Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke begripe hvorfor noen i all verden vil ha barn med en som aldri vil se barnet sitt?

Da må du regne med at det blir tungt og hardt økonomisk etterhvert.

Men det er jo ditt valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til siste gjest: Spar deg for sånne kommentarer hvis du ikke kjenner folks historie.

Skrevet
Til siste gjest: Spar deg for sånne kommentarer hvis du ikke kjenner folks historie.

Men det må være lov å komme med en kommentar om at det er tragsisk at det er foreldre som utsetter barn for den mishandlingen det er når barnet aldri treffer sin samværsforelder eller får omsorg fra denne personen.

Spørsmålene vil garatert komme etterhvert som barnet blir eldre (selv om barnet etterhvert holder spørsmålene for seg selv). Om far eller mor blir avslørt som en person med totalt manglende ansvar og omsorgsevne vil det i mange tilfeller få konsekvenser senere.

Men dette var altså bare en sidekommentar til trådstarters spørsmål.

Skrevet

Det er jo ikke bestandig mishandling at et barn ikke faar treffe far/mor, naar denne personen ikke vil bringe noe positivt inn i livet til barnet. For oss som har fulgt med Just Me en stund tror jeg vi er enige om at det ikke er til barnets beste at hun skal ha noe saerlig kontakt med faren. Hvertfall utifra det Just Me forteller om ham.

Skrevet
Men det må være lov å komme med en kommentar om at det er tragsisk at det er foreldre som utsetter barn for den mishandlingen det er når barnet aldri treffer sin samværsforelder eller får omsorg fra denne personen.

Spørsmålene vil garatert komme etterhvert som barnet blir eldre (selv om barnet etterhvert holder spørsmålene for seg selv). Om far eller mor blir avslørt som en person med totalt manglende ansvar og omsorgsevne vil det i mange tilfeller få konsekvenser senere.

Jeg skjønner ikke relevansen.

Mener du at trådstarter burde tatt abort når faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Skrevet
Det er jo ikke bestandig mishandling at et barn ikke faar treffe far/mor, naar denne personen ikke vil bringe noe positivt inn i livet til barnet. For oss som har fulgt med Just Me en stund tror jeg vi er enige om at det ikke er til barnets beste at hun skal ha noe saerlig kontakt med faren. Hvertfall utifra det Just Me forteller om ham.

Om Just-me og far har sine uoverenstemmelser eller ikke: Han er den pappan dette barnet har, og jeg syns det er merkelig å "være enig om" at det ikke er til barnets beste at barnet skal ha kontakt med far?! Barnet er ikke engang født? :tristbla:

(jada, dette er en avsporing, men måtte bare kommentere..)

Skrevet

Og hva mener du mor skal gjøre når far ikke gidder elelr vil ha samvær? For det er faktisk realiteten for mange kvinner og barn. Det er ikka alle fedre som er spesielt egasjert i barna sine, og det synes jeg du fullstendig mangler perspektiv på. Far kan faktisk "slippe" unna med å betale barnebidrag, og ingen kan tvinge på ham samvær.

Skrevet
Og hva mener du mor skal gjøre når far ikke gidder elelr vil ha samvær? For det er faktisk realiteten for mange kvinner og barn. Det er ikka alle fedre som er spesielt egasjert i barna sine, og det synes jeg du fullstendig mangler perspektiv på. Far kan faktisk "slippe" unna med å betale barnebidrag, og ingen kan tvinge på ham samvær.

Nå er vel ikke dette barnet født enda? Så kanskje vente til det er født og se om far faktisk kommer til å ha samvær eller ikke?

Skrevet
tragsisk at det er foreldre som utsetter barn for den mishandlingen det er når barnet aldri treffer sin samværsforelder

Nå får du jammen stoppe litt her. Mishandling? Det er dessverre altfor mange barn som blir idømt samvær med en far som både slår og misbruker dem. Men fars rett på samvær skal tydeligvis gå foran selv barnets helse, er det ikke det du mener far til 2? Men det var jo ikke saken her.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Det er såååå gøy å skrive innlegg her, :ironi: særlig når man virkelig får svar på det man spør om. Man spør jo fordi man ikke vet...

Blir heeelt overgitt her.... :frustrert: Som sagt noen kjenner historien min mens andre ikke....

Viss barnefar VIL ha omsorg og se barnet sitt. ja selvfølgelig. barnet trenger en far. Men når barnefar sier at han aldri skal se eller ha noe med ungen å gjøre er det jo ikke noe JEG kan gjøre med det.... Og at dette dukker opp når jeg er i 7 mnd liksom.... too late for abort ja. og det hadde jeg ikke tatt uansett.... Jeg burde tydligvis ikke blitt forelsket i denne mannen, men sånnt kan man ikke velge...

Skjønner ikke hvordan noen klarer å trekke tråder fra løse luften å påstå hverken det ene eller det andre om at jeg skal nekte far å se barnet eller om at jeg ikke burde valgt den faren til far liksom....

Synes egentlig dere som drar inn alt annet enn det som er relevant for tråden og spørsmålet burde skamme dere. Kjeder dere dere såååå mye med å såre og gjøre ting verre for noen i en vanskelig situasjon så...nei jeg har ikke ord. Skjønner at når man er her å skriver innlegg må man tåle å få meninger å svar, men jeg forventer å få meninger å svar på det jeg faktisk spør om.

Slutt å lage oppdiktede ting om at dere trodde, når dere faktisk ikke ANER hva dere snakker om og hvordan akkurat min situasjon er.....

Jeg skrev en tråd om barnebidrag, ferdig med det. Takk til de som svarte meg ang. spørsmålet!!

Skrevet

Jeg er enig med at tvert det er snakk om bidrag og samvær blir det sutret over at far er egentlig utsatt for en hemmelig konspirasjon fra kvinner og myndigheter for å hindre at han har samvær. Og til Just-Me: Du kan ikke tvinge far til samvær og det er ikek du som skal overbevise/lære ham at det er smart å ha kontakt med barnet sitt. Du får samle livet ditt og sørge for at du og barnet ditt får det bra! Lykke til, det kan være tøft innemellom, men det ordner seg alltids!

Skrevet
Jeg er enig med at tvert det er snakk om bidrag og samvær blir det sutret over at far er egentlig utsatt for en hemmelig konspirasjon fra kvinner og myndigheter for å hindre at han har samvær. Og til Just-Me: Du kan ikke tvinge far til samvær og det er ikek du som skal overbevise/lære ham at det er smart å ha kontakt med barnet sitt. Du får samle livet ditt og sørge for at du og barnet ditt får det bra! Lykke til, det kan være tøft innemellom, men det ordner seg alltids!

Jeg støtter de to gjestene over. Jeg håper just-me kan gå videre med livet sitt uten å bry seg om kritikken hun møter fra noen her inne som vil idømme barnet omsorg selv i slike tilfeller som ditt hvor faren ikke vil ha kontakt med dere. Lykke til just-me, du er sterk som gjennomfører dette alene.

:klem:

Skrevet
Nå er vel ikke dette barnet født enda? Så kanskje vente til det er født og se om far faktisk kommer til å ha samvær eller ikke?

Men fram til barnet er født må det da være greit at mor forholder seg til hva far sier, og planlegger utifra det?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men fram til barnet er født må det da være greit at mor forholder seg til hva far sier, og planlegger utifra det?

Selvsagt må hun det. Det er jo det eneste hun kan forholde seg til. Hun kan jo håpe far ombestemmer seg, men før han gjør det må hun jo være innstilt på at situsjonen er som den er.

Skrevet (endret)
Kan ikke begripe hvorfor noen i all verden vil ha barn med en som aldri vil se barnet sitt?

Da må du regne med at det blir tungt og hardt økonomisk etterhvert.

Men det er jo ditt valg.

Det er så mange situasjoner som kan skje i ettertid av graviditet eller fødsel, så slike kommentarer er vel litt unødvendig??

Hva gjør du hvis mannen din finner ut at han ikke vil ha noe mer med deg eller dine barn å gjøre ?

Leverer du de inn ?

:ironi:

Endret av slurry
Skrevet

Til Just me :)

Drit i folk

Tenk på deg sjøl

Du bærer kjærligheten under hjertet.

Du greier fint denne jobben sjøl.

Om far velger å late som at dere ikke eksisterer, er det i lengden hans tap.

Du kan fint være både mor og mer til for ditt barn.

Og fortvil ikke, ditt eget kjærlighetsliv er heller ikke slutt med dette. Det finnes mange menn der ute som gjerne forelsker seg i, og vil ta seg av både deg og barnet ditt.

Det finnes massevis av hjelp der ute du kan få.

Mange tusen jenter har greidd dette før deg.

Der bor en urkraft i kvinner, som gjør at vi greier å kjempe oss frem med nebb og klør for å beskytte og ta vare på barna våre.

Ikke gi deg.

Det kommer lysere dager.

Folk her inne har ikke peilig på hvem du er, hva du står for eller hvilken styrke som bor i deg.

Du vil oppdage at du blir kjent med deg selv på en helt ny måte.

Du vil gråte.

Masse.

Men gleden vil være tidobbelt så stor.

Og når du ser barnet ditt for første gang, vil du kjenne at urkraften din våkner til liv.

Lykke til.

Dette greier du!!!

Klem Evelina - som har gjort det selv ;)

Skrevet

Synes du denne historien er bedre?

Når to voksne mennesker har sex vet de at det er en viss sjanse for at graviditet (og skal man tro "statistikken" på KG svikter prevansjon langt oftere enn det som står i pakningsvedlegget), men når man først har kommet i en situasjon hvor man er gravide, bør ikke en få viljen sin koste hva det koste vil. OK, kanskje er det feil å "tvinge" noen til å bli pappa, men det er en risiko han bør vite om. Jeg mener at dersom noen trumfer gjennom viljen sin og det blir abort, hvilke følelser har man ikke da for den andre? Du mister trolig både barnet ditt og mannen din. Jeg ville i alle fall ikke klart å bli hos en mann som hadde tvunget meg til en abort jeg ikke ville ha.

Det er ingen drømmesituasjon Just-Me har havnet i, men det tror jeg hun har klart å finne ut av selv uten at du gnir salt inn i såret!

Til Just-Me: Jeg beundrer deg for hvordan du har klart å takle situasjonen. Du er sterk og selvstendig som gjør det du føler du må gjøre. Og når livet går deg imot og du trenger en skulder, har du mange virtuelle skuldre her inne på KG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...