Gå til innhold

Alliansering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål angående alliansering. Er det så at innfatning av alle steiner vil være 100 % like eller må man bare leve med at det er så variasjoner?

Jeg har aldri hatt alliansering før og lurer derfor på om jeg bør gå til gullsmeden og klage på dette eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er steinere som er innfattet samtidig.

Men når man så setter inn flere steiner i ringen etterhvert, kan man risikere veldig store variasjoner da?

Skrevet

Jeg har en alliansering med tre steiner. De er satt inn på ulike tidspunkt hos ulike gullsmeder, men ser helt likt ut for meg. Hvis variasjonene er så store at du legger merke til dem, ville jeg ha klaget.

Skrevet
Har et spørsmål angående alliansering. Er det så at innfatning av alle steiner vil være 100 % like eller må man bare leve med at det er så variasjoner?

Jeg har aldri hatt alliansering før og lurer derfor på om jeg bør gå til gullsmeden og klage på dette eller ikke.

Du kan nok forvente at det blir likt for det blotte øye ja, så bare klag i vei.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hva er egentlig en alliansering..?

Skrevet

Er det vanlig å bruk en alliansering som forlovelses ring, evt videre som giftering? Liker denne typen ring, enkel og forholdsvis flat uten en stor sten på midten.

Skrevet

Det er i allefall ikke uvanlig. Det er ikke det mest vanlige, men du kan godt velge det som alternativ uten at noen hos gullsmeden løfter på øyebrynene, det ble foreslått for meg når jeg var på jakt etter forlovelsesring, og da sa damen at hun hadde solgt flere slike til brudepar

Skrevet

Hva slags variasjon snakker du om? Står steinene skjevt, eller er klørne ulike?

Skrevet

Der er tale om en ring i denne serien her.

Innfatningen er litt spesiell siden det ikke er klør og at steinene heller ikke sitter helt inne i ringen. Hver stein var forskjellig satt inn og det så man tydelig.

Jeg har snakket med gullsmeden og de var helt enig. Ringen skulle alldeles ikke se ut slik den gjorde og det vil nå bli laget en ny ring. Håper den blir bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...