Gå til innhold

Kvalitetstid med barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, overskriften sier vel det meste. Hva er det for deg å ha kvalitetstid med barna dine. Hva gjør dere da? Hvor ofte la oss si i løpet av en uke, hver dag, i helgene, hipp som happ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalitets tide med barna er når jeg kan slå av mobilen (jobben) og vi ikke må gjøre "noe". Vi har helgene, spess lørdagen som en slags familiedag. Da har vi en lang god frokost, dra på turer (skogen/museum/parken) lager middag sammen (mistejenta sover gjerne da) spiller spill og koser oss til barneTV er over.

I ukene er det viktig for meg å ha god tid med dem før det er senge tid. Leker med dem, spiser kveldsmat og synger får minstejenta og etter det så leser vi for eldstemann.

Hva vi gjør ellers på ettermiddagene i uka varierer i forhold til jobb osv

Skrevet

Den beste tiden er når vi ikke gjør noe spesielt. Dvs det er da vi gjør de artigste tingene. En sløv søndagsmorgen med lang frokost, tusle en tur i parken for å få litt luft og ende opp med å bygge snøgeit. Lage middag sammen, "fordøye" på sofaen med en unge i hver armkrok mens vi gløtter på en film, sortere dyrene fra lekekassen før vi bruker evigheter på badet for å flette håret, lese litt på sengekanten og skravle litt.....

Eller den sjeldne morgenen vi har god tid før vi skal ut av døra; og en liten barnekropp kryper opp i fanget og stikker nesen inn i halsgropen min for å kose litt før vi kler på.

Det å skravle om dagens gjøremål rundt middagsbordet, oppsummering av hva vi har gjort og hvordan det gikk.

Tid til å se og høre hverandre, til å være sammen; det er kvalitetstid!

Skrevet

"Kvalitetstid" er et av de verste uttrykket jeg vet... Det smaker litt av "nå skal vi kose oss dere", det blir krampeaktig!

Litt av typen: "Nå har jeg ryddet timeplanen den neste timen, så NÅ kan vi gjøre noe fint sammen...".

Men over til spørsmålet ditt. Jeg og barna har mye "kvalitetstid" sammen.

Det kan være at jeg sitter ved siden av dem når de gjør lekser, at vi lager middag sammen, rydder og vasker huset sammen, spiller gitar og synger sammen, jeg leser høyt for dem, når vi spiser sammen, er på turer sammen, sitter på sengekanten for å høre om dagen deres...

Alt vi gjør sammen er "kvalitetstid" for oss, og vi gjør veldig mye sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...