Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #1 Del Skrevet 29. oktober 2006 Går Helse/sosial , voksenopplæring, og har tenkt som så at det er pluss med litt praksis ved siden av når jeg skal søke jobb senere. Har tenkt på en dag i uken, da jeg må jobbe litt ved siden av for å tjene til livets opphold. Har tenkt å søke på sykehus, og forskjellige legesentre og sykehjem. Noen her som har tips om hva jeg bør skrive i en slik søknad, som gjør at de vil ta meg inn?? Mange ser vel det som pes og ta inn prakiselever...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 29. oktober 2006 #2 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hva med rett og slett å slå to fluer i ett smekk - søke jobb som pleieassistent på sykehjem/sykehus? Praksis + jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 29. oktober 2006 #3 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hva med rett og slett å slå to fluer i ett smekk - søke jobb som pleieassistent på sykehjem/sykehus? Praksis + jobb. ← Glemte å si at jeg skal bli helsesekretær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 29. oktober 2006 #4 Del Skrevet 29. oktober 2006 Da er det lurt med praksisplass, ja - men er ikke det innbakt i utdanningen din? Det er vel den største forskjellen mellom å ta den utdanningen på VGS og privatskole. Jeg ville hørt med NAV, jeg. De burde ha noen gode råd og tips. Eller kanskje rådgiveren for yrkesfag på skolen du går på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 29. oktober 2006 #5 Del Skrevet 29. oktober 2006 Da er det lurt med praksisplass, ja - men er ikke det innbakt i utdanningen din? Det er vel den største forskjellen mellom å ta den utdanningen på VGS og privatskole. Jeg ville hørt med NAV, jeg. De burde ha noen gode råd og tips. Eller kanskje rådgiveren for yrkesfag på skolen du går på? ← Tar utdanningen på privatskole og der er det ingen praksis innbakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 29. oktober 2006 #6 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ja, da kan det bli tøft. Helseinstitusjonene foretrekker folk som har det tre-årige løpet på VGS framfor de som går på såkalte fagskoler, fordi de har en mye mer omfattende utdanning... Er vel heller ikke spesielt bra arbeidmarked innen faget, og å få prakisplass når man går på privat fagskole kan bli vanskelig. Men jeg vil anbefale deg å enten gå fra sted til sted med CVen din, evt. ringe de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 30. oktober 2006 #7 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ja, da kan det bli tøft. Helseinstitusjonene foretrekker folk som har det tre-årige løpet på VGS framfor de som går på såkalte fagskoler, fordi de har en mye mer omfattende utdanning... Er vel heller ikke spesielt bra arbeidmarked innen faget, og å få prakisplass når man går på privat fagskole kan bli vanskelig. Men jeg vil anbefale deg å enten gå fra sted til sted med CVen din, evt. ringe de. ← Det blir det samme som 3-årig. Vi følger det samme løpet som vanlig vgs og jeg skal alle eksamner på vgs. Det er ingen typisk sånn "fagskole", med egne prøver osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 30. oktober 2006 #8 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det blir det samme som 3-årig. Vi følger det samme løpet som vanlig vgs og jeg skal alle eksamner på vgs. Det er ingen typisk sånn "fagskole", med egne prøver osv. ← Eneste forskjellen er at vi er voksene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå