Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg har farget håret mitt i en veldig lys blondfarge hele livet, men har lyst tl og farge det sjokoladebrunt. Jeg har blå øyer. Øyebrynene mine er mørke. Lurer på om jeg kler brunt hår? Er det noen her som har gjort det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det...syns det ble ganske bra:) Jeg har også blå øyne, og brun fargen fremhever den blå fargen;)

Skrevet

Jeg er naturlig blond med blå øyne og jeg farger det brunt.

Syntes jeg kler det bedre en blondt (lengesiden jeg var blond så husker ikke helt)

Men syntes du skal gjøre det, hvis du har lyst!

Bare finn den riktige fargen :)

Skrevet

Jeg er også nå brunette som egentlig er lyshåret. Nå har jeg brune øyne da, så jeg det ser veldig naturlig ut for meg med brunt hår. Får høre av folk som ikke har sett meg som blondine at de ikke kan se for meg meg med lyst hår ;)

Ulempen er jo at det er noe styr å farge håret, styr med ettervekst hele tiden. Jeg ønsker egentlig å få tilbake min opprinnelige farge, men det er vanskeligere enn man skulle tro.

Og jeg vil råde deg til å velge en brunfarge uten noe rødt. Siden du opprinnelig er lyshåret, vil du etterhvert oppleve at håret blir orange. Selv brunfarge uten rødskjær blir orange på meg, det er røde pigmenter i all brunfarge, som særlig blir synlig når håret blir bleket i solen.

Gjest Deception
Skrevet

Brunt er så mangt....Få hjelp av en frisør til å velge en farge som kler hudtonen din.

Skrevet

Du kan sikkert kle brunt, men pass nå for guds skyld å farge etterveksten regelmessig.

Blond ettervekst ser skikkelig skummelt ut med mørkt hår.

Skrevet

Skal du gjøre det selv så må du huske på å velge en farge med litt rødskjær i, hvis ikke kan håret lett bli grønt.

Gjest gjesten over deg
Skrevet
Skal du gjøre det selv så må du huske på å velge en farge med litt rødskjær i, hvis ikke kan håret lett bli grønt.

Men da blir håret rosa eller oransje.

Skrevet
Du kan sikkert kle brunt, men pass nå for guds skyld å farge etterveksten regelmessig.

Blond ettervekst ser skikkelig skummelt ut med mørkt hår.

"skummel"? Synes ikke lys ettervekst ser verre ut en mørk. Synes vel heller det ser bedre ut enn de falske blondinene med sort ettervekst.

All brunfarge inneholder rødpigmenter som viser seg når håret blir bleket i sola. Jeg har farget håret med en farge uten rødpigmenter, men nå etter en stund er det nesten orange.

Skrevet
"skummel"? Synes ikke lys ettervekst ser verre ut en mørk. Synes vel heller det ser bedre ut enn de falske blondinene med sort ettervekst.

Ikke helt enig der! Lys ettervekst er virkelig ikke lekkert.. En kan se veldig tynnhåret ut på et vis. Og typisk noe en kan se på gamle. Mørk ettervekst blir mere naturlig (heller ikke fint ved for store kontraster såklart).

Skrevet

Falske brunetter ser ut som de mangler en cm eller to med hår på toppen av hodet....

Skrevet

Hehe, når det er en stund siden jeg har farget håret ser det ikke akkurat bra ut.

PLutselig en dag er det en del ettervekst, og når hårskillen på toppen av huet er på 1 cm er det ikke lekkert ;)

Skrevet

All brunfarge inneholder rødpigmenter som viser seg når håret blir bleket i sola. Jeg har farget håret med en farge uten rødpigmenter, men nå etter en stund er det nesten orange.

Feil. Kalde brunfarger som askebrun har blått i seg, ikke rødt.

Hun har helt rett hun som sier at trådstarter bør velge en varm farge med rødt i. Blondt hår som farges med askebrun kan bli grønt. Gult + blått = grønt.

Skrevet

^ Siterte feilt innlegg.. Dere skjønner vel hva jeg mente.

Skrevet

Du passer det helt sikkert. Blondt hår ser jo bare fjollete ut. Er blond selv, men er såå lei. Jeg vurderer sort med blåskjær i, det synes jeg er så nydelig.

Skrevet

Det er gøy med litt forandring! Vil imidlertid råde deg til å ikke ta en veldig mørk brunfarge den første gangen du farger håret. Gjør det heller gradvis ;) Du bør også være oppmerksom på at hårfargen kan innvirke på hva slags farger du ellers kler. Da jeg gikk fra blond til mørk rød-brun var det flere farger som ikke lenger var særlig kledelige.

Skrevet
Blondt hår ser jo bare fjollete ut.

:ler: Gjør det vel ikke.. Er jo i tilfelle personen med det blonde håret som gjør det fjollete!

Skrevet
:ler:  Gjør det vel ikke.. Er jo i tilfelle personen med det blonde håret som gjør det fjollete!

Slutt nå og heng dere opp i alt, la meg få ha mine meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...