Gå til innhold

Hvorfor så få sexpartnere?

Snasen

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Til Chrizzy

Beklager det var ikke meningen å irritere, og det var utenfor tema. Men må innrømme at noen kvinner tror at en mann er grønt lys og spesielt frustrerende er det når de er gifte.

De andre, fordi det ikke var full klaff.

Ja, jeg skjønner at du sikkert bare skrev ned det du tenkte. Kanskje mange av oss tror at det for oss bare er å ta for seg, fordi dere skal ha lyst hele tiden. Jeg har også syntes at det er frustrerende med gifte menn som prøver seg, det gjør at man blir skuffet, tenker er det virkelig så lett. Ja ja. Vi er nok godt enig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selvfølgelig er et forhold mye mer enn sex, men sex blir en veldig stor del av forholdet dersom det ikke funker...

Fhaan! Jeg vil diskutere mer, men jeg hakke nok erfaring på området... Vil du diskutere no aant? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på når folk svarer på spm om hvor mange de har ligget med, med "en - og det er jeg glad for". Hvorfor er det noe å være glad for? Det betyr jo indirekte at det er en dum ting å ha flere, ikke rart at folk med litt mer seksuell erfaring melder seg ut av slike tråder.

Og spar meg for floskler om at alt koker ned til kommunikasjon og trygghet og slikt. Jeg har alltid vært trygg på, og hatt god kommunikasjon, med partnerne mine. Det betyr ikke at sexen har vært like bra hver gang! Man kan komme langt med kommunikasjon, men det finnes ting som rett og slett bare må klaffe naturlig.

Og dersom man bare spiser kjøttkaker hele livet, vet man jo ikke hva man går glipp av.. jeg har hatt sex som jeg har trodd har vært veldig bra, helt til jeg har møtt en annen og hatt enda bedre sex. Og så har jeg møtt en ny fyr, og har hatt - om mulig - enda bedre sex enn det igjen! osv. Jeg sier ikke at man skal bli fanget opp i en endeløs spiral fordi den neste kan være en bedre partner enn den forrige, men vil tro (dersom man har veldig stor interesse og apetitt for sex som jeg) at det kan være et mål å ha sex med litt flere enn en person i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på når folk svarer på spm om hvor mange de har ligget med, med "en - og det er jeg glad for". Hvorfor er det noe å være glad for? Det betyr jo indirekte at det er en dum ting å ha flere, ikke rart at folk med litt mer seksuell erfaring melder seg ut av slike tråder.

Kan det være at de som svarer slik gjør det for å komme angrepet i forkant og ikke for å kritisere andre? Mitt inntrykk på nettet er at de som har hatt få partnere er under langt sterkere angrep og kritikk enn de som har hatt mange.

Jeg tolker ikke slike utsagn som noen indirekte kritikk av andres valg overhode. Men snarere som om noen gir uttrykk for at deres valg er rett for dem til tross for at de har valgt en livsstil som det kan virke som det store flertall ser på som mangelfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at de som svarer slik gjør det for å komme angrepet i forkant og ikke for å kritisere andre? Mitt inntrykk på nettet er at de som har hatt få partnere er under langt sterkere angrep og kritikk enn de som har hatt mange.

Jeg tolker ikke slike utsagn som noen indirekte kritikk av andres valg overhode. Men snarere som om noen gir uttrykk for at deres valg er rett for dem til tross for at de har valgt en livsstil som det kan virke som det store flertall ser på som mangelfull.

Enig.

Og evilLyn; du sier jo faktisk at det er dumt å nøye seg med en. Jeg synes den sammenligningen med kjøttkaker var dårlig. Selv om man bare har hatt en betyr det jo ikke at man bare har hatt misjonær med lyset slukket.

Noen er faktisk så heldige at det klaffer med en gang, jeg skjønner ikke hvorfor andre skal ha problemer med å godta det faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som svarer slik. Jeg må ha sterke følelser for en person før sex blir aktuelt, og går de så langt så klarer jeg ikke se for meg et smertefritt brudd. Så klart jeg er glad for at jeg ikke har måttet gå gjennom et såpass vondt brudd som jeg tror det hadde blitt. Noe mer legger jeg ikke i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_LilleTrille_*

Må bare si at utsagn som at det er en fordel at man har "høvla over fem stykker i det minste", er noe av det DUMMESTE jeg har lest på lenge.

Jeg er 26 år gammel, og har kun(!) hatt sex med fire stk. Jeg har aldri følt det som noe som helst savn over at jeg ikke har hatt flere partnere. Jeg har i det meste av tiden etter fylte 16 vært i langvarige forhold, og har hatt sex både titt og ofte.

Det beste med sex, og som man får mest ut av, er jo når man kjenner partneren og vet hva han vil ha, og han vet hva han skal gjøre med deg. Sier ikke at tilfeldig sex nødvendigvis er dårlig, kan være toppers det og, men jeg har overhodet ingen tro på at jeg vet mindre om hva som er bra/ikke bra enn de som har hatt 20 sexpartnere.

Og jeg kjenner forøvrig mange som ikke har hatt mange sexpartnere, og som lever helt fullverdige( ;) ) liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Må si meg enig med LilleTrille i siste innlegg der. Fatter ikke at det skal ha noen betydning hvor mange partnere man har hatt. Poenget er vel om man er fornøyd eller ikke? Jeg har heller ikke hatt flust med sexpartnere, men er overhodet ikke misfornøyd med det. Tror jeg har hatt like mye og like bra sex som de med langt mer "erfaring".. ( og da snakker jeg antall...) Og de jeg har hatt best sex med er de jeg har kjent godt og hatt et forhold med. Sikkert ikke alle som har det sånn, men jeg må ha følelser for personen for at sexen skal være optimal.. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktig kommunikasjon kan hun lære han å gi sex slik hun ønsker. Problemet ligger i kommunikasjon her, ikke at han ikke har hatt sex med mange.

ja og for å få til en god kommunikasjon med en sexpartner/partner må man vite hvordan man skal konversere seksuelt.

Endret av Bianca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rart med sånne folk som er sån "ooh, jeg har pult masse folk!". Min personlige mening er at, om du er 20 og har hatt sex med 10 folk, så er du laus, uansett om du er gutt eller jente! Jeg får intrykk av at folk som er sån ONS typer, eller andre som bare spretter fra shæshte til shæshte, bare ikke greier å styre seg, rett og slett.

Jeg er 21, å har hatt sex 1 gang, å det er 1 gang jeg gjærne kunne vært for uten!

Hvorfor skal folk ha så mye sex, heletia? Munkene i tibet har jo fhaanmeg aldri tatt i ett eneste kvinnfolk, å se hvor kule de er! De kan banke drittn ut a folk, om de vil! Tøffinger er dem.

Men uansett, 10 eller flere, å du er laus! Det er jo værre når jenter har hatt mange sexpartnere da, får dere blir jo vie i fitta! Det er det ingen som liker.... nei  :riste:  :fy_fy:

Jeg håper du tuller nå?

Jeg har ikke hatt sex med 10 stykker men kjenner til flere som har det.

Grunnene har vært mange, men jeg har ikke tall på hvor mange som har kommet opp i antallet 10 (laus i følge deg) fordi de har brent seg, hatt lyst på litt uforpliktende sex eller fordi man er litt ung, naiv og har lett for å forelske seg.

Mange andre grunner finnes nok også hvis man har kommet opp i det antallet.

Du kan da ikke sitte der å fortelle hvem som er laus. I såfall, hvorfor kan du det?

Står det i Norges Lover at man er laus (og kanskje risikerer en bot) hvis man har hatt sex med 10 stykker?

Vet du noe om i anatomi i det hele tatt? Forestill deg et ekteskap som har vart i 10 år med sex tre ganger i uka. Hvor vid er ikke hun da etter dine påstander? :briller2:

Endret av Bianca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja! Men uansett... Sex er ikke mesteparten av forholdet. Det mange deler av ett forhold som er MYE viktigere enn det, å når jeg leser forskjellige tråder, her på kg, får jeg intrykk av att de fleste jenter er enige om at "hvis ikke sexlivet er bra, så må man pælme forhodlet i søpla!". Det syns jeg er en veldig dårlig innstilling.

La meg forklare deg en ting.

Hvorfor finner man seg som regel en kjæreste? Jo, fordi man vil ha en å dele livet med, en å prate med, en å kose med, en å betro seg til, en man kan stole på og ikke minst... en man kan ha sex med. Kun deg og den personen deler dette (forhåpentligvis).

At man da setter sex høyt (la oss si 50-50) er egentlig ikke så rart. Vi har sex for å formere oss, vi har sex for å slappe av, vi har sex for å vise at vi er tiltrukket av hverandre og vi har sex for å vise at vi elsker hverandre.

Ja, fytti... for en dårlig innstilling hvis sexlivet hangler over lang tid (lang tid, ja, ikke noen dager) og at forholdet kanskje går rett vest da. Nei fytti så slemme folk er. :roll:

Vi er alle seksuelle vesner. Tenk på det. :overrasket:

Endret av Bianca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og evilLyn; du sier jo faktisk at det er dumt å nøye seg med en. Jeg synes den sammenligningen med kjøttkaker var dårlig. Selv om man bare har hatt en betyr det jo ikke at man bare har hatt misjonær med lyset slukket.

Noen er faktisk så heldige at det klaffer med en gang, jeg skjønner ikke hvorfor andre skal ha problemer med å godta det faktum.

Ja, jeg synes faktisk det er litt dumt å nøye seg med en dersom man er like glad i sex som meg. Det har kanskje litt med livsinnstilling å gjøre, jeg er lik når det gjelder sex som med mat, klær, reiser, musikk.. - jeg vil utforske og eksperimentere og nyte på høyt nivå! Nå mener vel dere at dette kan man gjøre med kun en person og.. det er der vi er litt uenige. Ja, det kan klaffe, men så opptatt av og interessert i sex som jeg er, så har jeg et behov for å utforske dette i alle kanter og vinkler. Det innebærer også å oppleve det med forskjellige partnere.

Men dette fungerer selvsagt ikke for alle. Jeg mener ikke at de som kun vil dele sex med Mannen i sitt liv skal tvinge seg selv til å pule rundt. Men siden jeg er en annerledes type person enn dem, så synes jeg det høres veldig feil ut for meg. Og jeg er nesten litt trist på deres vegne, selv om de sikkert er like lykkelige som meg.

Når det gjelder kjøttkake-analogien, så mente jeg ikke at det skulle være misjonær. Jeg tror man går glipp av mye om man spiser kun hummer hele livet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ER DET SÅ VANSKELIG Å SKJØNNE AT DE SOM BARE HAR PULT EN-TO IKKE FÅR FLERE????????????????????????????????????????+

Moahahahaha... Uansett har de hatt seg med flere enn deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...