Gå til innhold

Venter på seperasjons papirene,hva nå???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest alenemor til 2

venter på søknads papirene på seperasjon/skilsmisse.

får beskjed over alt at jeg får ikke noe økonomisk hjelp før seperasjons papirene foreligger, skal jeg og mine 2 "daue" da? i mellom tiden tils min "mann" får lønn den 12 feb.??? :o

Jeg har ingen jobb ingen intekt..... :cry:

hva gjør jeg nå da??. vi må selge huset vi NETOP KJØPTE!! :roll:

har sjekket lit med muligheter for komunal leiligheter(leie altså).. men altså..hva kan jeg søke på?

så egentlig etter alt dette skriveri tullet så kommer spørsmålet.

Hva kan jeg søke på,og da mener jeg ALT?

:sjarmor:

takk,, hilsen en 22 år alenemor til gutter på 3 og 1 år. :oops:

kan vel gjerne påpeke at faen har flyttet ut allerede :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, prøver å huske hvordan jeg løste denne...

Separasjonspapirene mine ble etter hva jeg husker datert til samme dag som jeg flyttet inn i egen leilighet. Nå husker jeg ikke detaljene her, men jeg var tidlig i kontakt med trygdekontoret og fikk fylt ut rette papirer.

Vi fylte ut en "ærklæring om atskillelse" som ble underskrevet av to vitner, jeg lurer på om ikke trygdekontoret godtok den inntil videre..

Hmm, jeg ble skilt i 98, skulle tro jeg husket bedre.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rettigheter som enslig forsørger fra det øyeblikk dere har flyttet fra hverandre. Ta kontakt med trygdekontor for søknadsskjema.

Du har krav på overgangsstønad i inntil 3+2 år. De to ekstra årene får du hvis du er under utdanning. Når det minste barnet blir 3 år må du være i aktivitet (jobb, utdanning, meldt arbeidsledig) for å motta overgangsstønaden.

Hvis du har jobb, er under utdanning eller står tilmeldt arbeidskontoret som arbeidssøker, har du også krav på stønad til barnetilsyn. Dette utgjør 66% av faktiske utgifter til barnetilsyn.

Du skal ha en ekstra barnetrygd.

Skatteklasse 2.

Hvis du i tillegg velger å ta utdanning (og ikke har utdanning fra før), vil du kunne motta utdanningsstipend. Da må du ha kvittering på dine utgifter, så som skolepenger, bøker o.l. Det er imidlertid et tak på stipendet, slik at hvis du velger privat skole må du i tillegg ta opp studielån for å betale utgiftene.

Kontantstøtte mottar du vel allerede.

Ellers gjenstår bidrag.

Har jeg glemt noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ps, overgangsstøtten stanser idet yngste barn fyller åtte år, enten man har mottatt støtten i tre eller ett år. Men ditt barn var en del yngre, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg måtte gå på sosialkontoret da jeg ventet på seperasjonspapirene mine.

Fikk ikke annen hjelp før jeg kunne vise frem papirene, så jeg anbefaler deg å dra dit, skjønner at det er lite tivelig å dra dit, det er det vel for de fleste men de hjelper deg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...