Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte solbriller derfra i sommer, og regna med toll og greier, men ikke at de skrev opp verdien, sp jeg måtte ut med nesten dobbelt så my toll som jeg skulle!

jeg skrevet flere mailer til de om de kunne ordne opp og han fyren sier "jada, sekretæren skal sende vedlegg til TNT som leverer".

det har enda ikke skjedd at jeg har mottatt det. så nå måtte jeg betale før det gikk til inkasso. er en liten sjans for at jeg får de tilbake, bevise med bankutskrift, men uansett er det veldig uprofesjonelt.

vil bare advare andre, vær obs på det. fine solbriller og vurderer et par til sommeren, men kommer til å passe på.

så får vi se om jeg får svar nå da.

godt å få ut litt frustrasjon! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, bra du advarer om dette! Jeg vurderte å bestille derfra selv, men utsatte og utsatte det. Så rart at de skrev opp verdien istedet for ned! :forvirret:

Skrevet
Oi, bra du advarer om dette! Jeg vurderte å bestille derfra selv, men utsatte og utsatte det. Så rart at de skrev opp verdien istedet for ned!  :forvirret:

En ting til; noen som har gode erfaringer med å handle solbriller på internett? Hvor handlet dere da, isåfall?

Skrevet

vil ikke advare mot å bestille sånn sett, men fikk et dårlig inntrykk. andre sitter kanskje med gode erfaringer. de skrev opp verdien på grunn av at pakken var forsikret, men det skal jo ikke jeg som kunde betale for. brillene var lekre iallefall og ekte så langt optikeren jeg sjekker med kunne se.

følger med om noen anbefaler noen andre sider :)

Skrevet
de skrev opp verdien på grunn av at pakken var forsikret,

Er ikke det postsvindel?

Skrevet (endret)

Hvordan betalte du? Jeg bestilte to par briller derfra og forhåndsbetalte med paypal, og da det viste seg at de bare hadde det ene paret inne, ble mellomlegget overført på null komma niks. No problem.

Jeg vil tro at det er TNT som er problemet mht. at du ikke har fått refundert beløpet. Det er de som fortoller for deg og legger ut for det du skal betale i toll. AT problemet oppsto er imidlertid italienernes skyld. Derfor må du snakke med ansvarshavende i TNT og fakse over evt. korrespondanse med Atelier Ottico. Kanskje det order seg da?

Endret av hera
Skrevet

De fra TNT sa jeg måtte søke hos tollmyndighetene for å få tilbake beløp, visebankutskrift. De er jo en del av problemet, men først og fremst må jo de i italia sende beviset på at jeg ikke har betalt mer. Uten d blir det veldig vanskelig å få tilbake pengene sa dama hos TNT.

Jeg betalte via paypal ja, får vel ikke igjen penger derfra, det er fra tollmyndighetene jeg skal ha igjen. betalte jo toll for 200 EUR istedet for 115 EUR. det blir ganske mye. Selv om jeg må betale toll på portoen også så har jeg betalt for mye.

Skrevet

Men kan du ikke bare skrive ut paypalkvitteringen da? der er det jo spesifisert hvor mye du har betalt og hva du har betalt for?

Skrevet (endret)
god ide :) det har jeg ikke tenkt på!

Lykke til!

Og så bør du fortsette å pese Aterlier Ottico på det med oppskriving av verdi.

Endret av hera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...