Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. Hva hadde du gjort? Hadde det ikke vært noe problem?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. Hva hadde du gjort? Hadde det ikke vært noe problem? hadde vært et problem for meg hadde jeg møtt en gutt med barn hvertfall...du kommer ALLTID i annen rekke og han må ha kontakt med eksen resten av livet..men på en annen side kjenner jeg mange det går greit for. man må jo bli kjent med personen først kanskje..kan jo være dama i ditt liv...
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. Hva hadde du gjort? Hadde det ikke vært noe problem? ←
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Hallo, så mye fordommer det er her, det kommer helt an på hvordan denne damen er som menneske, skal ikke dømme andre fordi de har ett barn fra tidligere forhold. Kan være en berikelse det!
minienthe Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Hallo, så mye fordommer det er her, det kommer helt an på hvordan denne damen er som menneske, skal ikke dømme andre fordi de har ett barn fra tidligere forhold. Kan være en berikelse det! ← for noen er det en berikelse, for andre en "hemsko". finnes mange tråder om dette på forum.
Gjest niomi Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Ja, for meg hadde det vært et kjempeproblem, og mannen hadde vært helt uaktuelt. Jeg er ikke spesielt glad i barn, og ser ikke for meg barn i livet mitt. Og jeg er redd jeg hadde blitt stemoren fra helvete. Jeg er egoistisk nok til å forlange at jeg er på førsteplass i min kjæres liv, og at han ikke må droppe møter med meg fordi barnas mor er syk og han må ha barna ekstra eller foreldremøte på skolen. Har han daglig omsorg er det enda verre - å bo med barn er helt uaktuelt. Dessuten syns jeg en eks som man har felles barn med, blir et for stort spøkelse i klesskapet.
Gjest Skya Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. Hva hadde du gjort? Hadde det ikke vært noe problem? ← Det kommer an på vedkommende det. Hadde jeg ønsket å bli bedre kjent med ham så hadde ikke barn vært noen hindring. Men tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg innledet et forhold til vedkommende.
miow Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Hvor mange barn finnes det som har en mamma eller pappa med ny kjæreste? Ganske mange! De har jo begynt et sted de og. Men du må selvfølgelig selv kjenne på hva som er rett for deg. Er dama fantastisk synes jeg ikke en unge er noe hinder. Kanskje ungen er kjempekul
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Ja, for meg hadde det vært et kjempeproblem, og mannen hadde vært helt uaktuelt. Jeg er ikke spesielt glad i barn, og ser ikke for meg barn i livet mitt. Og jeg er redd jeg hadde blitt stemoren fra helvete. Jeg er egoistisk nok til å forlange at jeg er på førsteplass i min kjæres liv, og at han ikke må droppe møter med meg fordi barnas mor er syk og han må ha barna ekstra eller foreldremøte på skolen. Har han daglig omsorg er det enda verre - å bo med barn er helt uaktuelt. Dessuten syns jeg en eks som man har felles barn med, blir et for stort spøkelse i klesskapet. ← Huff, nå fikk jeg frysninger på ryggen. Utrolig bombastisk og utrolig egoistisk.
Gjest niomi Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Huff, nå fikk jeg frysninger på ryggen. Utrolig bombastisk og utrolig egoistisk. ← Javel. Regner med at du er en av de som sier at stemor/-far skal finne seg i alt også, da, for man har jo tross alt valgt en mann/kvinne med barn, og man har ingenting med å blande seg verken i oppdragelse, partners forhold til eks eller samvær... Alle har kriterier i valg av partner. Noen vil ikke ha en røyker, andre er ute etter en avholdsmann. Jeg vil ha en mann uten barn.
Amalie_85 Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er sammen med en mann med et barn. Selvfølgelig støter man på noen problemer andre forhold uten barn ikke har. Men det har aldri vært noe stort problem egentlig. Jeg elsker han og det er han jeg vil være sammen med. Jeg er og blitt kjempe gla i hans barn. Så visst du liker henne ser jeg ikke noe problem med å prøve. Lykke til
aline Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. Hva hadde du gjort? Hadde det ikke vært noe problem? ← hadde jeg truffet en ålreit mann med barn fra ett tidligere forhold, så hadde ikke det i seg selv gjort noe. det som for min del ville spilt en rolle, var om vedkommende ville ha flere barn etterhvert eller om han var ferdig med barn, og det ville også vært viktig hva slags forhold han hadde med barnet sitt og med barnets mor. hadde det vært orden i sakene og ingen uhumskheter, så hadde ikke ett barn vært ett hinder.
Gjest gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg ville ikke involvert meg med noen med barn, men det kan hende jeg hadde følt det annerledes hvis jeg hadde et ønske om en gang å bli mor selv.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #16 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er ihvertfall ikke et godt nok menneske til å kunne oppdra en annen manns barn...
Henna Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. Hva hadde du gjort? Hadde det ikke vært noe problem? ← Svaret du er ute etter er vel ikke hva andre ville gjort. Det er nok av forhold med barn i bildet hvor barnet var der før forholdet. Det som er viktig er hva du mener om dette. Og det er viktig at du tar standpunkt til dette før du involverer deg med dama, for ved å involvere deg med henne involverer du også barnet. Og å teste ut forholdet for så å finne ut etterhvert at et forhold med et barn i bildet ikke er aktuelt er dårlig gjort ovenfor både barnet og moren. Har selv barn fra tidligere forhold og har aldri møtt noen fordommer fra gutter jeg har blitt kjent med. Men har nok vært ganske forsiktig med å involvere meg fordi det har ikke bare vært meg i bildet. Så en potensiell mann med en anelse skepsis for min situasjon ville jeg eliminert rimelig kjapt. Så synes du skal tenke godt og grundig gjennom det, og hva et barn i bildet vil ha å si for ditt liv, før du eventuelt velger å se om det kan bli noe med denne dama.
Gjest Snuske Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 Javel. Regner med at du er en av de som sier at stemor/-far skal finne seg i alt også, da, for man har jo tross alt valgt en mann/kvinne med barn, og man har ingenting med å blande seg verken i oppdragelse, partners forhold til eks eller samvær... ← Må bare skyte inn en liten kommentar på denne.. I de fleste normale forhold, så har stefar/stemor også mye de skal ha sagt når det gjelder oppdragelse etc Jeg hadde forventet selv at en evt 'stefar' tok til ordet og/eller kom med innspill om hvordan ting skal fungere. Dette går jo på ren kommunikasjon, og viss du vil at ting skal fungere kan en ikke ekskludere den nye typen/dama for det allerede eksisterende barnet og all det som hører med i den 'kategorien'.
Gjest Vilja :-) Skrevet 29. oktober 2006 #19 Skrevet 29. oktober 2006 Litt off-topic, men Niomi, du ønsker ikke barn? Kan jeg spørre hvor gammel du er, og om du føler at valget du her har tatt er endelig? Dvs. at du ikke pr. idag føler at du kommer til å endre mening med tiden? Sweet Jane, forstod jeg deg rett når fikk inntrykk av at du heller ikke ønsker å få barn? Grunnen til at jeg spør er at jeg er litt i villrede selv mht. dette med barn. Har mange år igjen på å bestemme meg sånn aldersmessig. Men man merker jo at jevnaldrende venninner begynner å spekulere i dette med å stifte familie, blir mye prat rundt temaet barn, og jeg føler meg utilpass mht. dette. Er sånn ca. 90% sikker på at barn blir uaktuelt, men vegrer meg for å stå for valget mitt, ovenfor venner og familie. Særlig familien kommer til å få hakeslepp.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #20 Skrevet 30. oktober 2006 Hun har en unge fra et annet forhold. 22 år gammel er dama. hadde vært et problem for meg hadde jeg møtt en gutt med barn hvertfall...du kommer ALLTID i annen rekke og han må ha kontakt med eksen resten av livet..← Bare tull. Min mann har barn fra før, jeg har barn fra før og nå har vi barn sammen også. Vi kommer ikke i andre rekke for hverandre. Tull å si at ungene kommer først. Ja, vi er foreldre og vi gjør det foreldre skal, men det gjør vi jo sammen. Det å sammenligne forholdet til sine barn og forholdet til sin partner er unødvendig. Min mann er det aller viktigste voksne personen i mitt liv. Vi har ungene _sammen_. Om du møter en med barn som ikke kan løsrive seg fra eksen og som har problemer i forhold til samvær så kan det bli problematisk. Men en oppegående kvinne med et avklart forhold til eksen og som ønsker deg som en omsorgsperson for hennes barn er da ikke noe problem. Det er først et problem når du gjør det til et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå