Gå til innhold

Hvordan bli kvitt milier?

Gjest Gjest_ella_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var så lite så, Tante!

Skriv när du vill, bara att fråga.

Sedan vill jag möjligen passa på att kommentera inlägg om att springa till en hudterapeut stup i kvarten. Som jag skrev, kan det vara bra om man samtidigt efteråt fått utskrivet de receptbelagda produkter för att sedan hindra uppkomsten.

Att bara gå till terapeuten för att klämma blir en onödig kostnad i längden och man kan själv lära sig att tömma dem, genom att ånga ansiktet innan, ev ta en fin nål, papper runt fingrar och klämma ut. Men det bildas som små hålrum i dessa talggångar vilka snabbt blir fyllda igen, och just därför kommer man bara tillrätta med problemet om man brukar läkemedel.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en liten fare for å kuppe tråden her, men; er det noen som vet sånn ca. hvor mye det vil koste å få milier fjernet hos en hudpleier?

50kr for å fjerne en. Jeg hadde aldri i verden snittete meg selv under øyet!!!

Jeg fjernet en under øyet, det tok 5min hos hudpleier.

Men sitter milliene på andre steder enn under øyet kan man kanskje snitte selv. Jeg fjernet en i går ved å klemme. Dette gikk fordi jeg tar en syrepeelingkur akkurat nå som gjør huden tynnere. Den jeg fjernet i går har jeg hatt lenge.

Så ta en syrepeelingkur visst milliene ikke sitter under øyet, det er mitt råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50kr for å fjerne en.

50 kr. for en?

Det er jo rene galskapen...!!

Så ta en syrepeelingkur visst milliene ikke sitter under øyet, det er mitt råd:)

Har du noen å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kr. for en?

Det er jo rene galskapen...!!

Har du noen å anbefale?

[/quot

Nå veit jeg jo ikke om det hadde kostet mer visst jeg skulle fjerne flere millier på en gang. Ta en tlf å spør davel!

Bruker du syrer i hudpleien din? Isåfall kan du se på disse peelingene http://www.skinlaboratory.com/home.php

Visst du ikke har erfaring med bruk av syrer så er det lurest å ta en tur til hudpleier først. De salongene som fører MD formulation utfører syrepeeling.

Men for all del ikke kjøp alle produktene du blir anbefalt i en salong! Ebay er utrolig bra og du får kjøpt det du trenger mye billigere:)

Jean og Hilly her på forumet kan sikkert gi deg flere råd visst det er noe du lurer på, dem har litt mere peiling enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest

Milier tyder på at man har høyt kolesterolnivå og bør kutte ned på mettet fett i maten.

Mvh legestudent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Jeg var veldig plaget med milier. Begynte å bruke Kanebos Inner Balance-serie, både renseprodukter og krem/lotion, og de forsvant i løpet av 1-2 mnd. Nå har jeg noen her og der, men har vært litt lite flink til å rense om kvelden. Hvis jeg er flink, holder de seg borte.

Inner Balance-serien har gått over til å bli Sensai Silk, ny forpakning, men like fin for min hud. Jeg brukte IB II før (tørr til normal), bruker Light i Sensai Silk-serien:

http://kanebo-international.com/product/ss/index.html

Brukte et fruktsyreprodukt fra MD Formulations før jeg fant Kanebo, men var generelt lite fornøyd med det, og det hjalp i hvertfall ikke.

Huden blir muligens litt blank, i hvertfall første halvtime etter rens og påføring av krem. Men jeg tror du kanskje bør vurdere å kutte ned på bruken av pudder, tror ikke det blir mindre talgansamling av det. I hvertfall de dagene du ikke skal ut blant folk. ;) (OK, jeg vet ikke noe om din tilværelse, men kanskje du kan vurdere det på fridager.)

milier er små godartede cyster under huden, ikke kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Tar opp denne tråden igjen jeg.

Jeg har massevis av disse miliene,men også sorte hudormer som ikke kan klemmes ut. Har vært hos hudlege pga det. Fikk da kremer på resept, men da mistet jeg all huden i ansiktet og hadde veldig vondt i ansiktet.

Noen tips til meg??

Hva er forskjell på hudlege og hudpleier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...