SuperT Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hei! Jeg og mannen min skal i bryllup til en venninne av meg i desember. Det er første gang jeg skal i bryllup så jeg er helt grønn. Jeg er ikke så fan av å pynte meg så veldig, men har lyst til å gjøre det i bryllupet da. Først skal vi i vielse i kirken 14.30 og så skal vi til middag og fest kl 17. Det er i ett stort , fint festlokale. Men hva skal jeg ha på meg?????? Jeg aner ikke!! Jeg skjønner såpass at en kjole er fint, men hvordan? Hjelp!!! Og vi har ikke store budsjettet heller da.. Håper på svar! mvh SuperT
Gjest niomi Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Du er ganske heldig som kan handle inn kjole midt i julehandelen. Mye fint som kommer på HM, Cubus, KappAhl, Lene V, Vero Moda nå framover, til en billig penge. Kjøp en lang kjole du føler deg vel i. Når du føler deg vel, er du også pen.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 det pleier å stå en kleskode på invitasjonen, følg denne, er du usikker på hvor stivt brudeparet øsnker det, så er det alltid best å ringe, det synes sikkert venninden din er kjempekoslig om du gjør, så får hun nok en person å snakke bryllup med I de aller fleste tilfelle så vil en pen lang eller rundt kneet lang kjole være riktig, kjolene er gjerne lengre om vinter enn sommer, men begge deler er bra til smoking og mørk dress, galla krever lang kjole. Du skal i følge tradisjon ikke bære hvit kjole eller nesten hvit som gjest, og dette pleier de fleste å følge. I følge gammel tradisjon så skal man heller ikke ha sort kjole, men det pleier de færreste å følge om vinteren, så sort er helt ok, men prøv å sprit opp tilbehøret litt så det ikke blir helsort. Det kan være lurt å ha et sjal til å ha over skuldrene dersom kjolen er uten ermer, kirken kan være litt kald, og det samme gjelder resten av festen. Eller så er det bare å velge kjole og smykker og eventuell veske og skjal etter eget ønske, ikke altfor sexy da, men litt er ok Går fint å finne fine kjoler på cap-al osv for fem hundre, bare titte litt så skal du se. Du kan komme på håret som det passer deg og din stil, trenger slettes ikke sette opp om du ikke har lyst, men har du lyst har du lov
Gjest Tuppelure Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Dessuten er bunad aldri feil til bryllup, dersom du har det! Til og med til galla er bunad godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå