Gå til innhold

Er det reservert ledig plass til slike som oss?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest alenemor til 2

da tenker jeg altså på barnehage,nå har det seg slik at pga.skilsmisse så skal vi flytte "rett over" til den andre kommunen,og da lurer jeg på om barnehagen har "ledige" reserverte barnehage plasser for meg som er 22 og aleine med 2 barn på 1 og 3 år? :roll:

min sønn går i barnehage her vi bor nå,og han er MEGET aktiv bare tanken på å ha han hjemme til aug. å herreguuuuuuuuud!!!!!!! :(:lol:

har ingen intekt eller noenting,så jeg bare lurte på dette da kontra situasjonen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at dette varierer fra kommune til kommune. I min kommune hadde de fortrinnsrett tidligere (en del år siden), men etterhvert ble det så mange enslige forsørgere (skilsmissestatistikken slo ut) at det nesten ikke fantes barn som kom fra "hele" familier. Derfor må nå enslige forsørgere søke på lik linje med andre.

Jeg vet imidlertid at en del småkommuner har fortsatt med prioritert plass til enslige forsørgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

I noen kommuner har barn av "enslige forsørgere under utdanning" prioritet (på 4 plass eller noe) ved tildeling av barnehageplass.

Selv om sønnen din er aktiv så syns jeg faktisk at andre bør få plass FØR ham ibarnehagen hvis du er hjemmeværende med barna....

Kanskje du heller burde få utredet HVOR aktiv han er og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...