Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Jeg oppdaget at min kjære har en "kjendis"-x i løpet av helgen. Jeg ble sur for jeg vil da ikke vite hvem han har holdt på med før meg. Greit at han har hatt sex med moren til sønnen hans ;) , men andre trenger han ikke å fortelle til meg. Jeg merker at jeg ble litt sur for dette. MEN jeg vet også at jeg ikke burde bli det, for at han kan jo ikke noe for det. Det han kan noe for, er at han sa det...

Mulig at jeg blir sur pga denne jenta er veldig pen og hun ligner på moren til sønnen hans. Lys og vakker. Jeg derimot er en liten brunette.. Blir liksom usikker på meg selv av dette..

Hva mener dere om dette tema?

Er jeg spesielt hårsår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med meg er det annerledes. jeg vil helst vite, særlig om det er folk vi kan komme til å møte. Var ikke særlig gøy å feire bursdagen til kjæresten og "alle" visste at hun ene hadde vært sammen med ham, men ikke jeg.

Jeg trenger åpenhet, ingen detaljer, men ærlighet.

Med min nåværende fungerer dette veldig bra. Jeg vet om hans "viktigste fortid" (eventuelle ting for årevis siden som han selv har glemt eller fortrengt er ok, men jeg vil ikke møte en eks på et utested sammen med ham uten å vite at det er en eks)

Skrevet

Jeg vet om en del av dem - både hans eks-samboer og en del damer han bare har "drevet med". Jeg syns egentlig det er greit å ikke vite så mye, jeg - slipper unødvendig sjalusi hvis jeg skulle treffe dem.

Skrevet

Jeg vet om min kjæres forrige samboer. Ellers har jeg ikke peil.

Har ingen problemer med å vite, eller få vite, fortid er fortid, og vi lever nå.

Skrevet

Jeg skjønner at fortid er fortid, men akkurat dette "sårer" likevel.. :(

Har en dårlig følelse, men jeg skjønner at det ikke er hans feil og at det er jo meg han er sammen med nå osv.

Jeg hadde foretrukket å ikke vite for å si det sånn. Dette er en person jeg sikkert aldri vil møte likevel.

Skrevet

Men jeg kommer jo til å tenke på det hver gang jeg ser bilde av henne i avisa, se&hør eller lignende.

Åhh jeg VET at jeg er urimelig nå, men det gjør jo litt vondt likevel. Jeg sier jo til meg selv at jeg har ingen grunn til å være sjalu på en x, men jeg er det likvel..

Skrevet

Det er DEG han er sammen med - altså er du mye bedre enn denne kjendisdama! :troest:

Skrevet

Jeg og mannen min har kjent hverandre bestandig så vi vet om alle våre exer begge to. Fint syns jeg.

Skrevet

Takk Minen! :klem:

Det er jo nok en bra dame denne "kjendis-dama" også. Jeg får bare litt mindreverdighets-kompleks eller hva det nå kalles. Det er jo litt påfallende at hun er såpass slående lik hans andre eks...

Jaja det går nok over. Det er litt for dumt å være sjalu over noe som har skjedd for over ti over siden.

Skrevet
Jeg skjønner at fortid er fortid, men akkurat dette "sårer" likevel.. :(

Sårer? Hvordan det egentlig?

Alle som møtes hverandre har jo litt "bagasje" med seg, en fortid, ikke sant...?!

Min mann's ekser har jeg ikke snøring på hvem er og de bryr meg midt i ryggen.

Vi har vært ilag i 14 år så noe annet ville vel vært litt rart :ler:

Skrevet
Med meg er det annerledes. jeg vil helst vite, særlig om det er folk vi kan komme til å møte. Var ikke særlig gøy å feire bursdagen til kjæresten og "alle" visste at hun ene hadde vært sammen med ham, men ikke jeg.

Jeg trenger åpenhet, ingen detaljer, men ærlighet.

Med min nåværende fungerer dette veldig bra. Jeg vet om hans "viktigste fortid" (eventuelle ting for årevis siden som han selv har glemt eller fortrengt er ok, men jeg vil ikke møte en eks på et utested sammen med ham uten å vite at det er en eks)

Samme her gett :-)

Skrevet

Vi vet "alt" om hverandre. Og ingen er sjalu. Det er slikt vi kan prate om slik vi diskuterer resten av fortiden vår. Tror ikke jeg kunne vært i lag med noen som ikke ville fortelle. Men om man ikke vil vite så er jo det greit. Men man bør jo takle at typen har hatt et liv før, kjendis eller ikke. Jeg synes du overdriver, men det er meg ;) Tenk, han vil heller ha deg enn henne. Er ikke det fantastisk?

Skrevet (endret)

Ja jeg kjenner til x-en til sambo.. Hoho! Like gøy å møte hun hver gang! Gjør godt i kroppen å gå i butikken og handle der hun jobber. Kjenner henne litt fra før, så hun spør alltid hvordan vi har det, og at x (min sambo) er den beste x-en hun har hatt osv.. :overrasket: uansett... Jeg sier bare at vi har det supert! Vi er samboere, vært sammen snart et år, kjærligheten blomstrer og han er den beste man kan ha!

Se på det som en liten seier kanskje?

Mine x-er er han litt mer var for.. Spesielt den siste jeg var med. han er utrolig godt likt av alle! Kjempekjekk, sjarm og spiller hockey. Her tror jeg sambo har vært litt sjalu, men han vet jo også hvem jeg elsker og vil ha..

Det jeg mener er a alle har disse "ulempene".

Men det er jo DEG han er sammen med ;) Heldig du!

Endret av Søt
Gjest -eline-
Skrevet

Jeg vet alt om hans x-er og gamle forelskelser (vi begynte å snakke om slikt før vi ble sammen...), har aldri tenkt at jeg skal bekymre meg over noe slikt, når man treffer noen i slutten av 20-årene så er det normalt man har litt bagasje (noe annet ville skremt meg mer :sjenert: ). Har truffet x-samboeren hans en gang og jeg kan godt treffe henne igjen, absolutt koselig jente.

Skrevet

Jeg vet om de som har betydd noe, og det samme andre veien.

Ingen er hemmelige for meg, og heller ikke mine for ham.

Heldigvis har vi omtrent like mange.

Jeg var nok litt sjalu på et par av dem i begynnelsen, men har aldri hatt noen grunn til det, egentlig.

Skrevet

Hun kan da ikke være såå fantastisk..og ikke mer fantastisk enn deg, siden det tross alt er deg han har valgt å være sammen med :)

Skrevet

Ja, jeg vet om alle x`ene til min mann. Ingen sjalusi. Man har jo bagasje etterhvert som livet skrider frem.

Skrevet

Har vært sammen med min samboer i 2 år, og kjent han i snart 3. Eksene våre forteller vi gjerne om - iallefall dersom den andre lurer. Selv har jeg mye mer kontakt med min eks enn han har med sin, og jeg vil aldri droppe den kontakten, selv om det ikke er så mye lengre. Men i og med at vi er gamle barndomsvenner har jeg sagt at jeg ønsker å fremdeles ha kontakt - og dette forstår min kjære. Likevel, jeg forteller alltid dersom vi jeg har skrevet mail eller melding eller snakket med eks'n og på denne måten blir min samboer aldri sjalu. :)

Men, ja - jeg forstår at ting kan stikke litt... Min samobers eks var på besøk her rett etter jeg ble sammen med han, han beklagde det, men sa han hadde lovet henne å få låne leil hans når hun skulle hit (jeg var ikke flyttet inn helt enda da)... Så jeg bodde på hybelen min og min samboer var borte på jobb... Men endag måtte jeg til han å hente gore-tex buksa mi...

Heldigvis var hun ikke der, men jeg så alle tingene hennes :overrasket: ... Stilige støvletter, sminke, tøffe klær. Var ikke vanskelig å skjønne at hun var tynnere enn meg, mer moteriktig enn meg, lysere i håret enn meg ( :ler: ) og kanskje litt mer jålete enn meg... :legrine:

DET STAKK JA - så jeg forstår at man kan føle seg mindreverdig! Men da jeg sa det til samboeren min lo han bare... "Jamen, hvorfor tror du jeg er med deg da? Jeg liker at du går mye i sport/fjellklær, ikke er jålete, kjører på ski og bla bla bla"... Det hjalp! Og nå gjør det meg som regel ingenting når han forteller at han har snakket med henne på telefon eller skrevet sms til henne. Det skjer så sjelden likevel.

Alle har jo en fortid - og det kan oppleves litt kjipt for den andre parten. Jeg hadde så lyst på ferie i Paris - helt til jeg fikk vite at de var der for 5 år siden på ferie. Hehe... Men han liker vel ikke helt at jeg henviser til min eks når jeg lærer han om jakt, hagleskyting og forteller om ting som har skjedd på jaktturer...

Så ikke fortvil! Det er deg han er med - det er deg han er glad i. Løft hodet ditt og husk at DU er noe. Den energien og gnisten som glade øyne og smil gir, kan ingen blonde hårstrå, kjendisstatus og sminke overgå!

Lykke til fra brunette i nord!

:klem:

Skrevet
Sårer? Hvordan det egentlig?

Alle som møtes hverandre har jo litt "bagasje" med seg, en fortid, ikke sant...?!

Min mann's ekser har jeg ikke snøring på hvem er og de bryr meg midt i ryggen.

Vi har vært ilag i 14 år så noe annet ville vel vært litt rart :ler:

Ok. Jeg innrømmer det. At si at det sårer meg er veldig feil valg av ord.

Det "stikker litt" som noen her sa. Og jeg ler litt av det selv. Fortalte om det hele til mine kollegaer i dag og det hjalp jo ikke når de fortalte om hvor fin hun er. Men jeg er snart over det allerede. Var bare et sjokk liksom...

Hans andre x'er (som jeg vet om), har jeg ikke noe problem med. Har sett bilder av hans første kjærlighet uten å ha problemer med det. Moren til sønnen hans er også helt topp. En søt og snill jente.

Skrevet

Hvorfor er det så ille at hun er lys og du mørk?

Ingen syns vel det er gøy å høre om eksene i hytt og pine, men så lenge det ikke er en vane ville jeg latt det passere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...