Prinsessepaien Skrevet 29. oktober 2006 #1 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har litt spørsmål til dere... Jeg skal åpne en hudpleiesalong i Oslo innen et halvt års tid, og i den forbindelse så lurer jeg litt på som ville fått deg til og gå inn på en ny salong og kjøpt produkter og tatt behandlig. Hvor viktig er interiør? Hvilke hudpleiemerker foretrekker du, Hvordan vil du at vi som jobber der skal oppføre oss? Direkte, ærlig og imøtekommende, eller smiskende og søte? Hvor mye har det og si med fancy navn på behandlinger? Eller hvilke behandlinger vi har, om det er viktig at vi har alt som er nytt på markedet eller om det holder at vi har det elementære? Hva skal til for at du gidder og gå inn og legge igjen penger der opptil flere ganger? Og på forhånd TUSEN TAKK til alle som svarer! Veldig viktig for meg og vite hva folk egentlig vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Del Skrevet 29. oktober 2006 Fancy navn er ikke viktig for meg. At de som jobber der er oppdaterte når det angår behandlinger, produkter, ingredienser, og elektriske apparater, det er viktig for meg. Slik at jeg vet at jeg alltid får det nyeste og beste... I dag tror jeg det kjempeviktig å ha et skikkelig trekkplaster, og ikke kall deg spa om du ikke har en skikkelig spa avdeling vær så snill!! Alle kaller seg spa i dag i den tro at det er bare da de får kunder. Så hadde jeg valgt merker som Carina eller noe annet nytt.... De som jobber der må kunne gi meg gode råd og fortelle meg hva jeg skal gjøre, og ikke tro at jeg ikke har råd til å betale det som trengs. Moderne interiør! Varme lune farger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #3 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har litt spørsmål til dere... Jeg skal åpne en hudpleiesalong i Oslo innen et halvt års tid, og i den forbindelse så lurer jeg litt på som ville fått deg til og gå inn på en ny salong og kjøpt produkter og tatt behandlig. Hvor viktig er interiør? Hvilke hudpleiemerker foretrekker du, Hvordan vil du at vi som jobber der skal oppføre oss? Direkte, ærlig og imøtekommende, eller smiskende og søte? Hvor mye har det og si med fancy navn på behandlinger? Eller hvilke behandlinger vi har, om det er viktig at vi har alt som er nytt på markedet eller om det holder at vi har det elementære? Hva skal til for at du gidder og gå inn og legge igjen penger der opptil flere ganger? Og på forhånd TUSEN TAKK til alle som svarer! Veldig viktig for meg og vite hva folk egentlig vil ha! ← Når det kommer til salongen syntes jeg den burde se ren, pen, moderne men likevel koselig. Jeg ville likt å komme til salong som virket ny og oppfriskende. Logoen deres samt navn spiller også inn, selv om mange folk ikke tror de bryr seg om det men det gjør de. (jeg har testet det ettersom jeg driver med visuell profilering av bedrifter m.m) Om behandlingene har fancy navn tror jeg derimot få bryr seg om, bedre å bare kalle det hva det faktisk er Peronale burde være naturlig hyggelige. Ikke overhyggelige for det er skummelt, men heller spør enkle spm og ikke være påtrengende, det kommer man lagt med. Det er viktig at dere har de "vanlige" behandligene samt å oppdatere der med nye behandligsformer osv. Vi jenter liker jo nye ting, og vi liker å bli dullet med. (fleste av oss værtfall) Når det kommer til produkter hva med å selge I.D bare minerals, GloMinerals sminke. Se litt rundt på kG hvilke prododuker til foretrekker, og sjekk litt hva andre salonger har. Skaff noe de ikke har osv. For meg er det viktig for å komme igjen, at jeg fikk valuta for pengene mine. At personalet ville ha meg som kunde og ikke bare presset meg inn rett før de skulle hjem (leste en annen historie her på KG) Og at personalet ikke presset på meg produkter, men faktisk var helt ærlige om hva jeg trenger. Eks : Hadde jeg lurt på et produkt, så ikke si ja for å selge, men heller vær ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 29. oktober 2006 #4 Del Skrevet 29. oktober 2006 Enig med Tweek at det er viktig å være ærlige om produkter og behandlinger og ikke presse på. Hvis noen innrømmer at et produkt er overpriset eller noe, stoler jeg atskillig mer på dem etterpå Synes det er viktig at de som jobber der er flinke til å småprate og være avslappet hyggelige, særlig når man skal gjøre ting som intimvoksing.... Ellers synes jeg det kan være deilig med ingen prating hvis man gjør velværeting som massasje. Jeg tror man kunne fått et mye større kundegrunnlag hvis man satset litt mindre på fancy og dermed dyre ting. Det være seg interiør, veldig fancy utstyr e.l. Var kjempeglad da jeg til slutt fant en hudpleier som kostet under halvparten av andre steder jeg har sett på/vært på. Hun hadde lokale sentral i Oslo, men det var ganske lite og hadde ikke noe spesielt fint interiør f.eks. Men hun var kjempeflink og hyggelig, og har masse kunder takket være det, og at hun har ofret noen fancy ting for å gjøre det myyye billigere. Dyre steder med dyre sofaer finnes det nok av allerede. Også enig med Gjest at du ikke må kalle ting spa i hytt og vær. Kall det det det er. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #5 Del Skrevet 29. oktober 2006 Enig med Tweek at det er viktig å være ærlige om produkter og behandlinger og ikke presse på. Hvis noen innrømmer at et produkt er overpriset eller noe, stoler jeg atskillig mer på dem etterpå Synes det er viktig at de som jobber der er flinke til å småprate og være avslappet hyggelige, særlig når man skal gjøre ting som intimvoksing.... Ellers synes jeg det kan være deilig med ingen prating hvis man gjør velværeting som massasje. Jeg tror man kunne fått et mye større kundegrunnlag hvis man satset litt mindre på fancy og dermed dyre ting. Det være seg interiør, veldig fancy utstyr e.l. Var kjempeglad da jeg til slutt fant en hudpleier som kostet under halvparten av andre steder jeg har sett på/vært på. Hun hadde lokale sentral i Oslo, men det var ganske lite og hadde ikke noe spesielt fint interiør f.eks. Men hun var kjempeflink og hyggelig, og har masse kunder takket være det, og at hun har ofret noen fancy ting for å gjøre det myyye billigere. Dyre steder med dyre sofaer finnes det nok av allerede. Også enig med Gjest at du ikke må kalle ting spa i hytt og vær. Kall det det det er. Lykke til! ← Enig med lil´sweetie her.. Men salongen kan jo være moderne og fin uten å koste mye Enkle ting som rolig farge på veggen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsessepaien Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tusen takk for svar! Har bestemt oss for produktene, det blir en serie som er helt ny i norge, en som er godt innarbeidet og make up serien er vi usikre på enda... ID er en god kandidat, har jobbet med den i tre år, men synes den kanskje begynner og bli litt kjedelig? Men med tanke på priserog lay out på salongen, skal den være oppnåelig for alle! Nå er det slutt på alt som er så dyrt at det er kun kjendiser og folk som tjener obskønt mye som kan ta hudpleie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #7 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tusen takk for svar! Har bestemt oss for produktene, det blir en serie som er helt ny i norge, en som er godt innarbeidet og make up serien er vi usikre på enda... ID er en god kandidat, har jobbet med den i tre år, men synes den kanskje begynner og bli litt kjedelig? Men med tanke på priserog lay out på salongen, skal den være oppnåelig for alle! Nå er det slutt på alt som er så dyrt at det er kun kjendiser og folk som tjener obskønt mye som kan ta hudpleie! ← Skal du lage logoen og det andre selv eller få andre til å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsessepaien Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tror vi skal få noen andre til og lage den. Vet ikke enda. Hvordan det? Noen forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 29. oktober 2006 #9 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det høres spennende ut, det dere skal starte opp med. FLott med salonger som ikke koster all verden Kanskje jeg kommer innom en dag?? Ang interiør så har det ganske mye å si, for meg iallefall. Er ganske opptatt av det, og det tror jeg mange jenter er. Trenger ikke være dyrt (Ikea går bra) men at det er avslappende, duse farger, gjerne lyse og kremhvite. Pynt med enkle grønne planter og stearinlys, rolig musikk osv. personalet bør være vennlige og oppmerksomme på en naturlig måte, fint å bli møtt med et smil og et "hei". De bør også være ærlige, og unngå å selge produkter som de bare tror passer, bare for å tjene på det. Det skjedde meg en gang, og jeg har aldri gått tilbake til salongen, selv om jeg sa at jeg skulle gjøre det -men det var før jeg prøvde produktet. Helt feil for min hud Vel, det var min mening Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #10 Del Skrevet 29. oktober 2006 Pris er som nevnt her, en viktig faktor! Hva med priser som jevnt over ligger under alle andre? Tror det vil trekke folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cymbidium Skrevet 29. oktober 2006 #11 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er veldig glad i å gå på hudpleiesalonger, selv om jeg ikke gjør det så ofte. Jeg har vært innom en del forskjellige her hvor jeg bor. Det som gjør at jeg bytter salong, eller ikke kommer tilbake: - Design/innredning er ikke fin. Den ser slitt ut eller som om de ikke har hatt råd til å pusse opp så mye. Dumt kanskje, men for meg er det litt luksus å gå på hudpleiesalong så jeg vil gjerne ha litt luksusutseende på butikken med på kjøpet. Utseende på salongen har mest å si for om jeg går inn i den første gang eller bare går forbi. - Kjøpepress. En salong samlet produktene de hadde brukt i løpet av behandlingen og satt det i en kurv på disken. Kanskje ment godt, så jeg kunne se nøyere på dem, men jeg følte et ubehagelig kjøpepress. - Sure ansatte. Det har mye å si!! Jeg går heller tilbake til en salong som ikke er så fancy hvis folkene der er hyggelige, enn en fin salong med småsure ansatte. - Pris kan være avgjørende. For dyrt i forhold til andre plasser og jeg kommer nok ikke tilbake. - Ikke for lytt mellom behandlingsrommene. En plass jeg var på var veldig lytt, så jeg hørte godt radioen som stod på ute i resepsjonen samt praten til de som var det for neglbehandling eller de som kom innom for å handle eller med spørsmål. Da synes jeg det var vanskelig å slappe av og nyte behandlingen, og jeg kommer ikke til å bruke den salongen igjen selv om hun som behandlet meg var flink. Jeg tenker ikke så mye på hvilke tilbud de har. Når det gjelder navn på behandlinger, så synes jeg det er komisk med veldig fancy navn på noe som viser seg å være kroppsmassasje feks. Men det spiller ikke så stor rolle. Jeg setter pris på ansatte som er hyggelige, men ærlige og direkte. Og som foreslår et produkt hvis jeg spør, og som så gir meg rom til å se på det og tenke på det uten at jeg føler at de står å tripper ved siden av meg og prøver å mane meg til å handle. Lykke til med salongen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 31. oktober 2006 #12 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er kanskje ikke rett person å spørre, da jeg ikke frekventerer hudpleiesalonger. Men for meg er de viktigste faktorene: overkommelig pris, personale som er immøtekommende, men ikke overdrevent påtrengende - fint om de også er ærlige ang. huden min og produkter, i tillegg til at de bør kunne sakene sine. Interiør er ikke avgjørende for min del. Ikke fancy navn heller; foretrekker behandlinger jeg kan forstå innholdet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 31. oktober 2006 #13 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det som irriterer meg mest mange steder, er at alle spiller den samme upersonlige, "avslappende" new age-musikken. Et sted spilte panfløytemusikk, og der har jeg rett og slett aldri gått tilbake... Så det tror jeg faktisk man gjør lurt i å tenke på, og å velge musikk som ikke skremmer vettet/irriterer vettet av kundene. Nøytral, klassisk musikk eller soft instrumental-jazz funker for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 31. oktober 2006 #14 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvor viktig er interiør? Ganske viktig å skape et helhetsbilde av salongen, og det må gjerne ha varme farger som får kundene til å slappe av. Ikke for mye dilldall, men heller ikke for sterilt. Hvordan vil du at vi som jobber der skal oppføre oss? Dere bør være, som du sier, ærlig og imøtekommende, og gjerne litt direkte, men ikke i en krass tone. Smisking og falskhet er negativt. Man kan være blid og glad uten å være falsk. Hvor mye har det og si med fancy navn på behandlinger? Behandlingene trenger ikke ha så veldig fancy navn. Da blir det lett litt forvirring, tror jeg. Men at det er "catchy" er bra Eller hvilke behandlinger vi har, om det er viktig at vi har alt som er nytt på markedet eller om det holder at vi har det elementære? Ja til begge deler. Siden dere blir nyetablerte er det viktig å på en måte skille seg ut, men allikevel ha de velkjente tingene som kundene er ute etter. De gylne middelvei er nøkkelordet. Hva skal til for at du gidder og gå inn og legge igjen penger der opptil flere ganger? Pris, samt betjeningens væremåte og kunnskap på området er nok de viktigste grunnene Og på forhånd TUSEN TAKK til alle som svarer! Veldig viktig for meg og vite hva folk egentlig vil ha! Bare hyggelig å hjelpe! Det er bra du gjør undersøkelser for å kartlegge kundemassen din, og det viser at du virkelig vil dette. Supert! Kanskje kommer dere til Vestlandet hvis dette blir en hit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #15 Del Skrevet 1. november 2006 Noe av det viktigste er å ha litt fleksible behandlinger som kan tilpasses etter kundens behov. Jeg har vært på noen hudpleiesalonger hvor de absolutt skal gjenommføre behandlingen slik de er vant til, noe som er litt irriterende. Hvis kunden kommer med stresset hud og trenger masse beroligende fukt er det ikke nødvendig å begynne å klemme på ikke-eksisterende kviser, for eksempel. Det er også greit med litt korte ansiktsbehandlinger, her i byen er de fleste svært omfattende og dyre, noe som skremmer vekk alle studentene som bare vil ha en trekvarters ansiktsbehandling. Ellers er interiør, musikk og et inntrykk av r e n h e t svært viktig. Fiendtlige og uinteresserte ansatte er selvsat no-no, men det gjetter jeg at du har funnet uit selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AGF Skrevet 2. november 2006 #16 Del Skrevet 2. november 2006 Synes det er så deilig å gå inn i en hudpleiesalong og det lukter godt, det er stille med rolig musikk i bakgrunnen, alt er harmonisk, de som jobber der snakker ikke høyt og ser veldig rolig og avslappet ut. Hvis jeg må vente på at det blir min tur blir jeg alltid tilbudt en kopp te. Og selv om behandlingen min er dyprens spør hun alltid om hun skal ta brynene mine. Det inngår ikke i prisen, men koster de ikke noe og gjør at hele opplevelsen blir enda bedre for meg. Og gratis prøver er alltid gøy å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 2. november 2006 #17 Del Skrevet 2. november 2006 For meg er det viktigste kundebehandling, produktutvalg (produkter og behandlinger) og pris. Helst i nevnte rekkefølge. Jeg foretrekker ærlige og direkte betjening, men ikke frekk. Interiøret bør være rent og pent, men jeg forventer ikke designermøbler eller annet fancy stæsj. Fleksibilitet i forhold til behandlinger er også greit, f.eks. korte behandlinger som inneholder elementer jeg ønsker. Og gjerne noen dager med litt fleksible åpningstider! Tidlig morgen eller sen ettermiddag. Det er ikke alle som har mulighet til å gå fra i arbeidstiden. En god hjemmeside er også veldig greit. Den bør være oppdatert på produktutvalg og priser på behandling. Klippekort og rabatter til trofaste kunder er også et kjempepluss. Og som et eksempel på en salong jeg liker godt, Annes hudpleie i Bergen sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 5. november 2006 #18 Del Skrevet 5. november 2006 jeg liker ikke salonger som har sånn samlebåndpreg. Går jeg til hudpleier for en dyprens må det være et sted jeg føler at hudpleieren tar seg tid til MEG, og ikke sånn "ferdig på 45 min"- greier. Og så må det være rent. Det er det mange som slurver med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spire Skrevet 5. november 2006 #19 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg for min del skulle ønske det fantes en hudpleiesalong som kun brukte produkter og make-up med naturlige og økologiske ingredienser... For oss som er opptatt av slikt (eller for folk med allergi) er det et problem å gå på salonger der man må be om alle ingrediensene i hvert produkt man skal bruke/kjøpe. Det kan jo være et tips å satse på noe slikt... Det er jo faktisk blitt trendy (hurra!) å kjøpe bl.a. økologisk mat og klær, så hvorfor ikke henge dere på en voksende trend? Fokuset på økologiske/naturlige hudpleieprodukter vil komme for fullt framover når enkelte tilsetningsstoffer (parabener o.l.) forhåpentligvis blir forbudte snart (iallefall innen EU). Ellers er jeg enig i at panføytemusikk og bølgeskvulp er litt kjipt...Heller rolig jazz e.l. og et hyggelig, men ikke pågående personale i duse omgivelser (duse grønnfarger er jo beroligende f.eks) hadde iallefall trukket meg inn. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #20 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg kan nevne hva som får meg til IKKE å gå til en hudpleiesalong. Vi har en salong her i byen som heter Beautysalongen. Og bare navnet får hårene i nakken min til å reise seg i protest ! Jeg går ikke til en hudpleiesalong for å bli "beauty(ful)", jeg går evt for å få hudpleie. Jeg gikk inn der en eneste gang og kom meg ut fortere enn svint ! Salongen var rosa med glitter og dill-dall. De ansatte var oversminket de-lux og lignet mest på Barbiedukker ! Jeg satte aldri mine ben der igjen !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå