Gå til innhold

Hvorfor så få sexpartnere?

Snasen

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke det noen her påstår, er det? :klø:

Trodde det var snakk om at man heller fikk erfaring og fikk vite hva man selv ville ha jeg.

Jeg tolket det på samme måte som DapperBloke har gjort her.

For meg er det egentlig vanskelig å forestille meg at jeg skal ha fantastisk sex med en jeg for det første ikke har sterke følelser for, og for det andre føler meg veldig trygg på. Derfor tror jeg ikke at jeg vil få så mye erfaring av å hoppe til sengs med mange. Men å hoppe til sengs mange ganger med en jeg føler slik for, DET tror jeg gir meg masse erfaring på hva jeg liker og ikke liker. Tror faktisk man lærer det mye bedre av en over tid, enn man gjør med mange forskjellige.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tolket det på samme måte som DapperBloke har gjort her.

:klappe:

DapperBloke?

Men hva må til for at man er trygg på en person for dere som mener noe annet da?

Hvor lenge må man ha kjent h*n? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue
Men hva må til for at man er trygg på en person for dere som mener noe annet da?

Hvor lenge må man ha kjent h*n?

Det er jo individuelt hvor lang tid man bruker på å bli kjent med en person. Men sånn i utgangspunktet ville sett for meg at vi har kjent hverandre en stund, og truffet hverandre i flere settinger. Altså at det ikke er en som man bare har truffet ute, eller bare sett på jobb, men en som man har tilbringet en del tid sammen med og utviklet et kjæresteforhold med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg selv

Orker ikke ligge med damer jeg ikke har følelser for. Som en annen her inne sa,"tror jeg hadde blitt rimelig kald om hjerterøttene om jeg skulle holdt på sånn".

Dessuten er det turnoff å se hvor lett mange hopper til sengs med hverandre, for så å dumpe/bli dumpet etter ett en uke eller to.

Orker heller ikke all kranglingen, følelsene etter slikt forbruk av damer, og når jeg ser hvor følelsesmessig kalde de av kameratene mine som ligger med masse damer er blitt, så er det i allefall helt uaktuelt. De har på en måte "mistet noe".

I tillegg kommer risikoen for graviditet, og alle de kjipe sykdommene som florerer.

Orker heller ikke bruke tid og krefter på noe jeg vet ikke kommer til å vare, da kan jeg heller gjøre andre ting som er mindre krevende og likevel moro.

Enten skal det være ei dame jeg virkelig digger og er villig til å bruke tid og krefter på å få et bra forhold til, ellers så kan det være det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke ligge med damer jeg ikke har følelser for. Som en annen her inne sa,"tror jeg hadde blitt rimelig kald om hjerterøttene om jeg skulle holdt på sånn".

Dessuten er det turnoff å se hvor lett mange hopper til sengs med hverandre, for så å dumpe/bli dumpet etter ett en uke eller to.

Orker heller ikke all kranglingen, følelsene etter slikt forbruk av damer, og når jeg ser hvor følelsesmessig kalde de av kameratene mine som ligger med masse damer er blitt, så er det i allefall helt uaktuelt. De har på en måte "mistet noe".

I tillegg kommer risikoen for graviditet, og alle de kjipe sykdommene som florerer.

Orker heller ikke bruke tid og krefter på noe jeg vet ikke kommer til å vare, da kan jeg heller gjøre andre ting som er mindre krevende og likevel moro.

Enten skal det være ei dame jeg virkelig digger og er villig til å bruke tid og krefter på å få et bra forhold til, ellers så kan det være det samme.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet den perfekte match med en partner. Desverre. Ikke særlig happy over det og ting kunne absolutt være bedre ;) Men du spør etter en forklaring på hvorfor mange, eldre enn meg, svarer at de bare har ligget med 1-2 stykker. Ja da er det vel fordi de har noe lignende min holdning da? At de ikke benytter enhver sjanse til sex, men istedet ventet til de fant en de faktisk var interessert i å dele livet med?

Hvordan finner du ut at du vil dele livet med han uten å forsøke å ha sex med han da? Den klarte jeg ikke å forstå.

Det er jo en del av et forhold som skal vare hele livet. Funker ikke sexen holder ikke forholdet i langdrag. Og nei, det er ikke tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er da bra nok.  :) Om du fortsatt lurer på om det er noe der ute som er bedre betyr det kanskje at du aldri har hatt virkelig god sex? Og om du aldri har hatt virkelig god sex så har du kanskje aldri virkelig elsket noen?

Veldig enig med Norwegian Blue jeg. Og det verste av det hele er at jeg er dobbelt så gammel. Så om prippen, blueferdig, snerpete osv. er vår tids verste skjeldsord så er vel min skam større enn hennes kanskje?  :ler:

Og om det gjør at du sover bedre om natten må du gjerne tro at mangelen på sexuelle erfaringer skyldes mangel på tilbud.  :ler:

Det er ikke mitt sexliv vi diskuterer her da, snerpa. :)

Jeg mener fortsatt at hvis man ikke finner en partner hvor man har et veldig godt seksuelt forhold i tillegg til de andre verdiene så skader det ikke å prøve noe annet.

Men er forholdet veldig bra på andre sett, hvor det er barn med i bildet, osv, så forstår jeg at man ikke går å skiller seg f.eks, men jeg snakker om de som har mulighet til å prøve litt før de binder seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del av et forhold som skal vare hele livet. Funker ikke sexen holder ikke forholdet i langdrag. Og nei, det er ikke tull.

Hvordan kan man vite om sexen funker om noen år etter å ha prøvd litt? Ting kan jo fort forandre seg.

Men det hun mente var vel ikke at man skal gifte seg uten å ha hatt sex med partneren. Hun mente vel at man trenger vel ikke ligge med haugevis av folk for å finne en partner for resten av livet. Mange potensielle partnere kan jo utelukkes før man ligger med de vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Snasen C jeg, at det er veldig mange som har hatt sex med veldig få. Og at det er litt rart.

Kanskje folk jeg kjenner er mer promiskuøse enn andre, men det er da få som har hatt sex med mindre enn 5 stykker? Og de par jeg kjenner som har det har nettopp vært i ett langt forhold fra de var 16 til i dag. Men det er da et lite mindretall som er i den situasjonen?

Jeg mener ikke at det er noe mål å ha hatt sex med mange, og skjønner godt de som "ikke vil ha sex med flere til de er 80" som Norwegian Blue skriver. Men hvis man ikke lever i et monogamt forhold fra man er 16 til man er 80 hva da?

Det er ikke noe mål å ha hatt sex med veldig få heller.

Ja, ellers så kan Aline være innpå no.

men jeg tenker mer sånn... at de som kun har hatt en eller to virkelig føler for å ytre det i debatter her inne siden de er så over-happy at de har fått seg no. :dusje:

Nei enig, det er ikke et mål å ha sex med få, ei heller å ha sex med mange. "Noen" er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det at det kanskje er ett flertall av de med få seksualpartnere som er representert i tråder alla: "hvor mange har du hatt sex med?", kan vel være at det er mange som ikke egentlig er spesiellt interessert i å legge ut her inne om hvor mange de har hatt sex med og ikke.

jeg har en gang i blant stukket nesa innom slike tråder, og har reagert som du snasen C, at det var da voldsomt så mange som kun har hatt en seksualpartner...

nesten alle i denne typen tråder har under fire seksualpartnere...

så da går jeg utifra at de av oss som har hatt fler, bare tusler videre og finner diskusjoner som interesserer mer.  :ler:

Tenkte det samme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har sex med hundre så kan nummer 101 være bedre enn de andre. Om man hele tiden skal lure på om ting kan bli bedre tror jeg aldri man blir fornøyd.

Jeg har bare hatt sex med mannen min. Norweigan skrev det jeg selv tenker. Sex er personlig, sex er intimt, det er ikke noe jeg vil gjøre bare for å gjøre det. Jeg er storfornøyd med det sexlivet jeg har og da ser jeg ingen grunn til å ønske noe annet.

Flott. Da er du under denne ene kategorien jeg nevner atter en gang.

Men se for deg følgende scenario:

Du og mannenh din har et fint sexliv, inntil en dag hvor f.eks du går lei og får smerter i vagina (eller no sånn) og kun kan ha sex en gang i mnd.

Sexlivet dabber av, du har mindre og mindre lyst og han derimot blir mer og mer masete. Etter hvert går han og er utro (jeg påstår ikke at han kommer til å være det, men man vet jo at utroskap er en utbredt ting).

Hva da?

Da har jo ikke du noe å sammenlignde med, du vet ikke at kanskje du trenger denne ene tingen (f.eks at han kysser deg i nakken og forteller deg hvor god og søt du er) for å bli tent. Du har jo aldri opplevd det.

Da vil du kanskje si: vi kommuniserer bra og han gjør alt det riktige, men det tillater jo ikke du han hvis du mister lysten en dag.

Så vil du også si: Ja men det kan også skje hvis man har et kjempebra sexliv.

Ja, men da tror jeg man har en sterkere grunnpilar til å nå tilbake til det gode.

Og igjen så tviler jeg på at noen som har hatt en sexpartner kan si at: nei, dette her er kjempe bra, når du/dere ikke har noen preferanser.

Kjempe bra sex i forhold til hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man vite om sexen funker om noen år etter å ha prøvd litt? Ting kan jo fort forandre seg.

Men det hun mente var vel ikke at man skal gifte seg uten å ha hatt sex med partneren. Hun mente vel at man trenger vel ikke ligge med haugevis av folk for å finne en partner for resten av livet. Mange potensielle partnere kan jo utelukkes før man ligger med de vel?

Jeg sier virkelig ikke at man må ha haugevis av partnere, jeg sier at man kanskje burde vært borti noen. Få erfaring, vite hva man liker, vite hva man kan gi seksuelt og sånn går det videre. Det er stor forskjell på å høvle over 100 stk enn 5-10 stk.

Si meg, er dere som svarer sånn at dere vil ende opp med bare èn partner i en alder av 80 med i Jehovas Vitne eller noe sånn? :forvirret:

Følger dere ikke med i samfunnet hvor høy skilsmissestatistikken er, osv. Du er jo ikke garantert at du blir hos den mannen/kvinnen som du mener er den rette vet du.

Ja, men så utelukk dem da, også inkluder de du kan ligge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Flott. Da er du under denne ene kategorien jeg nevner atter en gang.

Men se for deg følgende scenario:

Du og mannenh din har et fint sexliv, inntil en dag hvor f.eks du går lei og får smerter i vagina (eller no sånn) og kun kan ha sex en gang i mnd.

Sexlivet dabber av, du har mindre og mindre lyst og han derimot blir mer og mer masete. Etter hvert går han og er utro (jeg påstår ikke at han kommer til å være det, men man vet jo at utroskap er en utbredt ting).

Hva da?

Da har jo ikke du noe å sammenlignde med, du vet ikke at kanskje du trenger denne ene tingen (f.eks at han kysser deg i nakken og forteller deg hvor god og søt du er) for å bli tent. Du har jo aldri opplevd det.

Da vil du kanskje si: vi kommuniserer bra og han gjør alt det riktige, men det tillater jo ikke du han hvis du mister lysten en dag.

Så vil du også si: Ja men det kan også skje hvis man har et kjempebra sexliv.

Ja, men da tror jeg man har en sterkere grunnpilar til å nå tilbake til det gode.

Og igjen så tviler jeg på at noen som har hatt en sexpartner kan si at: nei, dette her er kjempe bra, når du/dere ikke har noen preferanser.

Kjempe bra sex i forhold til hva da?

Så du tror ikke jeg vet hva som tenner meg? Når jeg sier at vi har et flott sexliv så innebærer det også at jeg vet hva jeg liker og hva som tenner meg. Om han eller jeg skulle miste lysten så tror jeg det har lite med hvir mange vi har hatt før vi møtte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg gidder å utlevere så mye om mitt sexliv her, men jeg har opplevd sex som jeg har syntes vært kjempe bra, og sex som har vært udugelig.

Noen ganger har den sexen som jeg har syntes vært bra i ettertid blitt ikke-bra fordi jeg har opplevd noe så mye bedre.

Dette er faktisk noe av poenget mitt.

Erfaringen gjør da at jeg blir mer trygg på meg selv slik at jeg vet hva jeg vil ha og har muligheten til å vite hva som er god sex for meg.

Igjen understreker jeg: Til de som sitter og er fornøyd. Jeg sitter ikke her og pirker borti det for å overtale dere til at dere har et lusent sexliv.

Jeg stilte bare et spørsmål om hvorfor det er så mange her som har så få sexpartnere.

For som jeg også nevnte... De jeg kjenner og omgåes har i hvertfall hatt ti ganger så mange partnere. Og nei, vennene mine er ikke løs. Verken guttene eller jentene. Vi er heller ikke en gjeng som er kjempe frie og alt det der som mener at man kun skal ha sex for sexens skyld.

Et annet eks:

Et vennepar av meg har hatt sånn midt-på-tree-sex siden de traff hverandre.

Jeg ser at det skaper en del frustrasjon med krangel og lite intimitet. Jeg har ingen tro på at det forholdet kommer til å vare.

Hvorfor? Fordi hun har hatt noen sexpartnere og kommer kanskje senere til å søke spenning. Hennes nåværende har kun hatt henne.

Grunnen til at de fortsatt holder sammen er nok barn og det materielle, og hun har sagt det direkte til meg: Jeg tenner ikke på mannen min lenger, og grunnen er at hun har opplevd mer og bedre sex, som han ikke har erfaring til å gi.

Han blir frustrert, hun blir frustrert. Ingen er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke jeg vet hva som tenner meg? Når jeg sier at vi har et flott sexliv så innebærer det også at jeg vet hva jeg liker og hva som tenner meg. Om han eller jeg skulle miste lysten så tror jeg det har lite med hvir mange vi har hatt før vi møtte hverandre.

Amen. :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal jeg gidde ha sex med noen jeg ikke liker? Når jeg er kåt onanerer jeg, jeg hopper ikke på hvem som helst.

Endret av d'Arc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen gjør da at jeg blir mer trygg på meg selv slik at jeg vet hva jeg vil ha og har muligheten til å vite hva som er god sex.

Jeg har aldri følt meg utrygg når deg gjelder sex. Heller ikke med min første. Så rart. Kan det skyldes kommunikasjon?

Jeg stilte bare et spørsmål om hvorfor det er så mange her som har så få sexpartnere.

Mitt inntrykk er at det er et holdningsspørsmål.

Et annet eks:

Et vennepar av meg har hatt sånn midt-på-tree-sex siden de traff hverandre.

Jeg ser at det skaper en del frustrasjon med krangel og lite intimitet. Jeg har

Hva kom først, høna eller egget? Har de lite intimitet fordi sexen er dårlig? Eller har de dårlig sex fordi de har lite intimitet?

hun har sagt det direkte til meg: Jeg tenner ikke på mannen min lenger, og grunnen er at hun har opplevd mer og bedre sex, som han ikke har erfaring til å gi. 

Han blir frustrert, hun blir frustrert. Ingen er fornøyde.

Kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Snasen C her gitt. Jeg hopper over alle "hvor mange har du ligget med"-tråder siden de aller fleste har 1-2 partnere. Føler seg som ei hore om man skriver et høyere antall jo..

Jeg var singel i noen år før jeg fant min nåværende, og koste meg godt ;) Jeg er tydeligvis en av få kvinner som klarer å ha sex for sexens skyld uten følelser og angrer ikke på noe jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...