monikabrx Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Er det noen her som har vert i bryllup, hvor brud eller brudgom har hatt mere en 1 forlover?
monja Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Da vi giftet oss hadde vi to forlovere hver.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Broren min var en av to forlovere for en kamerat, så det er fullt mulig. Men det er vel bare en av dem som signerer papirene vil jeg tro.
monja Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Det er bare en som signerer papirene ja. Da vi giftet oss ble det opplyst om at man kunne ha opptil 10 forlovere hver.
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Hva er bakgrunnen for å ha flere forloverer? Symboliserer det noe spesielt, eller er det fordi brudeparet ikke klarer å velge kun en?
monja Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg kan jo bare svare for meg selv. Vi klarte ikke å velge mellom våre to beste venner.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Huff, dette spm dukker ofte opp, tydlig at det er endel usikkerhet omkring dette. Rent juridisk så kan du kun ha en forlover, ettersom forloveren er den som underskriver papirer og går god for deg (at du ikke er gift fra før mm.) Dette er den eneste offesielle forloveroppgaven, vedkommende behøver ikke engang være med i kirken. Hvem og hvor mange du velger å kalle forover og gi oppgaver som du velger å kalle forloveroppgaver er helt opp til deg. Jeg synes personlig at en forlover holder, at denne trenden med at unge jenter ikke får seg til å velge, men vil ha to er en uting, og at en heller kunne ha en forlover, og i tillegg involvere andre venninder i oppgaver uten å måtte gi de forlovernavnet. Det har blitt vanligere og vanligere å sa to forlovere de siste årene, men det vanligeste er fortsatt å bare ha en.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har forresten aldri sett to forlovere til mannen, kun til jenta, men ser over at det finnes erfaringer på dette også, intressant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå