Rakel Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Da jeg kjørte datteren min på skolen så jeg at en lærer løp ut av skolen og nedover en bakke. Jeg reagerte på at han løp så fort, og det ble derfor til at jeg så etter hva han skulle. (Rekke bussen el.l.) En jente i 14-års alderen gikk rolig på fortauet foran. Plutselig ser jeg at han hopper mot henne og griper hardt i nakken og rister henne. Han ser helt vill ut i ansiktet og skriker. Han ser meg, slipper, og hun klarer da å riste seg løs, og går videre. Han hopper ved siden av og følger henne inn en sidevei. Jeg måtte kjøre videre og vet ikke hva som skjedde, eller hvorfor. Regner med at det var en lærer, da han kom løpende ut fra skolen og nedover. Jeg reagerte veldig på dette. Dette så ikke bra ut. Synes dere jeg bør ringe skolen, event.? Eller bare glemme det?
Gjest niomi Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Ring skolen og fortell nøyaktig det du har sett. Mulig det var helt uskyldig, men det kan man ikke vite.
Far til 2 Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 MÅ bare henge meg på.. Ring skolen og fortell hva du så (eksakt hva denne læreren gjorde).
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 MÅ bare henge meg på.. Ring skolen og fortell hva du så (eksakt hva denne læreren gjorde). ← Kanskje man kan idømme denne eleven tvungent samvær med læreren.
Gjest Miloine Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Jøsses, det der hørtes ikke helt bra ut! Jeg sier det samme som de andre her, at du bør ringe skolen å fortelle det du så samt beskrive læreren og eleven!
Rakel Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg ringte nå og de visste med en gang hva det var. De hadde hatt en far der som var ganske sint i dette tidsrommet... Datteren var på vei til idrettshallen og gymtime. Vet ikke mer. Gud bedre for en galning. På den andre side så vet jeg jo ikke bakgrunnen for dette. Men uansett.. ikke bra..
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 Ikke bra, men jeg ble lettet over at det ikke var en lærer. Hadde vært ille at sånne folk hadde jobbet med barn.
Twigi Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Det høres ikke bra ut, ut fra beskrivelsen. Samtidig så hadde vi tilfeller i vårt nærmiljø hvor enkelte ungdomsskoleelever ikke kunne få være alene før og etter skole, foreldre måtte følge dem for å sikre seg mot rusbruk.... tragisk. Man kan jo tenke seg hvor sint og fortvilet foreldre kan bli da. Og om det skulle være noe annet - vel, tenåringsjenter kan jo innimellom terge på seg gråstein, da Men misforstå meg rett - det hørtes ikke ut som om denne fyren - hvis han er pappan hennes - reagerte helt fornuftig da. Spørs hvor mye det hjelper å riste jenta, liksom
Gjest lærer Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er selv lærer på en ungdomskole. Hadde jeg opplevd dette som "tilskuer" ville jeg helt klart ha ringt skolen og fortalt hva jeg så. Det er mange som overhode ikke burde ha vært lærere og som likevel sitter trygt i jobbene sine fordi ingen konkrete tilfeller på slike situasjoner kommer fram. Selv vet jeg at det kan forekomme mange rare situasjoner gejnnom en dag på skolen, men dette synes jeg hørte spesielt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå