Gå til innhold

Ansvarsfraskrivelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/29/481188.html

Da de fire gikk videre, snudde de seg. Da så de at han satt på rekka.

Thomas´ kamerat, Alexander Eckbo reagerer sterkt på det han mener er dårlige sikkerhetsrutiner om bord.

- Det høres ikke bra ut. De burde ikke se på dette som en vanlig tur, men ta hensyn til at dette er en tur med svært mange og fulle ungdommer. De burde hatt én mann på dekk kontinuerlig, sier Eckbo.

Jeg synes folk får ta ansvar for seg selv. Folk over 18 år har ikke carte blanche på idiotoppførsel bare fordi de er studenter.

For øvrig en trist sak selvsagt, synes bare det at man ikke kan skylde på selskapet for alt mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, kan ikke passe på dem som barn heller!

Skrevet

For meg er en hinsides enhver fornuft å ikke få ned igjen en stupfull person som sitter på rekka. Skjønner ikke engang at disse fire i det hele tatt tør å fortelle hva de har sett. Det finnes ikke tvil i mitt sinn om at jeg ville fått han ned igjen derfra sporenstreks, og det burde ethvert voksent og anstendig menneske ha gjort.

For øvrig synes jeg likevel at det er for sent å reagere på sikkerhetsrutinene om bord. Andre kan gjerne kritisere dem, men ikke de som med viten og vilje var med på denne turen. De vet hvordan det er. Men jeg skjønner selvsagt at trangen til å ha noen å skylde på i sånne situasjoner er sterk, og at det dermed kommer en del fargede kommentarer fra pårørende.

Skrevet
For meg er en hinsides enhver fornuft å ikke få ned igjen en stupfull person som sitter på rekka. Skjønner ikke engang at disse fire i det hele tatt tør å fortelle hva de har sett. Det finnes ikke tvil i mitt sinn om at jeg ville fått han ned igjen derfra sporenstreks, og det burde ethvert voksent og anstendig menneske ha gjort.

Kan jo godt hende de var ganske så stupfulle sjøl....

Skrevet

Jeg kan godt forstå at de vil prøve å skyve fra seg ansvaret for en annen persons død. Hva de burde gjort er lett å se i ettertid, men ingen av oss her inne kjenner til hva som skjedde.

Skrevet
Kan jo godt hende de var ganske så stupfulle sjøl....

Ikke fulle nok til at det er en god nok unnskyldning. De husker det jo. Fulle mennesker har som regel vett nok til å redde liv de også.

Skrevet
Ikke fulle nok til at det er en god nok unnskyldning. De husker det jo. Fulle mennesker har som regel vett nok til å redde liv de også.

Joda, selvfølgelig, men skjønner ikke helt at de skal ha så mye vett at de skal dra han ned derfra, men ikke at han skal ha så mye vett at han ikke burde sitte der....? (skjønte du hva jeg mente, er stuptrøtt her ;))

Uansett, som Violetta sier, ingen av oss vet hva som egentlig skjedde.

Skrevet
For meg er en hinsides enhver fornuft å ikke få ned igjen en stupfull person som sitter på rekka.

Dersom det hadde vært en jeg kjente ville jeg kanskje gått bort å sjekket tilstanden, men dersom jeg bare hadde sett en fremmed sitte på rekka hadde jeg neppe reagert på at det skulle være noe alarmerende i det. Synes heller ikke at man kan forvente at personalet på båter skal fly og gjete fulle folk på dekk hele natta. Fulle folk har ett eget ansvar for å passe seg de også.

Skrevet

Hvis ungdommene lot være å bli "svært fulle" så hadde det ikke vært nødvendig med "barnevakt". Hvis de ikke klarer passe på seg selv er de kanskje ikke gamle nok til å dra på tur alene selv om de er over 18. ( og -er- ikke mange og svært fulle ungdomer en helt vanlig tur på slike båter da? ;) )

Skrevet

Det er jo en grunn til at danskebåten pleier å operere med høyere aldersgrense enn 18 år. De har vel 25 (?) årsgrense til vanlig, men hadde unntak fordi det var studentcruise?

Skrevet
Det er jo en grunn til at danskebåten pleier å operere med høyere aldersgrense enn 18 år. De har vel 25 (?) årsgrense til vanlig, men hadde unntak fordi det var studentcruise?

Jeg har kusiner på 20 som har reist med danskebåten aleine både titt og ofte, også før de fylte 20, og det var ikke på studentting, men helt på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...