Gå til innhold

Kald hovedrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der vi skal ha festen så er det kun et lite kjøkken og vi er derfor litt bekymret for at maten ikke er varm når den kommer på bordet. Derfor tenkte vi at vi kunne servere en kald hovedrett, i stedet for i verste fall en lunken varm rett.

Noen som har gjort dette eller har forslag til hva vi kunne servere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sushi? :sikle:

Da hadde jeg begyntå grine, tror jeg. Jeg er alltid kjempesulten i bryllupsmiddager, for bryllupsdager er lange, og klarer å få ned det mest utrolige, til og med overstekt, seig, halvvarm steik, men sushi blir jeg bare kvalm av. Ekkelt, ekkelt, ekkelt! :sur:

Til ts: Hva med å ha koldtbord?

Skrevet

Hvis det er om sommeren og et tradisjonelt familiebryllup, er jo kald laks med nypoteter, rømme og agurksalat en mulighet.

Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang hvor vi fikk kald hovedrett. Dvs. oksekjøtt, grønnsaker og røstipoteter som ble servert var kaldt og så skulle det være varm saus til. Men de klarte ikke å ha sausen varm heller så hele middagen ble lite vellykket synes jeg.

Men hvis du skal ha stek kan den serveres kald men da må du ha varmt tilbehør.

Jeg er en "3-retters person" og mat er veldig viktig for meg så jeg ville aldri hatt tapas eller koldtbord i mitt bryllup, men det er jo en mulighet selvsagt.

Men hvis du f.eks. har 3 retters middag bestilt fra cateringfirma, sørger ikke de for å holde det varmt?

Skrevet
Hvis det er om sommeren og et tradisjonelt familiebryllup, er jo kald laks med nypoteter, rømme og agurksalat en mulighet.

Åh, det hørdes kjempedeilig ut da!!! :sikle:

Skrevet

Koldtbord er kjeeeeedelig da!

Alle har jo det!

Grilling?

Gjest LilSweetie
Skrevet

Masse god spekemat med godt tilbehør?

Skrevet

TS her.

Noe sånn vi tenker oss. Har ikke så lyst på koldtbord, både fordi vi er mange og fordi vi vil ha en litt tradisjonell ramme.

Men tusen takk alle sammen for mange gode forslag :)

Skrevet
Men hvis du f.eks. har 3 retters middag bestilt fra cateringfirma, sørger ikke de for å holde det varmt?

TS igjen.

Vi var på et bryllup der i sommer og da klarte ikke cateringen å holde maten varm...

Men spesielt laks og spekemat var også gode alternativer.

Må få med at selskapet skal vi ha i en gammel låve, som er nyrestauret da selvfølgelig, så vi skal ha den tradisjonelle 3-retters.

Skrevet

hva med å ha varm mat.. tilbered den kjapt på tallerkenen, og ha flere bra servitører?

Skrevet
hva med å ha varm mat.. tilbered den kjapt på tallerkenen, og ha flere bra servitører?

Virker som de er ute etter et alternativ til det!

Skrevet

Lun kylling med valdorfsalat eller potetsalat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...