slett livet mitt. Jeg kom til han (p.g.a. et fysisk problem) da livet mitt var på det svarteste......... Jeg har takket ham mange ganger jeg - for alt han har gjort for meg. Jeg setter veldig stor pris på han. 8)
Megan Skrevet 29. januar 2003 #6 Skrevet 29. januar 2003 Har en fastlege "hjemme" der foreldrene mine bor- og jeg har vært veldig fornøyd med ham. Men nå bor jeg et anna sted- hvor jeg ikke har fastlege. Vet dere "hvordan" man får seg time hos lege da, og vil det ta veldig lang tid før man får time? Sorry at jeg sporet litt av men var jo litt i samme leiet.
*Lisa* Skrevet 30. januar 2003 #7 Skrevet 30. januar 2003 Fastlegen min er en skikkelig treiging! Jeg har "aldri" vært syk, så da fastlegeordningen kom hadde jeg ingen preferanser eller ønsker. Og havnet hos denne fyren her. Har riktignok bare vært hos ham et par ganger, men jeg blir liksom ikke "kjent" med ham, og han virker ikke særlig tilstede og lyttende. Har vurdert å bytte, men han holder til på et legesenter som ligger praktisk til. Og jeg vet jo heller ikke om noen av de andre der er noe bedre, så da er jeg jo egentlig like langt.... Får holde meg frisk, tror jeg *Lisa*
Gjest care Skrevet 30. januar 2003 #8 Skrevet 30. januar 2003 Har ikke prøvd ut min fastlege enda, men det skal snart gjøres. :blunke:
*Lillian* Skrevet 30. januar 2003 #9 Skrevet 30. januar 2003 Jeg er kjempefornøyd med min fastlege!! Uheldigvis holder han til ca. 15-20 minutter unna her jeg bor, men jeg har blitt så fornøyd at jeg ikke ville bytte da jeg flyttet fra nærområdet til legekontoret. Da jeg hadde SA i november, skjedde dette på torsdag natt/fredag. Da vi prata med fastlegen min den fredagen, ga han oss privatnummeret hans hjemme så det var bare å ringe hvis det skulle være noe... :o En lege av sjeldenhetene, og jeg har angst for å måtte bytte da jeg ikke vet hva jeg vil komme til for noe... Synes også det er helt greit med en mann, selv om det er han som tar seg av pell-pell og alle andre rare problemer en kvinne kan ha.. Lillian
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå