Gå til innhold

Den der ungen...

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Så.. Jeg sto opp i morges og gjorde klart svømmetøyet til guttungen, svømming i første time. Vekker ham, får ham klar.. Men.. Hva er det? :o Ber om å få inspisere øret hans. Det ser ut som om det har runnet noe hvitaktig ut av det! Hva er dette? Kan han ha en øreinfeksjon uten smerter? Noe annet?

En avgjørelse må tas, jeg skriver melding om at han ikke skal ha svømming, her skal ikke noe klorvann inn før vi vet mer, nei. Gjør rent øret med en bomullsdott, og bestemmer meg for å se hva som skjer utover dagen før jeg evt ringer legen.

Senere på dagen er alt i orden, ikke antydning til noe slags væske. Men så.. Han går forbi og det andre øret ser nå ut til å være fylt med noe! Jeg tar han ut på badet, hva er det som skjer? Studerer nærmere og... :-?

"Si meg gutt.. Har du hatt fuktighetskrem i ørene?"

"Eh..ja..?"

"Gjorde du det i går kveld også?"

*tenker etter* "Jo..."

Først måtte jeg :ler: Deretter kom :fy: fram.. Må da ikke finne på å gjøre sånt! Kun olje i ørene, og det skal mamma stå for.

Jeg synes jeg ser for meg legen dersom jeg hadde kommet trekkende med en unge med spenol i ørene.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Historien minner meg om datteren til en tidligere kollega.

Hun (datteren) hadde sett bestefar putte et stykke tørkerull i nesen da han blødde neseblod en gang

Kollegaen min synes datteren sin luktet så rart. Hun var renvasket og fin, men fremdeles luktet hun rart. Etterhvert begynte datteren å klage over vondt i hodet, vondt i pannen osv. Og fremdeles luktet hun rart.

Mammaen tok den vesle jenten med til legen for å finne ut hva som var galt. Doktoren fant at jenten stort sett var frisk og fin, men hadde noe tette bihuler og tilstoppet nese. Det ble gjort en nærmere undersøkelse av nesen: og doktoren plukket ut noen små, runde kuler...blandet med endel puss og gørr.

Datteren hadde trillet små kuler av papir og stappet i nesen; "akkurat som bestefar da han blødde neseblod". Men kulene var blitt sittende fast inni der...

:ler: og :fy: fra den mammaen også!

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ja, de barna, de barna.

Min datter på to-tre (som hun selv sier) kom ned trappen da jeg var i kjelleren i dag meden svær saks hengende fast i genseren. Glad jeg ikke vet hvordan det kunne gått. Hun skulle visst bare klippe magen. Heldigvis var saksa sløv og jenta stød på beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...